1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شورولت کروز هاچبک در نیویورک

شورولت کروز هاچبک در نیویورک

16 فروردین 1395
  • 0

هاچ بک شورولت کروز، این خودرو را در بازی نگه می‌دارد. پس از اولین حضور رسمی در نمایشگاه دیترویت 2016، کروز جدید راه خود را به شهر نیویورک باز کرده است.

این خودروی هاچ بک آمریکایی، خودرویی سزاوار توجه است. امروزه در بازار آمریکا توجه بیشتری به خودروهای کوچک می‌شود و بازار این خودروها تا 9 درصد رشد داشته‌اند. این در حالی است که بهترین فروش در این سگمنت متعلق به تویوتا کرولا 4 درب سدان بوده است. با این وجود، شورولت کروز در رتبه دوم فروش به مشتریان زیر 25 سال جای گرفته و نسخه هاچ بک اسپرت آن نیز می‌تواند تقویت‌کننده جایگاه آن باشد.

کروز جدید از پلتفرمی نو بهره می‌گیرد که باعث کاهش وزن 91 کیلوگرمی آن نسبت به نسل اول شده است. موتور نیز 20 کیلوگرم رژیم گرفته است. با این حال دینامیک و پویایی بهتری در شاسی احساس خواهد شد. ایمنی نیز بهبود یافته است.

همچون سایر مدل‌های کروز، این مدل هم از یک موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مجهز به تزریق مستقیم سوخت با قدرت 153 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر سود می‌برد. فرمان خودرو از نوع برقی بوده و سیستم استارت/استاپ نیز موجود است.

با وجود حذف صندوق عقب، هنوز فضای زیادی برای بار وجود دارد. حجم بار به اندازه 524 لیتر که در این مدل نیز می‌توان با تا کردن صندلی‌های پشتی تا 1189 لیتر افزایش داد باعث شگفتی است. با وجود فاصله بین دو محور 2.7 متری، فضای داخلی خوبی برای سرنشینان مهیا شده است.

بیشتر ویژگی‌های ایمنی به‌روز نظیر هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک از پشت، سیستم دستیار پارک و حفظ خودرو در لاین جاده برای حمایت و حفاظت سرنشینان مخصوصاً جوان منظور گردیده‌اند.

شورولت کروز هاچ بک 2017 در دو تریم LT و پرایمیر ارائه خواهد شد. برای مشتریانی که به دنبال یک ظاهر تهاجمی‌تر هستند نیز پکیج RS پیشنهاد می‌شود که شامل سپرهای کمی متفاوت، اسپویلر عقب، چراغ‌های مه شکن و چرخ‌های 18 اینچی می‌باشد.

کروز، پرفروش‌ترین خودروی شورولت در سراسر جهان است. از سال 2008 و تولید این خودرو تاکنون 3.5 میلیون دستگاه از آن فروخته شده‌اند. فروش کروز هاچ بک از پاییز سال 2016 آغاز خواهد شد و قیمت آن حدود 22 تا 24 هزار دلار برای دو تریم یادشده پیش‌بینی می‌شود. رقبای عمده این خودرو نیز تویوتا کرولا، هوندا سیویک، هیوندای النترا و فورد فوکوس می‌باشند.

 شورولت کروز هاچبک در نیویورک

 شورولت کروز هاچبک در نیویورک

 شورولت کروز هاچبک در نیویورک

 شورولت کروز هاچبک در نیویورک

 شورولت کروز هاچبک در نیویورک

 شورولت کروز هاچبک در نیویورک

 شورولت کروز هاچبک در نیویورک

 شورولت کروز هاچبک در نیویورک

منبع پدال


نظرات