1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خرید 60.000 تویوتا برای داعش !!

خرید 60.000 تویوتا برای داعش !!

3 آبان 1395
  • 2

منابع مطلع دولت سوریه و روسیه گزارش هایی را از شرکت 'تویوتا' در خصوص تصاویر خودروهایی که دستگاه اطلاعات نظامی روسیه در اختیار آن قرار داده بود، دریافت کردند. براساس نتایج تحقیقاتی که شرکت ژاپنی تویوتا منتشر کرد، کشورهای عربی 60 هزار دستگاه خودروی تویوتا از این شرکت خریداری و در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داده اند.

براساس گزارش این شرکت چهار کشور عربی این خودروها را خریداری و به داعش تحویل داده اند.

60000 تویوتا برای داعش

این تحقیقات زمانی شروع شد که ارتش روسیه تصاویری از دهها خودرو تویوتای این شرکت را که در اختیار داعش بود و مورد استفاده این گروه تروریستی قرار می گرفت در اختیار این شرکت ژاپنی قرار داد.

منابع مطلع دولت سوریه و روسیه گزارش هایی را از شرکت 'تویوتا' در خصوص تصاویر خودروهایی که دستگاه اطلاعات نظامی روسیه در اختیار آن قرار داده بود، دریافت کردند.

براساس این گزارش 22 هزار و 500 دستگاه خودرو توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه خودرو توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه خودرو توسط امارات متحده عربی و چهار هزار و 500 دستگاه خودرو نیز توسط ارتش اردن به اعتبار بانک های عربستانی خریداری شده که همه این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.

طبق این گزارش، تعداد خودروهای تویوتای در دست گروه تروریستی - تکفیری داعش به 60 هزار دستگاه می رسد که بیشتر آنها از نوع دو کابین و لندکروز است.

آمریکا نیز پیشتر تحقیقاتی را در خصوص چگونگی در اختیار قرارگرفتن خودروهای تویوتای ژاپن در اختیار گروه تروریستی داعش بازکرده بود، اما واشنگتن خود متهم بود که صدها نوع از این خودروها را وارد سوریه کرده است.

براساس این گزارش، شرکت تویوتا ادعا کرده که از سال 2012 فروش خودروهای تویوتا به سوریه را به تعلیق درآورده در حالی که 'مارک ولاس' نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد که خودروهای تویوتا از نوع 'لندکروز' و 'هایلوکس' ساخت شرکت تویوتا جزئی از برندهای خودروهای داعش است.

گرایش شدید داعش به تویوتا چه بسا به استحکام این خودرو و توان بالای موتور آن باز می گردد، زیرا خودروهای تویوتا به راحتی در شرایط سخت و دشوار کار می کنند.

به عقیده 'وسیم نصر' کارشناس گروه های تروریستی خودروهای تویوتا از بهترین خودروهای شاسی بلند غیر نظامی است که می توان از آن برای کار نظامی نیز استفاده کرد.

گرایش داعش به این خودروها فقط به عملکرد این خودرها باز نمی گردد بلکه به خاطر این است که این خودروها ساخت کشوری نسبتا بی طرف است که این امر باعث می شود خریداران درگیر ضوابطی که کشورهایی مثل آمریکا یا دیگر کشورها برای خرید لوازم یدکی وضع می کنند، نشوند.

بنا به اعلام مؤسسه موسوم به صلح جهانی، این فقط داعش نیست که از خودروهای تویوتا استفاده می کند، بلکه گروه های تروریستی و تندروی بی شماری در سراسر جهان بویژه در آفریقا از این خودروها استفاده می کنند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • amir amir (4 آبان 1395 ساعت 19:03)

    تویوتا رو باید تحریم کرد

  • ماها ماها (3 آبان 1395 ساعت 10:31)

    پس ...یه جورهای تویوتا شریک تجاری .اونا........محصوب میشه.