1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ارتقاء تویوتا هایلوکس پس از تست گوزن

ارتقاء تویوتا هایلوکس پس از تست گوزن

19 اسفند 1395
  • 0

این دومین باری است که هایلوکس در تست گوزن با شکست روبه‌رو می‌شود. اولین تجربه تلخ هایلوکس در این تست به سال 2007 باز می‌گردد. در آن زمان همین تجربه تلخ باعث توقف فروش هایلوکس با چرخ‌های 16 اینچی از طرف کارخانه تویوتا شد.

 ارتقاء تویوتا هایلوکس پس از تست گوزن

پس از آنکه نشریه سوئدی تکنیکنز ورلد، پیک‌آپ تراک هایلوکس را به دلیل عملکرد ضعیف در تست خودرویی ماه سپتامبر گذشته "موسه" (moose) یا تست گوزن مورد نقد قرار داد، تویوتا اعلام کرد که هایلوکس‌هایش را ارتقاء می‌بخشد. در ماه سپتامبر سال گذشته هشتمین نسل از اسب‌ کاری و نمادین تویوتا کنترل خود را در کمترین حد سرعت -با سرعت 60 کیلومتر در ساعت- در تست گوزن از دست داد. این درحالی بود که رقبای اصلی هایلوکس این مرحله را با موفقیت گذراندند.

تست گوزن یا موسه که با نام‌های دیگری در کشورهای غربی معروف است، به عنوان معیاری برای اندازه گیری ثبات و پایداری خودرو در مقابل انحراف و چپ شدن آن، در زمان تغییر ناگهانی مسیر طراحی شده است. پس از انجام این تست روی هایلوکس، تویوتا سریعا به نتایج واکنش نشان داد و پس از بازگشت به ژاپن گروهی از متخصصان را برای بررسی و رفع این مشکل بسیج کرد.

 ارتقاء تویوتا هایلوکس پس از تست گوزن

لینوس پروتجز، یکی از کارشناسان تکنیکنز ورلد در این خصوص می‌گوید: تویوتا اینک مشکل هایلوکس را برطرف کرده و الگوریتم‌هایش را برای کنترل پایداری الکتریکی ارتقاء داده است. این خودروسازی همچنین تمرکز بیشتری را در پائین آوردن سرعت خودرو در مانورهای گریزان و افزایش فشار روی تایر با حداکثر ظرفیت بار اعمال کرده است.

این دومین باری است که هایلوکس در تست گوزن با شکست روبه‌رو می‌شود. اولین تجربه تلخ هایلوکس در این تست به سال 2007 باز می‌گردد. در آن زمان همین تجربه تلخ باعث توقف فروش هایلوکس با چرخ‌های 16 اینچی از طرف کارخانه تویوتا شد. تویوتا در حال حاضر نیز قصد دارد به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی، فروش هایلوکس‌های مجهز به چرخ‌های 18 اینچی را متوقف کند.

گروه کارشناسی تکنیکنز ورلد نیز اعلام کرده که به زودی هایلوکس‌های جدید را در دو کشور اسپانیا و سوئد مورد آزمون‌های جدید قرار می‌دهد تا از رفع مشکل آن مطمئن شود.

منبع:ایران جیب



نظرات