1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی خودروهایی که تردد آنها در آمریکا ممنوع شده ؛ قسمت دوم

معرفی خودروهایی که تردد آنها در آمریکا ممنوع شده ؛ قسمت دوم

11 مهر 1396
  • 1

در گزارشی که روز قبل تحت عنوان قسمت اول معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا،ارایه شد به توضیح و معرفی 10 خودروی ابتدایی این لیست پرداخته شد . در این مقاله که قسمت دوم گزارش روز قبل می باشد به معرفی 10 خودروی دیگری که اجازه تردد در آمرکا را ندارند خواهیم پرداخت .

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

11- 2012 Lotus 340R

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

خودروی Lotus 340R یکی از معدود خودروهای فاقد در است (پنجره‌ها و سقف خودروی که جای خود را دارد!) و قانونگذاران آمریکایی با ممنوع کردن 340 نگارش تولید شده‌ی این خودرو کار خود را راحت کرده‌اند. خودروی 340R در زمینه‌ی سادگی اصلا کم نگذاشته و تقریبا می‌توان گفت بی‌رقیب است. فضای داخلی آن تنها دو صندلی دارد و دیگر هیچ!

12- 2012 Saab 9-5 Sportcombi

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

در نمایشگاه خودروی جنووا سال 2011 شرکت خودروسازی سوئدی Saab مدل 9-5 Sportcombi را در معرض نمایش عموم قرار داد و اعلام کرد مدل بهبود یافته‌ی آن را در سال 2012 وارد بازارهای آمریکا خواهد کرد. با ورشکست شدن این شرکت همه چیز تغییر کرد اما تا آن موقع چندین دستگاه از مدل مذکور تولید شده بود. خریداران آمریکایی که امیدوارند در حراج‌های معروف موفق به پیدا کردن این خودرو شوند امکان وارد کردن آن به آمریکا را نخواهند داشت.

13- 1992 Smart Crossblade

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

اگر تصور می‌کنید خودروهای هوشمند خطرناک هستند پس بهتر است نگاهی به Crossblade بیندازید. در این مدل کوچک که محصول سال 1992 است به طور کلی درها، پنجره‌ها و سقف حذف شده است. این مدل نتوانست خود را با استانداردهای آمریکا سازگار نماید و در نتیجه ورود آن به این کشور ممنوع است.

14- 1995 Rover Mini Cooper

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

کلکسیون‌دارها علاقه‌ی خاصی به جمع‌آوری کوپرهای کوچک کلاسیک دارند. اما خبری از اضافه شدن مدل 1995 Rover به پارکینگ و موزه‌های علاقه‌مندان آمریکایی نیست چون وارد کردن آن ممنوع شده است. مدلی که در تصویر مشاهده می‌کنید زمانی جز کلکسیون شخصی ”جان کوپر" بوده است.

15- 2010 Alfa Romeo 8C Spider Roadster

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

هر شرکت خودروسازی که قصد ارسال محصول به آمریکا را داشته باشد با قوانین و مقررات ایمنی بسیار سختی مواجه خواهد شد که پیروی از آنها کار ساده‌ای نخواهد بود. در طراحی خودروی Alfa Romeo 8C Spider Roadster کشور آمریکا و مقررات آن در اولویت نبوده یا چندان اهمیتی نداشته‌اند و از این رو شهروندان آمریکایی امکان خرید یکی از بهترین خودروهای قرن 21 که محصول شرکت ایتالیایی Alfa Romeo است را ندارند.

16- 1994 Toyota Supra

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

در پیدا کردن خودروی سوپرا مدل سال 1994 شرکت تویوتا که برای بازار آمریکا ساخته شده باشد مشکل دارید؟ اگر جواب مثبت است راه حل این مشکل وارد کردن این خودرو از سایر کشورهای خارجی نیست چون این مدل هم در لیست سیاه اداره ملی ایمنی جاده‌ای آمریکا قرار دارد. البته تنها مدلی که در سال 1994 تولید شد با چنین مشکلی مواجه است و خوشبختانه می‌توانید تولیدات سایر سال‌ها را به راحتی در بازار پیدا کرده یا وارد آمریکا نمایید.

17- 1992 (Porsche Carrera 911 RS (964

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

آیا علت ممنوعیت خودروی Porsche RS 964 که با نام 911 Carrera RS (964) هم شناخته شده و ساخته سال 1992 است به خاطر پیچیدگی نام آن برای قانونگذاران است؟ خیر، دلایل دیگری برای این موضوع وجود دارد که در میان آنها آلودگی و ضعف ایمنی فاکتورهای اصلی ممنوعیت برای این خودروی سبک وزن اروپایی در آمریکاست. این خودرو دارای سرعتی معادل 258 کیلومتر بر ساعت است.

18- 1993 Aston Martin Virage Volante

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

احتمالا هیچ کدام از کسانی که در حال مطالعه‌ی این مطلب هستند خودروی Aston Martin Virage Volante که تنها 13 دستگاه از آن تولید شده را از نزدیک ندیده‌اند. تصویر این خودرو از وب‌سایت Hemmings گرفته شده و این مدل یکی از 5 نمونه‌ای است که از گیربکس دستی استفاده کرده و تنها مدل شناخته شده‌ای است که مدارک قانونی لازم برای هدایت آن در جاده‌های آمریکا وجود دارد. 12 مدل دیگر ممنوع هستند.

19- 2012 Skoda Fabia Greenline II

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

شاید از خود بپرسید که چرا بسیاری علاقه‌مند به وارد کردن این خودرو هستند؟ چرخ‌های 15 اینچی و ظاهر زشت و قوطی مانند آن در همان نگاه اول مشتریان احتمالی را منصرف خواهد کرد اما صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ی آن که برابر با طی کردن 134 کیلومتر در هر گالن، نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. البته علاقه یا عدم علاقه‌ی شما تاثیری در عوض کردن قانون ممنوعیت ورود آن به خاک آمریکا ندارد!

20- TVR Sagaris

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

یکی دیگر از خودروهای ممنوعه شرکت TVR، مدل Sagaris ساخته شده در سال‌های 2005 و 2006 است. این کوپه‌ی زیبا دارای قدرت 380 اسب بخار بوده و کمتر از 1200 کیلوگرم وزن داشته و از این رو در کمتر از چند ثانیه می‌توانید به شتاب تقریبی 100 کیلومتر در ساعت برسید. البته فقط برنامه‌ای برای انجام این کار در آمریکا نداشته باشید!



نظرات

  • سروش سروش (11 مهر 1396 ساعت 14:06)

    پس چرا پراید تو لیست نیست. حتماً از نظر آمریکایی ها مورد تأییده... خخخخخخخخ