1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. گزارش گوگل از تصادف خودروهای بدون راننده

گزارش گوگل از تصادف خودروهای بدون راننده

21 خرداد 1394
  • 1

 گزارش گوگل از تصادف خودروهای بدون راننده

گوگل از این پس هر ماه یک بار گزارشی آماری در مورد تصادف خودروهای بدون سرنشین خود به طور عمومی منتشر می کند.

این شرکت اعلام کرده که خودروهای بدون نیاز به راننده این شرکت پس از طی مجموعا 1.8 میلیون مایل در جاده های مختلف تنها 12 تصادف داشته اند که همه آنها خفیف بوده و منجر به وقوع حادثه جدی نشده است. نکته قابل تامل این است که حتی در یکی از این موارد هم خودروهای ساخت گوگل عامل وقوع تصادف نبوده و مقصر شناخته نشده اند.

موارد تصادف خودروهای هوشمند گوگل بسیار متنوع بوده و از سال 2010 تا سال 2015 را شامل می شود. در اکثر این تصادفات خودروی طرف مقابل به علت بی دقتی به علائم راهنمایی و رانندگی مانند ایست، توقف ممنوع و ... باعث تصادف شده است.

البته کارشناسان معتقدند آنچه که استفاده از این خودروها را به یک چالش مبدل می کند، امکان هک شدن سیستم های ناوبری و کنترلشان توسط هکرهاست. چندی قبل یک هکر آمریکایی در حین پرواز با هواپیماهای یکی از خطوط هوایی این کشور، توانست به سیستم هدایت هواپیما دسترسی پیدا کرده و آن را برای مدت کوتاهی از مسیر اصلی به چپ و راست منحرف کند.

لذا این نگرانی وجود دارد که بتوان خودروهای مذکور را نیز هک کرد و سیستم ترمز یا حرکت آن در جاده را دستکاری کرد و خسارات جانی و مالی فراوان به انسان ها تحمیل کرد. علیرغم همه این نگرانی ها پیش بینی می شود خودروهای مذکور تا 5 سال آینده به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند.



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (21 خرداد 1394 ساعت 17:07)

    اگه هکره نبود الان راحت پشت فرمون بودم