1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نیسان داتسون خودروی ارزان قیمت مناسب بازار ایران

نیسان داتسون خودروی ارزان قیمت مناسب بازار ایران

9 خرداد 1394
  • 6

 نیسان داتسون خودروی ارزان قیمت مناسب بازار ایران

نیسان داتسون با توجه به قیمت ارزانش می تواند یکی از بهترین خودروهای برای تولید در ایران با قیمت مناسب برای قشر متوسط باشد. با توجه به قیمت 7 هزار دلاری این خودرو در صورت ساخت داخل می تواند از تیبا هم ارزان تر باشد.

برای خیلی از ایرانی ها خودرو ژاپنی داتسون خاطره انگیز است . خودرویی که مدت ها در گروه نیسان خبری از آن نبود اما حدود دو سال است که شرکت نیسان ژاپن دوباره این برند را احیا کرده است .

در گروه نیسان خودروهایی که قیمت بالایی دارند با نشان اینفینیتی عرضه می شوند و خودروهای بسیار ارزان قیمت با نشان داتسون وارد بازار می شوند.

هم اکنون این خودرو در بازار های هند، اندونزی ، روسیه و آفریقای عرضه می شود. قیمت این محصول از حدود 6 هزار 600 دلار شروع می شود.

سابقه خودروسازی داتسون به ۱۹۱۴ میلادی برمی‌گردد. سه حرف دات حرف اول فامیل سه مهندس است که با رؤیای ساخت یک خودروی تمام ژاپنی شرکتی تاسیس کردند که در سال ۱۹۳۳ به مالکیت نیسان درآمد. نیسان تا اوایل دهه هشتاد از این برند استفاده می‌کرد و موفقیت زیادی در حضورش در بازار آمریکا داشت.

حالا نیسان می‌خواهد داتسون این موفقیت را برایش در بازارهای جدید به ارمغان آورد.

همان موفقیتی که داچیا با خودروهای ارزان‌ قیمت خود برای رنو به دست آورده است.

شرکت نیسان در سال 99 میلادی با فروش 44 درصد سهامش به رنو زیر مجموعه گروه رنو نیسان شد.

کارلوس گون مدیر گروه رنو-نیسان می‌گوید هدف داتسون «جلب نظر جوانانی است که می‌خواهند اولین ماشین خود را بخرند و هدفشان داشتن بیشترین امکانات با قیمت دست یافتنی است.»

قیمت خودرو حدود هفت هزار دلار است و خریداران یک انتخاب بیشتر ندارند. یک هاچ بک که از نیسان میکرا، کوچکترین مدل نیسان در بازار اروپا، کمی بزرگ‌تر است. موتور خودرو ۱.۲ لیتری بنزینی با قدرت 67 اسب بخار است و جعبه دنده پنج سرعته دستی دارد.

در ساخت داخل خودرو از مواد مرغوب استفاده نشده است و طراحی داخل خودرو هم چندان جذاب نیست. اما امکاناتی که در اختیار راننده است به هیچ وجه ابتدایی نیست. داشبورد دیجیتال، رادیو پخش با امکان ارتباط از طریق یو اس بی یا اتصال ام‌پی‌تری پلیر، کولر و دو شیشه جلوی برقی به طور استاندارد روی خودرو نصب شده است.

در این بین چالش دیگر برای گروه رنو نیسان رقابت داخلی بین دو خودرو لوگان از داچیا و گو از داتسون است. لوگان که در ایران با نام تندر90 و با آرم رنو عرضه می شود در بازار اروپا حدود 10 هزار یورو قیمت دارد . حال آنکه داتسون گو از لوگان ارزان تر است و این تفاوت ممکن است بازار هر دو خودرو را به نفع خودرو دیگر به خطر اندازد.

البته خودرو داتسون هاچ بک و کوچک تر از تندر 90 است وبه نمونه بدون صندوق تندر 90 با نام ساندرو نزدیک است هم اکنون البته چالش رنو نیسان در بازار ایران ، که شاید سبب شود داتسون پایش به ایران باز نشود تولید ساندرو در آینده نزدیک در شرکت پارس خودرو است . پارس خودرو همزمان نماینده نیسان نیز هست و شاید مدیریت رنو بر نیسان سبب شود پای داتسون ارزان قیمت به ایران باز نشود.

داتسون گو، البته اگر در بازار خودرو ایران هم عرضه شود آینده خوبی را می توان برای آن متصور بود چرا که می توان این خودرو را با داخلی سازی حدود 50 درصد، در حدود قیمت تیبا به فروش رساند.



نظرات

  • ایمان غلامی ایمان غلامی (27 مرداد 1398 ساعت 17:05)

    قیمت ۷ هزار دلار با دلار وارداتی که ۸۰۰۰ تومان هست که حساب کنی بدون گمرک و مالیات و شهرداری و پلاک و بنام و ثبت سند و ...میشه ۶۰ میلیون تومان با اونایی که گفتم شاید ۷۵ معامله بشه البته تا بیاد و وارد بشه و تولید بشه مثل پراید ۸ تمنی که رفت۵۰تمن این میره ۸۰ .۹۰
    خخخخخ

  • پریسان پریسان (9 خرداد 1394 ساعت 20:17)

    ببخشید من متوجه نشدم.از تیبا هم ارزون هست؟؟؟؟ 7هزاردلار حساب کنی حدود24.25 میلیون قیمتشه.وارد ایران بشه گمرکشو حساب کنی با همه عوارض و مالیت نزدیک 60 قیمت میخوره.شما چطور حساب کردین که از تیبا هم ارزونتر شده/؟؟؟به گفته شما باید 20 میلیون یا کمتر به دست ایرانی برسه...

  • علی فلاحت علی فلاحت (9 خرداد 1394 ساعت 17:41)

    بیاد تو ایران لابد تا 70 قیمتگزاری می شه

  • حامدصابر حامدصابر (9 خرداد 1394 ساعت 16:22)

    خدا به خیر بگذرون ماشینای باکیفیت که داخلی سازی شدن چی شدن که حالا این بشه

  • رخش جاده رخش جاده (9 خرداد 1394 ساعت 12:48)

    خخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • حسین معمار حسین معمار (9 خرداد 1394 ساعت 11:54)

    زیر 60 نیست...