1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. استفاده مجدد از باطری های قدیمی شورولت ولت

استفاده مجدد از باطری های قدیمی شورولت ولت

1 تیر 1394
  • 1

تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی عمر مفید باتری‌های خودروهای هیبریدی به پایان می‌رسد، چه اتفاقی برای آنها می‌افتد؟ خب البته حق دارید، ولی جنرال‌موتورز روشی مبتکرانه برای استفاده از باتری‌های فرسوده شورولت ولت پیدا کرده است. پابلو والنسیا (Pablo Valencia)، مدیر ارشد بخش مدیریت چرخه عمر باتری‌ها می‌گوید:

حتی وقتی یک باتری به پایان عمر مفیدش در یک شورولت ولت می‌رسد، هنوز ۸۰ درصد از ظرفیت ذخیره‌سازی آن باقی می‌ماند.

برای به خدمت گرفتن این باتری‌هایی که هنوز کاملاً به پایان عمر خود نرسیده‌اند، جنرال‌موتورز از بسته‌های این باتری در محوطه آزمایشگاه خودروی میلفورد استفاده کرده است؛ جایی که پنج بسته از باتری‌های ولت نیروی موردنیاز برای ساختمان مدیریت IT را تأمین می‌کنند و به این مرکز اجازه می‌دهند که به وضعیت «مصرف انرژی صفر» برسد.

این پنج باتری به یک شبکه خورشیدی در کنار دو توربین بادی متصل هستند. این ترکیب، به‌تنهایی قادر است نیروی موردنیاز معادل ۱۲ خانه را برای مدت یک سال تأمین کند. این باتری‌ها قابلیت این را دارند که حتی در مواقعی که به آنها نیاز نیست، انرژی را در خود ذخیره کنند. بنابراین در مواقعی که قطعی برق رخ می‌دهد، می‌توانند انرژی موردنیاز ساختمان را تا زمانی در حدود ۴ ساعت تأمین کنند.

البته جنرال‌موتورز تنها کسی نیست که به دنبال استفاده‌های جایگزین برای باتری‌ها بوده است. نیسان نیز اخیراً از همکاری با شرکت 4R انرژی استوریج برای بهره‌گیری اقتصادی از باتری‌های از رده خارج نیسان لیف خبر داده است. این باتری‌ها هم برای سیستم پشتیبانی و هم برای سیستم برق مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 استفاده مجدد از باطری های قدیمی شورولت ولت

 استفاده مجدد از باطری های قدیمی شورولت ولت

 استفاده مجدد از باطری های قدیمی شورولت ولت

 استفاده مجدد از باطری های قدیمی شورولت ولت

منبع پدال


نظرات

  • اسکالید اسکالید (5 تیر 1394 ساعت 12:16)

    دمشون گرم