1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از شورولت کامارو کانورتیبل نسل ششم

رونمایی از شورولت کامارو کانورتیبل نسل ششم

7 تیر 1394
  • 0

درست یک ماه پس از معرفی نسل ششم شورولت کامارو، شورولت مدل کانورتیبل این خودرو را به نمایش گذاشت.

جدا از سقف این خودرو، کاماروی کانورتیبل تقریباً همان کامارو کوپه است. البته ساختار سخت‌تر و سبک‌تر این خودرو باعث شده که وزن خودرو حداقل 90 کیلوگرم کمتر از مدل قبل باشد. اما کامارو کانورتیبل تنها خودروی این کلاس است که سقفی کاملاً اتوماتیک دارد و در حال حرکت و تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت سقف خودرو می‌تواند باز یا بسته شود. شورولت پا را فراتر از اینها گذاشته و دکمه‌ی باز و بسته شدن سقف خودرو را روی سوییچ آن هم تعبیه کرده است. به گفته تام پیترز سرپرست طراحی این خودرو پوشش محافظ داخلی سقف این خودرو برخلاف بسیاری از خودروهای کانورتیبل که به‌صورت دستی جابه‌جا می‌شوند بعد از بسته شدن سقف به‌صورت اتوماتیک روی سقف قرار می‌گیرد.

طراحی داخلی این خودرو که راننده محور است با تکنولوژی‌های کنترل سطح بالا مثل انتخاب حالت رانندگی جدید، تنظیم ابزارها و ویژگی تنظیم نور محیط همراه شده است. طراحان شورولت درست مثل نسل پیشین کامارو کانورتیبل، برای این خودرو صندلی‌های عقب هم در نظر گرفتند که مانند همان نسل پیشین فضای کمی در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد.

همان‌طور که انتظار داشتیم کامارو کانورتیبل موتورهای کامارو کوپه را به عاریه گرفته است. در حالت پایه این خودرو موتوری توربو، چهار سیلندر و 2.0 لیتری خواهد داشت که 275 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. تریم میانی این خودرو هم موتوری شش سیلندر و 3.6 لیتری با توان 335 اسب بخاری خواهد داشت و درنهایت تریم نهایی و ویژه این خودرو همان موتور هشت سیلندر و 6.2 لیتری SS کوروت استینگری را به ارث خواهد برد که قادر به تولید 455 اسب بخار نیرو و 617 نیوتن متر گشتاور خواهد بود. این موتورها با گیربکس‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند.

شورولت در حال حاضر تنها مدل کوپه را در بازار ارائه می‌کند و به نظر می‌رسد که این خودرو در ابتدای سال آینده به تولید برسد البته نمایش این خودرو در نمایشگاه خودرو دیترویت 2016 دور از انتظار نیست.

منبع پدال


نظرات