1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اتوبوس های بدون راننده در سوئیس

اتوبوس های بدون راننده در سوئیس

26 آبان 1394
  • 0

 اتوبوس های بدون راننده در سوئیس

ناوگان هوشمند اتوبوس‌های بدون راننده سال آینده در سوییس شروع به کار خواهد کرد. این برنامه به صورت آزمایشی و برای بررسی بیشتر عملکرد خودروها در ترافیک شهری اجرا می‌شود.

حرکت به سوی فناوری خودرو‌های خودران در سطح جهانی ادامه دارد. انتظار می‌رود اتوبوس‌های بدون راننده بهار سال آینده در سوییس شروع به کار کنند. این کار به عنوان بخشی از یک برنامه‌ی آزمایشی دوساله برای ارزیابی عملکرد خودروهای بدون راننده در ترافیک روزمره‌ی شهری انجام می‌شود. ظرفیت این اتوبوس‌ها ۹ نفر خواهد بود و به عنوان اولین خودروهای خودران در عرصه‌ی حمل‌ونقل عمومی به صورت آزمایشی استفاده خواهند شد.

شرکتی با نام بست‌مایل و زیر نظر دو فارغ‌التحصیل از انستیتوی فدرال سوییس مدیریت این خودروها را تحت نظر کمپانی اتوبوسرانی سوییس با نام پست‌باس به عهده خواهد داشت. این دو فارغ‌التحصیل به نام‌های آن کویمانز (Ann Koymans) و رافائل گیندرات (Raphael Gindrat) می‌گویند که طرحشان می‌تواند مانند یک برج مراقبت فرودگاه، ناوگان خودروهای خودران را کنترل کند.

شرکت بست‌باس می‌تواند برای این طرح اولیه‌ی حمل‌ونقل عمومی بدون راننده شریک خوبی باشد. کمپانی‌های بزرگی همچون گوگل، اپل، تسلا و بسیاری از برندهای پرسابقه‌ی خودروسازی مانند بنز و ولوو هم در زمینه‌ی خودروهای خودران و نیمه‌خودران در حال پژوهش هستند.

مرسدس‌بنز اوایل امسال یک مدل از فناوری بدون‌راننده را در تولید انبوه یک نمونه از کامیون تریلر خود استفاده کرد. شرکت ولوو هم به سختی روی مکانیزم‌های رانندگی خودکار تحقیق می‌کند و روی فناوری‌های ترمز خودکار متمرکز بوده و در برنامه‌های تولید این شرکت قابل مشاهده است. شرکت ولوو در این زمینه همه‌ی خودروهای سواری و خودروهای سنگین را پوشش می‌دهد.

به گفته‌ی مسئولان حمل‌ونقل سوییس، استفاده از اتوبوس‌های بدون راننده به معنی جانشین‌سازی کامل آن‌ها با راننده‌های کنونی نیست. سخن‌گوی شرکت پست‌اوتو در این مورد گفت:

ما همواره به راننده‌ها نیاز خواهیم داشت. در واقع با این فناوری می‌خواهیم مسیرهایی را به هم متصل کنیم که در حال حاضر تحت پوشش حمل‌ونقل عمومی نیستند.



نظرات