1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دایهاتسو مدل D-Base را برای نمایشگاه توکیو آماده می کند

دایهاتسو مدل D-Base را برای نمایشگاه توکیو آماده می کند

18 مهر 1394
  • 0

دایهاتسو به‌زودی و در آوردگاه توکیو موتورشو از مفهومی D-base رونمایی خواهد کرد. این خبر را مسئولان این شرکت ژاپنی اعلام کرده اند و مدل جدید خود را در کنار سه مدل دیگر ، حاصل ساعت‌ها مطالعه و تحقیق در استودیو طراحی دایهاتسو دانسته‌اند. قرار است نخستین پیش نمایش این محصولات در نمایشگاه خودرو توکیو باشد.

مفهومی D-base که یک خودروی کوچک شهری با طول3.4 و عرض 1.48 متر است، با ارتفاع 1،49 متر از سقف بلندتری در مقایسه با هم‌کیشان خود برخوردار است و به احتمال فراوان به‌زودی جانشین مدل میرا kei می‌گردد که هم‌اکنون در سبد محصولات دایهاتسو قرار دارد. میرا که در سایر بازارها با نامهایی همچون شاراد، دومینو یا هندی‌وان به‌فروش می‌رسد تاکنون در هفت نسل مختلف از 1980 تا حال تولید شده است.

نیروگاه مدل جدید را یک موتور 0.66 لیتری و سه سیلندر تشکیل می‌دهد و با کمک یک جعبه دنده cvt در هر 100 کیلومتر تنها کمی بیش از سه لیتر بنزین مصرف میکند که بخشی از این مصرف اندک به واسطه یک سیستم ترمز احیا کننده، یک بدنه سبک وزن و سامانه ذخیره‌کننده انرژی است که برروی ان نصب شده است.

با کنار گذاشتن برخی از قسمت‌های اغراق آمیز D-base همچون تایرها، رنگ‌پردازی و اجزا بدنه به‌ویژه دستگیره عقبی در که یادآور شورولت اسپارک است و این مدل را به یک کانسپت کم‌وبیش فضایی نزدیک کرده‌، به راحتی میتوان از طراحی هوشمندانه D-base برای تولید مدل میرای e:S جدید کمک گرفت و همین طرح را ساخته و پرداخته کرد و مدلی جدید و قابل قبول تولید نمود. مدل میرای e:S یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای ساخته شده در خانواده تویوتاست و دایهاتسو از سال2011 این مدل را تولید می‌کند.

 دایهاتسو مدل D-Base را برای  نمایشگاه توکیو آماده می کند

 دایهاتسو مدل D-Base را برای  نمایشگاه توکیو آماده می کند

 دایهاتسو مدل D-Base را برای  نمایشگاه توکیو آماده می کند

 دایهاتسو مدل D-Base را برای  نمایشگاه توکیو آماده می کند

منبع پدال


نظرات