1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رکوردشکنی کوروت با موتور برقی

رکوردشکنی کوروت با موتور برقی

17 مرداد 1395
  • 0

هرچند شورولت کورت خودرویی اسپرت و بسیار پر قدرت است اما در میان جمع پرتعداد خودروهای سوپر اسپرت بنزینی قادر به شکستن تقریباً هیچ رکوردی نیست. در عوض شورولت نسخه الکتریکی این خودرو را به عنوان یک نمونه نمایشی آماده کرده که توانسته است رکورد سرعت خودروهای برقی را به نام خود ثبت نماید.

شورولت کورت الکتریکی توانسته به رکورد سرعت 330.8 کیلومتر بر ساعت دست یابد. رقمی که حتی از نسخه بنزینیان نیز بسیار بالاتر است. در حال حاضر نسخه Z06 نسل ششم با موتور بنزینی 8 سیلندر 7.0 لیتری با قدرت 650 اسب بخار نهایتاً می‌تواند به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد. در حالی که همین خودرو به صورت اصلاح شده و با جابجایی موتور بنزینی با نوع الکتریکی که قدرتی 600 اسبی و گشتاوری 630 نیوتن متری دارد، رکورد کوروت ها را نیز شکسته است.

هرچند هنوز وزن باتری‌های 44 کیلووات ساعتی در این خودرو اعلام نشده اما توزیع وزن 50/50 روی محورها حفظ شده است. بدین ترتیب همچنان این خودرو از دینامیکی متعادل و پر جنب و جوش می‌تواند سود ببرد. دو موتور الکتریکی برای پیشراندن این خودرو در نظر گرفته شده‌اند.

با اینکه خودروهای الکتریکی نظیر تسلا از شتاب بسیار برق آسایی سود می‌برند اما هنوز در بحث بیشینه سرعت از موتورهای درون سوز عقب می‌باشند. در عین حال سوپر اسپرت‌های الکتریکی نیز در حال ورود به بازار هستند و به عنوان مثال خودروی ریماک وان ساخت کروواسی وعده رسیدن به سرعت 354 کیلومتر بر ساعت را داده که هنوز رسماً تأیید نشده است.

 رکوردشکنی کوروت با موتور برقی

منبع:carscoops



نظرات