1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان کیسه‌های هوای کانتیننتال

فراخوان کیسه‌های هوای کانتیننتال

28 بهمن 1394
  • 0

برخی کیسه‌های هوای ساخته‌شده توسط «کانتیننتال» که در حدود ۵ میلیون دستگاه خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند، می‌توانند در عملکرد خود با مشکل مواجه شوند؛ این چیزی است که سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) اعلام کرده است.

مدارهای تأمین‌کننده نیروی ماژول کنترل کیسه‌های هوا می‌توانند در طول زمان، دچار خوردگی شوند و در نتیجه، اتصال الکتریکی قطع شده و در نتیجه موجب عمل نکردن کیسه هوا و یا باز شدن آن ناگهانی و بی‌دلیل آن گردد. کیسه‌های هوای جلو، کناره‌ها و پرده‌ای، و همین‌طور سیستم تنگ‌کننده کمربندهای ایمنی می‌توانند تحت‌تأثیر این موضوع باشند. به گفته کانتیننتال، این کمپانی خودروسازان را از این موضوع مطلع کرده و هر کدام از آنها، فراخوان جداگانه‌ای ارائه خواهند کرد.

تا به اینجا، آمارهای عمده، از درگیر شدن 341,444 دستگاه هوندا آکورد مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و تعداد 112,001 دستگاه از محصولات فیات-کرایسلر و فولکس‌واگن و از جمله مدل ۲۰۰۹ داج جورنی، مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ داج گرند کاروان و کرایسلر تاون اند کانتری و مدل ۲۰۰۹ فولکس‌واگن روتان، حکایت دارند. این در حالی است که مرسدس‌بنز همین حالا هم مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از کلاس C و مدل ۲۰۱۰ کلاس GLK را در ماه اکتبر به خاطر این مشکل، فراخوانی کرده است. بسیاری از خودروسازان دیگر نیز ممکن است درگیر این مسئله شوند و مطابق اطلاعات ساخت کانتیننتال، این فراخوان‌ها می‌توانند بیشتر شامل خودروهای تولیدی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ میلادی شوند.

NHTSA در ماه آگوست سال گذشته میلادی، پس از اینکه ۱۹ گزارش از ضعف عملکرد ماژول‌های کنترل کیسه هوا در آکورد ۲۰۰۸ به این سازمان رسید، تحقیقاتی را در این رابطه آغاز کرد. کانتیننتال قبلاً در ژانویه ۲۰۰۸ و زمانی که دایملر در آلمان، یک ماژول معیوب را به این کمپانی فرستاد، شناخته شده بود. در آن زمان، کانتینتال، بدون اینکه به جزئیاتی اشاره کند و پس از کاهش گزارش‌ها از خرابی ماژول‌های کیسه هوا، از یک اقدام اصلاحی در این زمینه خبر داد. امّا ظاهراً این مشکل به صورت کامل حل نشده است. در سال ۲۰۱۱، فیات کرایسلر از یک باز شدن بی‌دلیل کیسه هوا در یک وسیله نقلیه در ایالات متحده خبر داد و اندکی بعد، دایملر نیز همین موضوع را عنوان کرد. مطابق وقایع‌نگاری خودِ کانتیننتال، به نظر می‌رسد که این کمپانی تلاش زیادی برای رسیدگی به این مسئله انجام نداده و این موضوع به مدت ۴ سال و تا شروع تحقیقات جدید NHTSA ادامه داشته است؛ آن هم در حالی که دایملر قبلاً در سال ۲۰۱۳، در خارج از مرزهای امریکا، یک فراخوان به این علت اعلام کرده است.

حداقل ۶۰۲ ماژول کیسه هوا در مدل‌های مختلف دچار خرابی شده‌اند. هوندا دو آسیب جسمی ناشی از ضعف عملکرد کیسه‌ هوا را تأیید کرده است. جایگزین ماژول‌های کنترل در پاییز سال آینده، در نمایندگی‌ها برای مالکان هوندا در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین FCA نیز گفته است که از ۷ صدمه ناشی از این مشکل، آگاهی دارد، ولی هنوز برنامه‌ای برای رسیدگی به آن درنظر نگرفته است. احتمالاً در روزهای آینده، اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم شنید.

 فراخوان کیسه‌های هوای کانتیننتال

 فراخوان کیسه‌های هوای کانتیننتال

 فراخوان کیسه‌های هوای کانتیننتال

 فراخوان کیسه‌های هوای کانتیننتال

منبع پدال


نظرات