1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

5 خرداد 1397
  • 3

در طول تاریخ صنعت خودروسازی همواره خبر خاتمهٔ تولید خودروهایی به گوش رسیده که هرگز برای طرفداران و علاقه‌مندان آن خوشایند نبوده است؛ بنابراین این خودروسازان هستند که در مورد ادامه یا خاتمهٔ تولید محصولات خود تصمیم می‌گیرند و به‌راحتی می‌توانند حتی محصولات محبوب خود را کنار بگذارند زیرا علاقهٔ شخصی افراد هیچ عددی به سود خودروسازان اضافه نمی‌کند بلکه این میزان فروش است که سود را برای سازنده به همراه خواهد داشت.

 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

به همین دلیل، این خریداران هستند که تعیین می‌کنند کدام خودرو روی خط تولید باقی بماند و کدام خودرو کنار گذاشته شود. در دوران کنونی اما با توجه به گرایش شدید خریداران به سمت کراس‌اوورها، خودروسازان نیز کراس‌اوورهای بیشتر و بیشتری را به سبد محصولات خود اضافه می‌کند. این موضوع موجب شده طی چند وقت اخیر شرکت‌های خودروسازی تعداد زیادی از محصولات خود را کنار گذاشته و آن‌ها را با کراس‌اوورها جایگزین کنند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب به معرفی 10 خودروی احتمالی بپردازیم که می‌تواند تولید آن‌ها به‌زودی خاتمه یابد.


آئودی R8


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

اوایل سال جاری رئیس بخش تحقیق و توسعهٔ آئودی تأیید کرد که نسل سوم R8 در کار نخواهد بود. این یعنی R8 کنونی آخرین نسخه از این سوپراسپرت آلمانی محسوب می‌شود. البته این بدان معنا نیست که آئودی جایگزینی را برای R8 در نظر نگرفته است اما به نظر می‌رسد پایان کار این سوپراسپرت آلمانی نزدیک باشد. درهرحال هرچند عملکرد R8 در مقایسه با رقبا خوب و قابل‌توجه بوده است اما نهایتاً پس از دو نسل باید با آن خداحافظی کنیم.


آئودی TT رودستر و A5 کابریولت


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

فروش دو مدل روباز آئودی TT رودستر و A5 کابریولت از سال 2011 به‌طور مداوم کاهش داشته است. به همین دلیل شایعه شده که آئودی قصد دارد مدل جدید A4 کابریولت را جایگزین هردوی این محصولات روباز کند. A4 کابریولت روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته خواهد شد و می‌تواند بسیار ارزان‌تر دو مدلی باشد که جایگزین آن‌ها می‌شود. احتمالاً A4 کابریولت بیش از 10 هزار دلار ارزان‌تر TT رودستر و A5 کابریولت خواهد بود.


شورلت ایمپالا


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

مانند دیگر سدان‌های بزرگ دیفرانسیل جلو، به نظر می‌رسد عمر شورلت ایمپالا هم رو به پایان باشد. با توجه به فروش نه‌چندان بالای ایمپالا، شایعات زیادی منتشر شده که ادعا می‌کنند جنرال موتورز به‌زودی شورلت ایمپالا را از لیست محصولات خود کنار خواهد گذاشت. این در حالی است که فورد هم قصد دارد به تولید سدان کم‌فروش تاروس و چند خودروی دیگر خود در سال آینده پایان دهد.


بیوک لاکراس


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

بیوک لاکراس هم یکی دیگر از قربانیان حرکت خریداران به سمت کراس‌اوورها محسوب می‌شود چراکه این روزها سدان‌های بزرگ و گران‌قیمتی چون لاکراس فروش چندانی ندارند. از سوی دیگر بیوک طیف قدرتمندی از کراس‌اوورهای لوکس و گران‌قیمت را در سبد محصولات خود دارد؛ بنابراین این امر طبیعی خواهد بود که لاکراس را از خط تولید کنار بگذارد. البته بیوک لاکراس تنها سدان دیفرانسیل جلوی جنرال موتورز نیست که احتمال خاتمهٔ تولید آن وجود دارد زیرا همان‌طور که اشاره شد این احتمال برای شورلت ایمپالا و حتی کادیلاک XTS هم مطرح شده است.


شورلت سونیک


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

هرچند شورلت سونیک را در این لیست قرار داده‌ایم اما شورلت تصمیم دارد فعلاً تولید این هاچ‌بک ساب‌کامپکت را تا یک سال دیگر ادامه دهد؛ اما بااین‌حال مانند بسیاری از خودروهای این لیست، احتمال ساخت یک کراس‌اوور بر پایهٔ پلت‌فرم سونیک وجود دارد؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد در آینده‌ای نه‌چندان دور شورلت سونیک با کراس‌اووری جایگزین خواهد شد که روی پلت‌فرم خودش ساخته شده است.


شورلت اسپارک


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

دقیقاً مثل سدان‌های بزرگ، هاچ‌بک‌های کوچک هم در حال مرگ هستند. البته فعلاً شورلت هیچ برنامه‌ای برای پایان دادن به تولید شورلت اسپارک ندارد اما شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمال خاتمهٔ تولید این هاچ‌بک کوچک وجود دارد. این در حالی است که با امید استفاده از محبوبیت کراس‌اوورها، چند سال پیش شورلت مدل اسپارک اکتیو را معرفی کرد که نسخهٔ کراس این خودرو محسوب می‌شد.


شورلت ولت


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

ممکن است از دیدن شورلت ولت در این لیست تعجب کرده باشید اما در دنیایی که کراس‌اوورها در حال نابود کردن سدان‌ها هستند، وجود خودرویی چون شورلت ولت هم در چنین لیستی تعجبی ندارد. البته ولت ممکن است مدت‌زمان بیشتری نسبت به دیگر خودروهای این لیست روی خط تولید باقی بماند اما منابعی گزارش داده‌اند که ممکن است ولت در سال 2022 از خط تولید کنار گذاشته شود. جایگزین احتمالی این سدان هیبریدی نیز می‌تواند یک کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی یا تمام الکتریکی باشد.


ب‌ام‌و سری 3 گرن توریزمو


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

در زمانی که ب‌ام‌و برای هر خریداری و در هر شکل و اندازه‌ای کراس‌اووری در سبد محصولات خود دارد، ادامهٔ تولید سری 3 گرن توریزمو احمقانه به نظر می‌رسد؛ یعنی هم ساخت و هم فروش این خودرو احمقانه است. سری 3 گرن توریزمو در مقایسه با یک استیشن، غیرمتعارف به نظر می‌رسد و جذابیت بسیار کمتری هم نسبت به یک کراس‌اوور سنتی دارد. به همین دلایل گزارش شده که در نسل آیندهٔ سری 3 خبری از نسخهٔ گرن توریزمو نخواهد بود.


مرسدس بنز SLC


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

از سال گذشته تاکنون شایعات متناقضی در مورد مرسدس بنز SLC منتشر شده است. این یکی از خودروهای قدیمی مرسدس بنز بوده و فروش پایینی دارد. به همین دلیل در ماه آگوست سال گذشته منابع نامشخصی گزارش دادند که نسل فعلی SLC جایگزینی نخواهد داشت. بااین‌حال صحت و قطعیت این گزارش فعلاً مشخص نیست و برای فهمیدن سرنوشت SLC باید تا زمان پایان عمر نسل کنونی آن صبر کنیم.


فولکس‌واگن بیتل


 آشنایی با خودروهایی که زمان خداحافظی با آن‌ها نزدیک است

بیتل هم‌اکنون یکی از کم‌فروش‌ترین محصولات فولکس‌واگن در ایالات‌متحده است به‌نحوی‌که سال گذشته مجموعاً تنها حدود 15 هزار دستگاه از آن به فروش رسیده است که شامل هردو نسخهٔ کوپه و کابریولت می‌شود. همچنین فولکس‌واگن این خودرو را از دیگر بازارهای سراسر جهان که فروش پایینی در آن‌ها داشته نیز خارج کرده است. به همین دلیل فولکس‌واگن گفته است که نسل کنونی بیتل جانشینی نخواهد داشت.

منبع پدال


نظرات

  • ali ali (6 خرداد 1397 ساعت 09:06)

    حیف نیست از پراید که بهتره

  • Uhh Uhh (5 خرداد 1397 ساعت 15:53)

    واقعا این طور ماشین ها کار گذاشته شوند بهتر فرصت برای صادرات پراید هستش

  • reza reza (5 خرداد 1397 ساعت 11:35)

    ما که سلام نکردیم که بخواهیم خداحافظی کنیم