1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی شورولت مالیبو هیبرید 2016

معرفی شورولت مالیبو هیبرید 2016

22 دی 1394
  • 0

گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی آن است که برای اولین بار از سال 2009 تا الآن قرار است قیمت بنزین به کمتر از نرخ متوسط کشور آمریکا یعنی 2 دلار در هر گالن تنزل پیدا کند. این موضوع خبر بدی برای خودروسازانیست که سرمایه گذاری زیادی روی تکنولوژی های هیبریدی و الکتریکی انجام داده اند به نظر می‌رسد که شورولت بدترین زمان را برای عرضه مالیبو هیبرید 2016 خود انتخاب کرده است. به این دلیل بد که خودروهای هیبریدی با این وجود که تنها جرعه‌ای (مقدار کمی) از بنزین در برابر خودروهای بنزین سوز مصرف می‌کنند و با انتشار اخبار کاهش قیمت بنزین مزیت آنها کم رنگ شده و موقعیت این خودروها هرچه بیشتر به خطر می‌افتد.

این اولین سالی است که خودروی مالیبو یک سیستم هیبرید کامل را عرضه کرده است. در مدل‌های قبلی این خودرو سیستم هیبرید ملایم بر روی آن‌ها سوار شده بود، به‌عبارت‌دیگر در هیبرید ملایم تنها وظیفه موتور الکتریکی به‌عنوان یک نیروی تقویتی یا کمکی برای افزایش توان موتور بنزینی است. موتور بنزینی در سیستم‌های هیبرید ملایم در هنگام ترمزگیری، حرکت خودرو در سرپایینی بدون افزایش توان و توقف خودرو خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد.

اولین موردی که در هنگام رانندگی با خودروی هیبریدی مالیبو متوجه خواهید شد، همان‌طور که در نشریات پیرامون نمایشگاه سانفرانسیسکو منتشر شد، نرم بودن تعویض (سوییچ) حالت هنگامی است که از حالت موتور بنزینی تنها (که دارای حجم 1.8 لیتر است) به حالت الکتریکی تعویض حالت صورت می‌پذیرد. بسیار بی‌صدا، نرم و بی‌نظیر این سوییچ را انجام می‌دهد به‌طوری‌که هیچ‌گونه تغییر ناگهانی شتاب (جرک-Jerk) در شاسی احساس نمی‌شود.

دومین نکته‌ای که بدان باید اشاره کرد سیستم ترمز مالیبو است. اکثر خودروهای هیبریدی از احساس ترمزگیری نامتوازن یا غیر یکنواخت شکایت دارند که ناشی از دریافت انرژی جنبشی از ترمزگیری است تا انرژی مدنظر را در باتری ذخیره‌سازی کند. این سیستم در طول گذر زمان پیشرفت‌های چشم‌گیری به خود دیده است و خودروی مالیبو مانند شورولت ولت جدید از سیستم بازیاب ترمز نسل جدید استفاده می‌کند که این مشکل غیریکنواخت بودن ترمزگیری حل شده است.

مالیبو دارای دو حالت رانندگی است که برای سرعت‌های شهری و اتوبانی به‌خوبی بهینه شده‌اند. حالت دوم کمک می‌کند تا مصرف سوخت خودرو در سرعت‌های بالا در مسافرت‌های بین‌شهری حداقل شود. ژنرال موتور مصرف سوخت این خودرو را در 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل شهری، 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل‌های اتوبانی و 5 لیتر در هر صد کیلومتر به شکل ترکیبی تخمین زده است. مصرف سوخت ترکیبی مالیبو توانسته هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و فورد فیوژن هیبریدی را شکست دهد و با هوندا آکورد هیبریدی برابری کند.

مجموع توان خروجی موتور احتراقی و الکتریکی 182 اسب بخار و مجموع گشتاور تولیدی 375 نیوتن‌متر است.

مانند نمونه بنزینی مالیبو، نمونه هیبرید این خودرو دارای آپشن های ایمنی و کمکی مشابه است که شامل نمایش اطلاعات مربوط به سفر و مسائل مربوط به آن در نمایشگر، کروز کنترل تطبیقی، سیستم دستیار پارک موازی، هشدار برخورد خودرو از جلو، سیستم هشدار نقاط کور و حفظ خودرو در مسیر می‌باشد.

بدنه خارجی نمونه هیبرید مشابه نمونه بنزینی است که بسیار زیبا و مهیج طراحی شده است که نمای جلویی خودرو الهام گرفته شده از کامارو است. در مدل 2016 این خودرو شاهد افزایش فاصله میان دو محور هستیم که نتیجه آن فضای داخلی بیشتر برای پای سرنشین است.

در داخل خودرو شاهد نمایشگر لمسی 7 اینچی هستیم که می‌شود آن را طبق سفارش به 8 اینچ هم ارتقاء داد. با انتخاب صفحه نمایش بزرگتر سیستم ناوبری Mylink و سیستم کنترل بر رانندگی جوانان به شما ارائه خواهد شد. برنامه CarPlay برای سیستم‌عامل‌های اپل و آندروید به شکل استاندارد در خودرو وجود دارد. شبکه 4G LTE شرکت OnStar به همراه وای‌فای و شارژ وایرلس گوشی همراه به‌طور پیش‌فرض (استاندارد) بر روی خودرو قرار دارد.

هنوز خبری از قیمت این خودرو در دسترس نیست ولی نسخه هیبریدی مالیبو در بهار 2016 وارد خط تولید می‌شود.

 معرفی شورولت مالیبو هیبرید 2016

 معرفی شورولت مالیبو هیبرید 2016

منبع پدال


نظرات