1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودرو وارداتی 20 میلیونی در ایران

خودرو وارداتی 20 میلیونی در ایران

8 اسفند 1394
  • 0

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امکان واردات خودروهای ارزان قیمت خارجی با قیمت فروش 20 میلیون تومان در بازار ایران وجود دارد.

"امرالله امینی" اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده خودرو تنها به سود خود می‌اندیشند بنابراین اقدام به واردات خودروهای ارزان قیمت که قدرت مانور چندانی برای افزایش قیمت آنها ندارند، نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این در حالی است که در دنیا خودروهای ارزان قیمت 5 تا 7 هزار دلاری برای واردات وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ با این حال نفع واردکنندگان در واردات این خودروها نیست زیرا با توجه به قشر مصرف‌کننده این خودروها نمی‌توانند آنها را به قیمت‌های بالا و دلخواه بفروشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: نکته مهم در این زمینه تعرفه و عوارض وضع شده بر واردات خودرو است به‌گونه‌ای که با این تعرفه‌ها خودروهای ارزان قیمت نیز با قیمت بالایی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: در این زمینه راهکار این است که دولت تعرفه واردات خودروهای ارزان قیمت در کلاس کوچک و کم مصرف‌ را به صفر رسانده یا کاهش دهد تا این خودروها با قیمت پایینی وارد کشور شود.

امینی با بیان اینکه در آن صورت می‌توان برخی خودروها را وارد و با قیمت 20 میلیون تومان در بازار ایران عرضه کرد، تصریح کرد:‌ با این کار با توجه به مصرف پایین سوخت این خودروها، شاهد کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا نیز خواهیم بود.

منبع ایسنا


نظرات