1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کانسپت 500 اسبی پژو، کراس اوور هیبریدی اسپرت

کانسپت 500 اسبی پژو، کراس اوور هیبریدی اسپرت

5 مهر 1393
  • 10

آخرین فرزند کانسپت و نمایشی پژو، یک کراس اوور هیبریدی نامتعارف است که می‌تواند الگو و تمرینی برای نسل آینده پژو 3008 این کمپانی نیز باشد.

 پژو کوارتز

کوارتز (Quartz) نام این کانسپت اسپرت است که شمایلی مدرن و آینده‌نگرانه دارد. چراغ‌های LED آن کمی به انواع آئودی شباهت دارند. با این وجود ترکیب مناسبی با کاپوت کشیده و جلوپنجره مشبک سه‌بعدی آن دارند. هواکش‌های بزرگ سپر جلو با حاشیه قرمز رنگ نیز جلوه‌ای جذاب به کوارتز بخشیده‌اند. چرخ‌های بسیار بزرگ 23 اینچی با رینگ‌های مشکی پیچیده و خطوط قرمز رنگ و تایرهایی بسیار عجیب و خاص، قسمت دیگری از وظیفه جلب‌توجه را بر عهده می‌گیرند.

پژو کوارتز نمای کلی

سقف کوارتز، شیب زیادی در قسمت عقب دارد و کاملاً فرمی کوپه مانند یافته است. رنگ قسمت انتهایی نیز متفاوت و تیره است و یادآور کانسپت دیگر پژو یعنی اگزالت می‌باشد. چراغ‌های عقب شامل LED های عمودی باریک، درب عقب شیشه‌ای با شیب زیاد، اسپویلر عقب دو قسمتی، اگزوزهای پهن ذوزنقه‌ای شکل و دیفیوزر عقب با خطوط موازی ممکن است این تصور را در ذهن متبادر کند که با یک لامبورگینی شاسی‌بلند مواجه شده‌ایم.

پژو کوارتز -نمای داخل

در داخل کابین با فضایی مدرن، کنترل‌هایی مینیمال و سبکی هیجان‌انگیز روبرو می‌شویم. فرمان تقریباً به شکل مربع درآمده است. چهار صندلی انفرادی اسپرت با حاشیه‌های دربرگیرنده کامل و مسابقه‌ای و کنترل‌های برقی صندلی در قسمت میانی نشیمن‌گاه، نشان از چیرگی تفکر اسپرت در طراحی این فضا دارند. آلومینیوم برس خورده مشکی‌رنگ، فیبر کربن و حاشیه‌های قرمز رنگ درخشان، جلوه‌ای بی‌نظیر در داخل اتاق این خودرو ایجاد کرده‌اند. قسمت‌هایی از کابین و کنسول وسط با سنگ آتش‌فشانی بازالت ساخته شده است. استفاده از نساجی دیجیتال سه‌بعدی با کمک الیاف پلی‌استر بازیافتی از بطری‌های آب پلاستیکی نیز برای اولین بار روی این خودرو اعمال گردیده است. نشستن پشت فرمان احساسی همانند نشستن در کاکپیت یک هواپیمای جنگنده مدرن را القا می‌کند.

پژو کوارتز-نمای داخل

پژو کوارتز مفهومی روی پلتفرم جدید این شرکت با نام EMP2 ساخته می‌شود که زیربنای پژو 308 جدید نیز می‌باشد. طول و عرض این خودرو به ترتیب، 4.5 متر و 2.06 متر می‌باشند. استفاده از کامپوزیت در ساختار پنل های بدنه باعث شده تا صرفه‌جویی زیادی در وزن خودرو ایجاد گردد. حذف ستون B و درهایی که به سبک قیچی باز می‌شوند، باعث شده تا سرنشینان عقب با وجود باریکی درب عقب، با سادگی بیشتری وارد کابین شوند.

پژو کوارتز-نمای جلو

پیشرانه هیبریدی کوارتز از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوی 270 اسبی 330 نیوتن متری و دو موتور الکتریکی 114 اسبی شکل می‌گیرد. نیروی موتور بنزینی توسط یک گیربکس 6 سرعته متعارف به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هر کدام از دو موتور الکتریکی نیز روی یک محور قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب این خودرو تبدیل به یک خودروی 4 چرخ محرک خواهد شد. خروجی ترکیبی نهایی پیشرانه، 498 اسب بخار می‌باشد. باتری‌های این خودرو به تنهایی نیز بدون مصرف قطره‌ای سوخت تا مسافت 50 کیلومتر بر ساعت را پشتیبانی خواهند کرد.

پژو کوارتز-نمای عقب

کاملاً مسلم است که پژو هرگز چنین خودرویی را به تولید انبوه نخواهد رسانید. با این وجود، دیدگاه و خط فکری طراحان این شرکت که در مدل‌های تولیدی آینده شرکت نیز نمایان خواهد شد، در این مدل‌های کانسپت، بیشتر عیان می‌گردد.

منبع پدال


نظرات

  • راکی توربو راکی توربو (1 بهمن 1395 ساعت 20:28)

    ببینم اینم یاتاق میزنه $

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (7 مهر 1393 ساعت 13:33)

    خدایا کی میشه که این ماشین طراحی بشه و بیاد جای 405 مون.

  • حسین موسوی حسین موسوی (5 مهر 1393 ساعت 22:57)

    تصور ایرانی ها از پژو فقط 206 و 405 و پارس هست در حالی که پزو فرانسه داره با شرکت های بزرگ رقابت میکنه.افسوس که ایران خودرو چقدر عقبه.مدل های 50 ،60 سال پیش پزو رو میسازه.

  • حامدمیت حامدمیت (5 مهر 1393 ساعت 22:25)

    مثل ماشین اسباب بازی هست

  • تنبور تنبور (5 مهر 1393 ساعت 22:13)

    ماشین خیلی جذابیه باید ببینیم اگه تولید انبوه بشه تا چه اندازه با مدل کانسپت فرق میکنه

  • تنبور تنبور (5 مهر 1393 ساعت 20:07)

    هر کاری از پژو بر میاد

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (5 مهر 1393 ساعت 18:16)

    خیلی دوست دارم یه روزی بیاد تو خیابونا. ولی امیدی به ساختنش ندارم. کاش پژو طرح هاش در حد و اندازه ی خودش بود.

  • سایوکان سایوکان (5 مهر 1393 ساعت 11:34)

    در نظر اول من فکر کردم از اون ماشین هاست که میتونه تبدیل به ادم اهنی بشه.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (22 مهر 1393 ساعت 17:39)

    آره آره منم همینطور ، مثل فیلم ترنسفورمرز

  • سعید هاشمی سعید هاشمی (5 مهر 1393 ساعت 09:32)

    پژو همیشه طرح های کانسپتش با اونی واقعا میسازه زمین تا آسمون تفاوت دارن!