1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اثر ترخیص خودروهای مانده در گمرک بر بازار وارداتی‌ها

اثر ترخیص خودروهای مانده در گمرک بر بازار وارداتی‌ها

25 شهریور 1397
  • 1

در حالی که سال گذشته حدود ٧٠هزاردستگاه خودرو به کشور وارد شد در ٥‌ماهه ابتدایی سال جاری تنها ١٢‌هزاردستگاه خودرو به کشور آمد که نشانگر کاهش شدید واردات خودرو به‌دلیل محدودیت‌های اخیر است. البته طبق مصوبه جدید دولت که هنوز آیین‌نامه اجرایی آن تنظیم نشده است حداکثر ٢٠‌هزارخودرو که دارای ثبت‌سفارش هستند به کشور وارد خواهند شد.

اثر ترخیص خودروهای مانده در گمرک بر بازار وارداتی‌ها


بدین‌ترتیب در بهترین حالت، مجموع واردات خودرو تا انتهای سال جاری به حدود ٣٥‌هزاردستگاه خواهد رسید که معادل نصف حجم واردات خودرو در سال‌٩٦ است‌. اما بخش اصلی این ٢٠‌هزاردستگاه خودرو از برندهای کلاس‌متوسط وارداتی همانند هیوندای‌، کیا، میتسوبیشی‌، سانگ‌یانگ‌، رنو، فولکس‌واگن‌، تویوتا و خودروهای چینی هستند.

تعداد بسیار محدودی نیز به خودروهای لوکس همانند ب‌ام‌و، لکسوس و پورشه تعلق دارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آزاد شدن واردات این خودروها بر بازار خودروهای لوکس تاثیر چندانی نخواهد داشت، اگرچه تا مدتی باعث کاهش نسبی قیمت در بازار خودروهای وارداتی کلاس‌متوسط خواهد شد.



نظرات

  • سعید سعید (25 شهریور 1397 ساعت 13:30)

    هیچ کاهش قیمتی نخواهد داشت چون با دلار 14 هزارتومانی و تعرفه و عوارض صد درصدی وارد می شوند قیمت ها بالاتر هم خواهند رفت .