1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

28 دی 1394
  • 0

می‌توان گفت که محصولات نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ از نظر طراحی دیوانه‌وار، در سطح متعادلی قرار داشته‌اند. در واقع، عجیب‌ترین خودرو در این نمایشگاه که بحث‌های زیادی را نیز برانگیخته، یک «بیوک» بوده است. پس از گشت و گذار در سالن‌ها به دنبال عجایب ارائه‌شده توسط خودروسازان مختلف، تنها ۳ نمونه توانستند به لیست نهایی عجیب‌ترین‌ها راه پیدا کنند؛ وی‌ال‌اف فورس 1، کانسپت SSUV و یک صندلی نه‌چندان ساده.

برای این خودرو که در محوطه Cobo در بیرون از سالن‌های نمایشگاه قرار گرفته، عنوان «کانسپت وسیله نقلیه کاربردی سوپر اسپورت» یا SSUV انتخاب شده است. کانسپت SSUV بر اساس پلتفرم جیپ رنگلر و با همکاری «یونیک فابریکتینگ» و «ادونسد اتوموتیو تکنولوژیز» ساخته شده و بیشتر برای ارائه متریال‌ها و پوشش‌های LINE-X مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع متریال در تمام قسمت‌های وسیله نقلیه، از گارد بدنه تا صفحات کف کابین، و حتی صندلی‌ها به کار رفته است.

در حالی که استفاده از LINE-X در سراسر خودرو و مواردی مانند اسپری و سپس ذوب فوم بر روی اکثر قسمت‌های کابین برای خوره‌های تکنولوژی بسیار جالب‌ به نظر می‌رسد، ولی استفاده از چنین بدنه‌ای بر روی فریم رنگلر نوعی دیوانگی است. البته خوشبختانه به نظر می‌رسد که در کانسپت SSUV همه‌چیز در ظاهر خلاصه نمی‌شود و در زیر پوسته آن، یک سیستم تعلیق گازی استفاده شده که می‌توانند تا ۶ اینچ (۱۵۲ میلی‌متر) ارتفاع رانندگی را افزایش دهد و شرایط را برای یک رانندگی آفرود سخت آماده کند.

مدلی که به نظر می‌رسد فاصله زیادی با بودجه خیلی‌ها برای خرید خودرو داشته باشد، وی‌ال‌اف فورس 1 است که بر پایه محصول دیگری از کرایسلر و این بار یک «داج وایپر» ساخته شده است.

فورس 1 برای پیشرانه از یک موتور ۸/۴ لیتری V-8 استفاده می‌کند و تلاش زیادی برای تصاحب قلب علاقه‌مندان انجام داده است. ولی با وجود قرار گرفتن شخصی مانند باب لوتز (Bob Lutz) در پشت این پروژه و طراحی هنریک فیسکر (Henrik Fisker)، هنوز نمی‌توان به نتیجه آن مطمئن بود. شاید تنها چیز قابل‌لمس در مورد این پروژه، ۱۰۰ میلیون دلار غرامتی باشد که فیسکر در هفته‌های گذشته از آستون‌مارتین درخواست کرده است.

یک آیتم غیرعادی دیگر در نمایشگاه امسال دیترویت، یک صندلی نه‌چندان ساده است. اگر دقیقاً‌ بخواهیم بگوییم، یک صندلی جلو از مدل جدید مرسدس‌بنز کلاس E و مجهز به سیستم PRE-SAFE ایمپالس ساید.

این سیستم جدید، با استفاده از تورم هوای داخل بالشتک کنار صندلی، جریان تکانه را در اثر ضربه تصادف جانبی بهینه‌سازی می‌کند و موقعیت سرنشین را در یک شرایط مطلوب قرار می‌دهد. پس از اعمال این جادو بر روی سرنشین، شرایط غافلگیری در نمایشگر روبرو به صورت «تصویر آهسته» نشان داده می‌شود. یک سیستم شگفت‌انگیز و قدرت، با عملکرد غیرمستقیم، بسیار هوشمندانه و ساده؛ این سیستم جدید مطمئناً یکی از گزینه‌های جذاب برای علاقه‌مندان مرسدس در آینده خواهد بود.

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

 سه مورد عجیب در نمایشگاه دیترویت 2016

منبع پدال


نظرات