1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پلت فرم مشترک داج با آلفارومئو در آینده

پلت فرم مشترک داج با آلفارومئو در آینده

8 شهریور 1394
  • 0

گردهمایی نمایندگی‌های فیات-کرایسلر در لاس‌وگاس خبرهای زیادی در خود داشت؛ از جمله خبرهایی که کمتر انتظار آنها را داشتیم. یکی از خبرهای مهم در این مراسم، موارد مربوط به «دوج» و مدل چارجر سدان و همین‌طور مدل آینده «باراکودا» بودند. از «باراکودا» تنها رندرهایی خیالی در دسترس است و متعلق به زمانی است که ارائه این مدل با نشان SRT برنامه‌ریزی شده‌ بود. مطابق گزارش «اتوموتیو نیوز»، پلتفرم دیفرانسیل عقب آلفا رومئو در هر دو مدل، چارجر و باراکودا استفاده خواهد شد. ضمن اینکه برای باراکودا تنها فرم کانورتیبل درنظر گرفته شده است.

تا به اینجا، تنها می‌دانیم که نسل بعدی چارجر سدان و باراکودا با جدیدترین محصول آلفا رومئو ارتباط پیدا می‌کنند و جزئیات بیشتری از آنها در دست نیست. در همین حال، «اتوموتیو نیوز» گزارش می‌دهد که چارجر جدید احتمالاً بیشتر از المان‌های مورد استفاده در کانسپت چارجر R/T مدل ۱۹۹۹ قرض خواهد گرفت و کمتر از ظاهر جعبه‌ای موجود در مدل کنونی استفاده خواهد کرد. در همین حال، ظاهر «باراکودا» همچنان در هاله‌ای از ابهام و راز و رمز باقی مانده است. در هر حال، خودروهای جدید دوج می‌بایست وزن کمتری از چارجرهای کنونی ۴ در و چلنجرهای ۲ در داشته باشند؛ چرا که در حال حاضر از یک پلتفرم تقویت‌شده و سنگین ۱۰ ساله از مرسدس‌بنز استفاده می‌کنند.

اگرچه به نظر می‌رسد که این عدد بسیار خوشبینانه اعلام شده، ولی گفته می‌شود که وزن آلفا رومئو جولیا تنها ۱۵۰۸ کیلوگرم است. در هر حال، با درنظر گرفتن این احتمال که «چارجر» یک مدل بزرگتر خواهد بود و کمتر از مواد نامتعارف استفاده می‌کند، و اینکه جولیا بیشتر در رقابت با ب‌ام‌و سری 3 است، بنابراین وزن چارجر حتماً سبک‌تر از مدل کنونی خواهد بود. چارجر در حال حاضر وزنی بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰، بسته به نوع تجهیزات و پیشرانه مورد استفاده دارد. البته در مورد آینده مدل چلنجر اشاره‌ای نشده، ولی انتظار می‌رود که برای این کوپه ۲ در نیز از استخوان‌بندی جولیا کمک گرفته شود.

خبر مهمتر اینکه، لازم نیست زمان زیادی را منتظر چارجر جدید یا باراکودا باشیم. هر دوی این مدل‌ها، احتمالا در طول ۲ سال آینده ارائه خواهند شد؛ به این معنا که در نمایشگاه‌های اتومبیل امسال یا سال آینده باید منتظر آنها باشیم.

 پلت فرم مشترک داج با آلفارومئو در آینده

 پلت فرم مشترک داج با آلفارومئو در آینده

 پلت فرم مشترک داج با آلفارومئو در آینده

منبع پدال


نظرات