1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فیس لیفت جزئی محصولات خانوادهٔ داچیا لوگان و ساندرو

فیس لیفت جزئی محصولات خانوادهٔ داچیا لوگان و ساندرو

28 شهریور 1395
  • 0

لوگان سدان، لوگان MCV، ساندرو هاچ‌بک و ساندرو استپ‌وی چهار محصول زیرمجموعهٔ رومانیایی رنو یعنی داچیا هستند که برای نمایش در نمایشگاه پاریس امسال مورد فیس‌لیفتی جزئی قرارگرفته‌اند. فعلاً داچیا تنها یک تصویر از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این چهار خودرو منتشر کرده است. از تغییرات قابل‌توجه این خودروها می‌توان به تغییر جلوپنجره اشاره کرد که مشابه جلوپنجرهٔ کراس‌اوور داستر شده است. گرافیک چراغ‌های جلو نیز تغییراتی جزئی را تجربه کرده و حالا مجهز به دی‌لایت یا چراغ‌های روشنایی در روز شده است. علاوه بر این، سپر جلوی هر چهار خودرو هم تغییر کرده و اطراف پروژکتورها را قابی نقره‌ای‌رنگ فراگرفته است. داچیا تصویری از عقب این خودروها منتشر نکرده است اما گفته است که در قسمت عقب و چراغ‌های عقب نیز تغییراتی مشابه طراحی قسمت جلو انجام گرفته است. همچنین از داخل خودروهای جدید نیز تصویری ارائه نشده است ولی داچیا اعلام گفته است که داخل کابین مدل‌های فیس‌لیفت شده هم مورد تجدیدنظر قرارگرفته و هر چهار خودرو ازنظر متریال، ارگونومی و محفظه‌های قرار دادن اشیاء به‌روزرسانی شده‌اند.

 فیس‌لیفت خانوادهٔ داچیا لوگان و ساندرو در آستانهٔ نمایشگاه پاریس

اما از همهٔ این‌ها مهم‌تر، هر دو نمونهٔ لوگان و هر دو نمونهٔ ساندرو با پیشرانهٔ جدیدی ارائه خواهند شد اما هنوز نوع آن اعلام نشده است. احتمالاً این موتور جدید، جایگزین قوی‌تری برای موتور 0.9 لیتری سه سیلندر 90 اسب بخاری فعلی خواهد بود. چند وقتی است برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ داستر یک پیشرانهٔ جدید 1.2 لیتری با 125 اسب بخار قدرت ارائه شده است بنابراین ممکن است این موتور برای مدل‌های جدید لوگان و ساندرو هم ارائه گردد.

 فیس‌لیفت خانوادهٔ داچیا لوگان و ساندرو در آستانهٔ نمایشگاه پاریس

بااین‌حال تمامی این جزئیات در 29 سپتامبر (8 مهر) یعنی زمانی که داچیا این مدل‌های جدید را در نمایشگاه پاریس به نمایش درآورد، مشخص خواهد شد. فروش لوگان و ساندروی جدید احتمالاً قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد درحالی‌که سال آینده نیز نسل دوم داستر به آن‌ها خواهد پیوست.

منبع:پدال



نظرات