1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دایملر قصد دارد مجددا وارد ایران شود

دایملر قصد دارد مجددا وارد ایران شود

9 آذر 1394
  • 0

دایملر که بزرگترین تولیدکننده خودروهای تجاری سنگین در جهان است، قصد دارد پس از اینکه تحریم‌ها علیه تهران برداشته شدند، مجددا وارد بازار ایران شود.

توافق هسته‌ای جامعی که در ماه ژوییه میان ایران و قدرتهای جهانی امضا شد، زمینه را برای برداشته شدن تحریمها و ازسرگیری روابط تجاری با ایران هموار می‌کند. در همین راستا دایملر که مانند سایر شرکتهای غربی بدنبال سود بردن از پایان تحریمهای اقتصادی هستند، درصدد است با کامیونها، ونها و اتوبوسهای خود به بازار ایران بازگردد.

پایگاه اینترنتی "می کانستراکشن نیوز" در گزارشی به نقل از رولاند اشنایدر، رییس و مدیرعامل واحد خودروهای تجاری دایملر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) نوشت: ایران دربردارنده فرصتهای بزرگی برای این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه این خودروساز آلمانی سرگرم مذاکره با شرکای ایرانی احتمالی است، به این پایگاه خبری گفت: ما قصد داریم هر چه زودتر دفتر نمایندگی خود در ایران را مجددا دایر کنیم.

دایملر به تازگی نخستین مرکز منطقه ای خود برای منا را در جبل علی دوبی با هدف پشتیبانی از 19 کشور این منطقه گشوده است. این مرکز همه برندهای خودروی تجاری دایملر از جمله کامیونهای مرسدس بنز، اتوبوس و ون، خودروهای فوسو و اتوبوسهای سترا را پوشش خواهد داد.

همچنین به دایملر امکان می‌دهد فعالیتهای آینده خود در ایران را از این مرکز در دوبی مدیریت کند.

دایملر در سال 2010 در پی افزایش تنشهای سیاسی، از ایران خارج شد و 30 درصد سهمی که در جوینت ونچر موتور دیزلی با ایران خودرو داشت، را واگذار کرد. همچنین برنامه‌اش برای صادرات کامیونهای سه محوره را لغو کرد.

این شرکت یکی از خودروسازان اروپایی بسیاری است که پس از توافق هسته ای که زمینه را برای برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران هموار کرده است، به دلیل جذابیت بازار خودروی ایران، تمایل دارند بازگردند.

تحلیلگران موسسه آی اچ اس اتوموتیو پیش بینی کرده‌اند اگر تحریمهای ایران برداشته شوند، بازار خودروی این کشور ممکن است حدود 10 درصد در سالهای 2016 و 2017 رشد کند و مجموع فروش آن در بلندمدت به طور متوسط به 1.7 میلیون دستگاه برسد.



نظرات