1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شکایت جگوار-لندروور از شرکت چینی به خاطر کپی برداری از طرح رنجروور ایووک

شکایت جگوار-لندروور از شرکت چینی به خاطر کپی برداری از طرح رنجروور ایووک

18 خرداد 1395
  • 0

بر اساس گزارشی از سوی رویترز، کمپانی جگوار-لندروور از شرکت چینی جیانگلینگ به خاطر کپی‌برداری از طراحی رنج روور اووک شکایت کرده است.

این شکایت مربوط به خودرو لندویند X7 است، از تولیدات جدید جیانگلینگ محسوب می‌شود و در نمایشگاه شانگهای در سال 2015 از آن رونمایی شد. به‌جز جلوپنجره و نوشته لندویند، این خودرو یک کپی بی‌نقص از رنج روور اووک است و قیمتی در حدود یک‌سوم قیمت اووک دارد.

زمانی که در مورد این گزارش از کمپانی جگوار-لندروور پرسیده شد، این شرکت تائید که دادگاه بخش چائویانگ پکن در حال رسیدگی به پرونده این خودروساز چینی در رابطه با عدم رعایت حق کپی و رقابت ناسالم است. کمپانی بریتانیایی (که تحت تملک تاتاموتورز هند قرار دارد) اعلام کرد که بیش از این نمی‌تواند دراین‌باره توضیح دهد.

لندویند در نوامبر 2014 از نسخه X7 پرده برداشت و در همان زمان نیز رنج روور اووک‌های وارداتی در چین در حال فروش بودند؛ اما از سال گذشته جگوار-لندروور تصمیم گرفت تا اووک‌های تولیدی در چین را به بازار فروش ارسال کند.

البته باید گفت X7 تنها خودروی چینی نیست که طرح خود را از شرکت‌های بزرگ کپی‌برداری کرده است؛ اما بنا به گفته رویترز این کار خودروسازان چینی که دائماً به دنبال تقلید از دیگران باشند عجیب و غیرطبیعی است. زیرا آنان با این کار خود اعتبار خود را خدشه‌دار می‌کنند.

مدتی پیش نیز هوندا توانست از یک شرکت کوچک چینی که از طرح هوندا CR-V کپی‌برداری کرده بود غرامت بگیرد. البته به سرانجام رسیدن پرونده هوندا 12 سال طول کشید و پس‌ازاین مدت طولانی تنها 2.43 میلیون دلار به دست آورد.

رنجروور چینی ایوک

رنجروور چینی ایوک

منبع: موتورترند



نظرات