1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عرضه شورلت ولت در چین با برند بیوک

عرضه شورلت ولت در چین با برند بیوک

9 مهر 1395
  • 0

با توجه به گزارش سایت چینی CarNewsChina و نشریات محلی این کشور، شورولت ولت در چین با برند بیوک عرضه خواهد شد. به‌تازگی تصاویری از شورولت ولت که به بیوک تغییر برند داده است در سایت‌های چینی منتشر شده است. از این تصاویر مشخص است که شورولت ولت در چین با نام بیوک Velite عرضه خواهد شد. بجای واردات شورولت ولت از ایالات‌متحده به چین، این خودرو توسط سرمایه‌گذاری مشترک میان جنرال موتورز و شرکت سایک موتور به‌صورت محلی در چین با نام بیوک Velite تولید خواهد شد.

Buick Velite China

غیر از تغییر نام و برند، انتظار می‌رود بیوک Velite کاملاً با شورولت ولت ایالات‌متحده یکسان باشد. این بدان معناست که این سدان پلاگین‌هیبریدی دقیقاً مجهز به همان پیشرانهٔ 1.5 لیتری بنزینی شورولت ولت خواهد بود که 100 اسب بخار قدرت داشته و تنها 0.9 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.

Buick Velite China

البته این اولین باری نیست که شورولت ولت در چین عرضه می‌شود چراکه نسل نخست این خودرو بین سال‌های 2011 تا 2014 در چین به‌صورت وارداتی عرضه شد اما به دلیل قیمت بسیار گران با استقبال بسیار کمی مواجه شده و به‌سرعت از بازار کنار گذاشته شد. قیمت نسل اول ولت در چین معادل تقریباً 79 هزار دلار بود؛ اما نسل دوم شورولت ولت یا درواقع بیوک Velite به دلیل اینکه در چین تولید می‌شود، بسیار ارزان‌تر از نسل قبلی خواهد بود هرچند که هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده است.

نسل اول شورولت ولت

نام Velite توسط بیوک برای اولین بار در سال 2004 برای یک رودستر کانسپت مورداستفاده قرار گرفت و در سال 2014 نیز شایعه شد که بیوک قصد دارد از این نام برای اوپل کاسکادا جهت عرضه در بازار ایالات‌متحده استفاده کند؛ اما این اتفاق روی نداد و بجای آن از نام Velite برای شورولت ولت جهت عرضه در چین استفاده شد درحالی‌که اوپل کاسکادا هم در ایالات‌متحده با همان نام بیوک کاسکادا عرضه شد.

کانسپت بیوک Velite سال 2004

نکتهٔ جالب اینکه برای اولین بار در سال 2010 صحبت عرضهٔ شورولت ولت در چین مطرح شد. در آن زمان تصور می‌شد که جنرال موتورز قصد دارد اوپل آمپرا را با برند بیوک در چین عرضه کند. اوپل آمپرا نسخهٔ اروپایی شورولت ولت است؛ اما این مورد هم هیچ‌گاه عملی نشد. به‌هرحال عرضهٔ نسل جدید شورولت ولت در چین کاملاً قطعی است و این خودرو با نام بیوک Velite به‌زودی در اوایل سال آینده در بازار محلی چین عرضه خواهد شد.

اوپل آمپرا

منبع: پدال



نظرات