1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کپی برداری چینی ها از پورشه ماکان

کپی برداری چینی ها از پورشه ماکان

30 خرداد 1394
  • 1

خودروسازی چینی "زوتی" که از خودروهای تولیدی آن در داخل کشور می‌توان به Z300 یا سدان تولیدی سایپا با نام "آریو" اشاره کرد، چندی پیش از جدیدترین محصول خود در قالب یک خودروی شاسی بلند با نام T700 پرده برداری کرد.

از لحاظ طراحی خودرو، باز هم چینی‌ها به سراغ کپی برداری از محصولات مطرح بازارهای جهانی رفتند و این بار شاسی بلند پورشه ماکان به تور طراحان شرکت زوتی گرفتار شد. طراحانی که برای توسعه و تولید T700، چه در نمای جلویی خودرو و چه در نمای عقبی و چه از لحاظ امکانات، از پورشه ماکان الگو برداری کرده‌اند و حتی به خود زحمت یک طراحی کلی شاسی را هم نداده‌اند و بدنه زوتی T700 در قالب پورشه ماکان تکامل پیدا کرده است و بر روی بعضی از قطعات آن هم که زوم می‌کنیم، دقیقا به قطعات بکار رفته با همان طراحی بر روی پورشه ماکان می‌رسیم.

در نمای جلویی خودرو، طراحان زوتی T700 از چراغ‌هایی جدید با طراحی جدید اجزا داخلی استفاده کرده‌اند، ولی ورودی‌های اطراف سپر با نواری از LED در بالای آن و تیغه‌هایی افقی در میان آن، دقیقا همانگونه هستند که در پورشه ماکان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مه شکن‌های این اتومبیل هم همچون ماکان در زیر ورودی‌‌های اطراف سپر نصب شده، ولی به شکل مستطیلی درآمده‌اند و ورودی قسمت زیر سپر هم دقیقا شبیه به ورودی‌های هوای رادیاتور ماکان قالب گیری شده است.

نمای عقبی خودرو هم به غیر از خروجی‌های دوبل اگزوز در هر طرف، در چراغ‌های عقب، اسپویلر سقفی با چراغی LED در میان آن، شب نماهای دو طرف سپر عقب و همچنین فرم کلی شاسی، شبیه به ماکان طراحی و تولید شده است، با این تفاوت که جای نصب پلاک از روی سپر به درب پنجم عقب منتقل شده است.

در محدوده قدرتی پورشه ماکان مخصوص بازار چین نیز یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 237 اسب بخاری مورد استفاده قرار گرفته است و بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت‌های منبع، در زیر کاپوت زوتی هم یک موتور 2 لیتری به خدمت گرفته شده که به دلیل عدم استفاده آن از توربوشارژر، حداکثر 177 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در خصوص قیمت زوتی هم می‌توان گفت که شرکت سازنده قیمتی 27 هزار و 400 دلاری را برای آن در نظر گرفته است و این یعنی قیمتی سه برابر ارزان‌تر از پورشه ماکان، ولی پورشه کجا و زوتی کجا!

 کپی برداری چینی ها از پورشه ماکان

 کپی برداری چینی ها از پورشه ماکان

 کپی برداری چینی ها از پورشه ماکان

 کپی برداری چینی ها از پورشه ماکان



نظرات

  • پریسان پریسان (30 خرداد 1394 ساعت 10:12)

    قیمتش دیگه نمیتونه از 90 میلیون بالاتر بره.اما 27 هزار یورو رو با گمرک و عوارض و مالیات در نظر بگیری کمه کمش تا 150 میلیون قیمت میخوره.اونم برا این چینی بی مصرف