1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کمبود مدلهای جدید گروه فیات کرایسلر

کمبود مدلهای جدید گروه فیات کرایسلر

11 مرداد 1394
  • 0

گروه کرایسلر که زیرمجموعه فیات کرایسلر اتوموبیل در آمریکای شمالی است، تا ۱۸ ماه آینده با کمبود محصولات جدید بویژه در بخش پرطرفدار وانت و شاسی بلند مواجه خواهد بود.

در حالیکه این خودروساز ایتالیایی - آمریکایی اعلام کرده است سال آینده سه مدل اسپورت جدید از ایتالیا به آمریکا می‌آورد اما در برنامه‌هایش طراحی و تولید تنها یک مدل را در آمریکای شمالی دارد که مدل بازطراحی شده مینی ون "کرایسلر تاون اند کانتری" است.

به گفته منابع آگاه، در مقابل دو رقیب دیگر فیات کرایسلر اتوموبیل در آمریکا قصد دارند تا پایان سال 2016 ده‌ها مدل جدید یا بازطراحی شده را معرفی کنند. انتظار می‌رود برند شورولت جنرال موتورز ظرف 18 ماه آینده شش مدل جدید را رونمایی کند.

با اینهمه رانیه‌ری، نایب رئیس ارتباطات در دفتر آمریکای شمالی فیات کرایسلر اتوموبیل این موضوع را که این شرکت با کمبود مدلهای جدید مواجه خواهد شد قبول ندارد و در مصاحبه ای به رویترز گفت: اینکه ما تا 18 ماه آینده محصولات جدیدی در آمریکای شمالی نخواهیم داشت، منطقی نیست و شما محصولات جدید ما را در نمایشگاههای آینده در لس آنجلس، دیترویت و نیویورک مشاهده خواهید کرد.

وی به مینی ون کرایسلر و همچنین سه مدل خودروی طراحی ایتالیا شامل سدان آلفا رومئو جولیا، کروکی فیات اسپایدر و کراس اوور جدید مازراتی اشاره کرد.

با اینهمه جدا از مینی ون کرایسلر، این گروه خودروسازی سرمایه گذاری در مدلهای جدید ساخت آمریکای شمالی را به تعویق انداخته که باعث کمبود مدلهای جدید در مهمترین بازارش شده که در آنجا رقابت بالایی بویژه در بخش وانت و کراس اوور وجود دارد.

از ماه مه سال 2014 بازطراحی وانت رم 1500، جیپ رنگلر و جیپ گرند چروکی که بالاترین حاشیه سود را برای فیات کرایسلر اتوموبیل در آمریکا داشته اند، چندین بار به تاخیر افتاده که در بعضی موارد این تاخیر بیش از یک سال بوده است.

رانیه‌ری می‌گوید فیات کرایسلر اتوموبیل هیچ گونه کمبودی در عرضه محصولات جدید نداشته و در سال گذشته دو کراس اوور جدید جیپ رنگید و فیات 500 ایکس و همچنین مدلهای بازطراحی شده کرایسلر 300، داج چارجر و داج چلنجر را معرفی کرده است.

اما به گفته منابع آگاه، بازطراحی رنگلر مجددا به تاخیر افتاده و این بار به پاییز سال 2017 موکول شده در حالیکه بازطراحی کامل گرند چروکی به پاییز سال 2019 موکول شده است.

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل این شرکت گفته است تمایلی ندارد ابزارهای کارخانه مونتاژ را برای مدل محبوبی مانند رنگلر که تقاضا برای آن همچنان ضعیف است، تغییر دهد اما این خطر وجود دارد که مدلهای جدیدتر و جذاب‌تر که از سوی رقیبان وارد بازار می‌شوند، تقاضا برای مدلهای قدیمی کرایسلر را کمتر کنند.



نظرات