1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افزایش تولید خودروهای برقی در شرکت جنرال‌ موتورز

افزایش تولید خودروهای برقی در شرکت جنرال‌ موتورز

14 مهر 1396
  • 0

شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۰ مدل خودروی تمام برقی تولید کند.

به نقل از رویترز، بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. شرکت خودروسازی جنرال موتورز نیز از برنامه های این خودروساز آمریکایی تا سال ۲۰۲۳ میلادی رونمایی کرده و اعلام کرد که قصد دارد تا چند سال آینده تعداد ۲۰ مدل خودروی تمام برقی و الکتریکی تولید و به بازار عرضه کند.

 افزایش تولید خودروهای برقی در شرکت جنرال‌ موتورز

این شرکت همچنین خاطر نشان کرده است که فاینانس و بودجه این سرمایه گذاری از سود حاصل از فروش کامیون های بنزینی و خودروهای اسپرت خود در ایالات متحده آمریکا و چین تامین خواهد شد.

مارک راس – مدیر ارشد توسعه محصولات جهانی شرکت جنرال موتورز – عنوان کرده است :" جنرال موتورز بر این باور است که آینده و سرنوشت صنعت خودروهای برقی بسیار سودآور و پر منفعت است".

وی همچنین در ادامه افزود که جنرال موتورز تصمیم گرفته است از جمله پیشگامان صنعت خودروسازی در جهان باشد که در زمینه تولید و عرضه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست فعالیت می‌کنند.

هم اکنون کشورهای بسیاری تحت تاثیر تغییر سیاست های جهانی در خصوص حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا، تصمیم دارند ظرف یک یا دو دهه آینده فروش و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی (خودروهایی که در آنها میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای بیشتر است) را ممنوع اعلام کنند. بعنوان مثال، دولت انگلیس قرار است تا سال ۲۰۴۰ تولید و فروش تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی را در این کشور ممنوع اعلام کند تا بدین وسیله با معضل آلودگی هوا مقابله کرده و خودروهای دوستدار محیط زیست را بکار بگیرد.

پس از انگلستان، کشورها و شهرهای دیگری همچون فرانسه، مادرید، میکزیکو سیتی و آتن نیز می خواهند روند تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند.

دولت چین نیز در همین راستا قصد دارد ساخت و تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را که محیط زیست را آلوده می کند و موجب آلودگی هوا و سپس بیماری بسیاری از شهروندان می شود، ممنوع اعلام کند. اما مقامات دولتی این کشور هنوز زمان دقیقی را مشخص نکرده اند. طبق گزارش های منتشر شده، چین می خواهد حداقل یک پنجم فروش خودرو در این کشور را تا سال ۲۰۲۵ به بازار این خودروها اختصاص دهد.

دولت هند هم قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، خودروسازان این کشور را موظف کند تا تمامی خودروهای تولیدی در این کشور را برقی کنند. البته پیشگامان صنعت خودروهای برقی نظیر شرکت خودروسازی تسلا در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر با یک چالش بزرگ روبرو هستند و آن نیز اندازه نسبتا بزرگ و از همه مهم تر، قیمت بسیار بالای باتری و در نتیجه قیمت بسیار بالای تمام شده خودروهای برقی است.

لازم به ذکر است که پس از استقبال بی نظیری که از محصولات و خودروهای برقی تسلا و سپس سایر خودروسازان در جهان شده است ، جنرال موتورز هم بدین منظور از برنامه های خود برای سالهای آینده رونمایی کرد. جالب است که سهام این شرکت تحت تاثیر اعلام برنامه این خودروساز آمریکایی به تولید خودروهای برقی، ترقی کرد.

ماری بارا - مدیر ارشد اجرایی جنرال موتورز - ماه گذشته اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، حداقل ۱۰ مدل خودروی برقی و هیبریدی را به بازار چین وارد و عرضه کند. همچنین این خودروساز آمریکایی می خواهد یک کارخانه تولید باتری را با شراکت و همکاری گروه صنعتی SAIC موتورز چین در این کشور بسازد.

شرکت خودروسازی جنرال موتورز هم اکنون بیشترین فروش خودروهای شاسی بلند و کامیون های بنزینی در ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارد. خودروی برقی شورولت بولت ساخت این شرکت رقیب سرسختی برای خودروهای برقی تسلا بشمار می رود.

منبع ایسنا


نظرات