1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کاهش رضایت مصرف‌کنندگان از خودروهای آمریکایی

کاهش رضایت مصرف‌کنندگان از خودروهای آمریکایی

7 شهریور 1394
  • 0

میزان رضایت آمریکایی‌ها از خودروهایشان به پایین‌ترین سطح در ۱۱ سال گذشته رسید که تا حد زیادی به دلیل خسته شدن آنها از فراخوان‌های متعدد بوده است.

شاخص رضایت مشتری آمریکایی 2015 که بر مبنای نظرسنجی از 4300 نفر درباره انتظارات آنها درباره کیفیت خودروهای جدید خریداری شده تهیه شده است، به 79 امتیاز کاهش یافت. برای سومین سال متوالی است که این شاخص رضایت که توسط واحد تحقیقاتی دانشگاه میشیگان منتشر می‌شود و بالاترین امتیاز آن 100 است، کاهش پیدا می‌کند.

نتایج این شاخص در تضاد با موج خرید خودروهای سواری و وانت صفر کیلومتر در آمریکاست که پیش بینی می‌شود امسال برای نخستین بار از سال 2001 از مرز 17 میلیون دستگاه عبور کند و تا سه سال آینده در سطح بالایی باقی بماند.

فراخوان‌های کم سابقه سال گذشته به همراه قیمت‌های بالاتر اشتیاق مصرف کنندگان را فرونشانده است. خودروسازان دیگر تخفیف‌های بالایی که بسیاری از خریداران انتظار دارند را نمی‌دهند.

خودروسازان سال گذشته برای 64 میلیون خودرو برای مشکلاتی نظیر ایربگ‌های انفجاری و سوییچ‌های احتراق معیوب که ممکن است موجب توقف ناگهانی موتور خودرو شوند، فراخوان دادند. تاکنون جنرال موتور با پرداخت خسارت به خانواده‌های 124 نفری که در تصادفات ناشی از سوییچ‌های معیوب جان باختند، موافقت کرده است. هشت نفر هم در سراسر جهان در اثر پرتاب تکه‌های فلزی ناشی از ترکیدن ایربگ‌ های ساخت تاکاتا کشته شده اند.

افزایش قیمت‌ها هم بر نارضایتی مصرف کنندگان افزوده است. قیمت‌های خودرو از سال 2010 حداکثر 11 درصد کاهش داشت و در ژوییه به طور متوسط به 32 هزار و 932 دلار رسید که بالاترین رکورد همه زمان‌ها بود.

در مجموع مصرف کنندگان بیشترین رضایت را از برند لکسوس تویوتا موتور داشتند که 84 امتیاز کسب کرد و پس از آن برند آکورای هوندا موتور، لینکلن فورد موتور و مرسدس بنز دایملر همگی با 83 امتیاز در رتبه دوم و ب ام و با 82 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.

فیات کرایسلر اتوموبیل کمترین امتیازات را کسب کرد. برند فیات این گروه خودروسازی 73 و برندهای کرایسلر و جیپ به ترتیب 74 و 75 امتیاز را کسب کردند.

در میان بیش از 45 صنعتی که در این شاخص قرار گرفتند، خودروها تقریبا رتبه میانی را کسب کردند در حالیکه تلویزیون‌ها و دستگاه‌های پخش ویدیو با 86 امتیاز بالاترین رتبه را کسب کردند و فراهم کنندگان خدمات اینترنت و خدمات تلویزیون اشتراکی با 63 امتیاز، در پایین‌ترین رتبه قرار گرفتند.



نظرات