1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی خودروهایی که تردد آنها در آمریکا ممنوع شده؛ قسمت اول

معرفی خودروهایی که تردد آنها در آمریکا ممنوع شده؛ قسمت اول

10 مهر 1396
  • 0

علاقه‌مندان آمریکایی خودرو اجازه‌ی هدایت هر خودرویی را ندارند. زمانی که یک شهروند آمریکایی قصد خرید یک خودروی جدید را دارد نزدیک به 300 برند پیش رویش قرار دارد. اگر مدل‌های داخلی شهروندان آمریکایی را راضی نکند و در صورتی که توان پرداخت هزینه‌های حمل و نقل را داشته باشند امکان واردات مدل‌های خارجی را دارند.

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

آن دسته از کسانی که قادر به پیدا کردن خودروی رویایی‌ خود نیستند امکان دریافت اجازه‌ی ویژه برای واردات خودرویی خاص برای برنامه‌هایی خاص یا صرفا در معرض نمایش قرار دادن به دیگران هم وجود دارد. مالکان چنین خودروهایی محدودیت‌های سالانه در زمینه مقدار مسافت طی شده دارند که البته این مقدار برای فرو نشاندن عطش هدایت این خودروها کافی به نظر می‌رسد.

البته خودروهایی هم هستند که حتی ورود آنها به آمریکا تحت هر شرایطی ممنوع است. بعضی از آنها برای رانندگی حتی کوتاه مدت فوق‌العاده خطرناک توصیف شده و بعضی دیگر مناسب رانندگی در مادر جاده‌های آمریکا (یا همان Rote 66) نیستند و به همین خاطر علاقه‌مندان آمریکایی خودرو چاره‌ای جز ابراز علاقه‌ به این مدل‌ها از راه دور ندارند. در ادامه 20 مدل خودرویی که امکان وارد کردن آن به آمریکا وجود ندارد را بررسی خواهیم کرد.

1- 2003 TVR Tuscan

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

خودروهای شرکت بریتانیایی TVR که بین سال‌های 1996 و 2006 میلادی تولید شده باشند در آمریکا ممنوع هستند و مدل Tuscan 2003 هم که در فیلم ”اره ماهی" با بازی ”جان تراولتا" از آن استفاده شده نیز جزو موارد ممنوعه محسوب می شود. این مدل‌ها به خاطر شتاب فوق‌العاده سریع، عدم وجود کیسه هوا و ترمزهای ضد قفل معروف هستند و قانونی کردن هدایت آنها در آمریکا تلاش بسیار زیادی می‌طلبد.

2- 1993 Lamborghini Strosek Diablo

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

اعتراف می‌کنیم که افراد بسیار کمی توان مالی برای خرید این مدل و یا حتی امکان پیدا کردن آن را دارند. هر چند اگر همه چیز بر وفق مراد پیش رفته و امکان تهیه‌ی Lamborghini Strosek Diablo فراهم شود باز هم امکان نگهداری آن را در یک پارکینگ آمریکایی نخواهید داشت. البته برای اطلاع از علت عدم اجازه‌ی ورود این خودرو نیاز به موشکافی دقیق نیست: کافی است فقط به آینه‌های بغل و چراغ جلوهای بسیار کوچک آن نگاهی بیندازید تا متوجه عدم تبعیت آن از قوانین ایمنی آمریکا شوید.

3- 2004 Volkswagen Beetle ‘Ultima Edicion’

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

آخرین نگارش مدل Beetle شرکت فولکس‌واگن که در مکزیک ساخته می‌شد (2004) جذابیت‌های زیادی دارد اما برای رانندگی‌های طولانی مدت و همچنین خرید توسط کسانی که مایل به وارد کردن مدل‌های ویژه با کمترین هزینه‌ی ممکن‌اند، گزینه‌ی مناسبی نیست. متاسفانه مدل "Ultima Edicion” هم مثل مدل‌های 2000 و 2003 بنا به دلایل ایمنی ممنوع شده است.

4- 1993 Jaguar XJ220S

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

هر خودرویی که عنوان ”سریع‌ترین مدل جهان" یدک بکشد در نقطه‌ای از تاریخ خود تبدیل به کالایی بسیار محبوب خواهد شد. با توجه به طراحی بسیار زیبای Jaguar XJ220S و در نظر گرفتن این مساله که تنها شش دستگاه از آن تولید شده متوجه خواهید شد که شانس به دست آوردن آن برای بسیاری از ما نزدیک به صفر است. هر چند تنها یک دستگاه از شش نمونه تولید شده وارد آمریکا شده است. ورود پنج دستگاه بعدی همچنان ممنوع است.

5- Lotus Elise Series 1

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

خودروی Lotus Elise که کمتر از 800 کیلوگرم وزن دارد قادر است در کمتر از 6 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر در ساعت برسد. هر چند طراحی بدون سقف و پنجره آن هرگز رضایت قانونگذاران را جلب نکرده است. تمام مدل‌های Elise Series 1 که بین سال‌های 1996 تا 2001 تولید شده‌اند در لیست سیاه اداره ملی ایمنی جاده‌ای آمریکا (NHTSA) قرار دارند.

6- 2002 Morgan LeMans ’62 Prototype

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

حتی فکر پیدا کردن یک مدل Morgan که امکان هدایت آن در جاده‌های آمریکا میسر باشد را هم باید از سر بیرون کرد. در وب‌سایت آمریکایی این خودروساز بریتانیایی تنها 3 دستگاه از مدل‌های ساخته شده در 50 سال گذشته قرار دارد که یک نمونه از آنها از سه چرخ بهره می‌برد. اگر قصد دارید یکی از این مدل‌ها را به منظور نمایش وارد کنید قطعا مدل آزمایشی Lemans ’62 که محصول سال 2002 است نمی‌تواند یکی از آنها باشد.

7- Honda Beat

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

هوندا در اوایل سال 1990 میلادی با همکاری سرجیو پنینفارینا، طراح ایتالیایی موفق به ساخت این خودروی اسپرت (با قابلیت هدایت توسط چرخ‌های عقب) شد. این مدل هرگز موفق به فروش گسترده نشده و منحصرا در ژاپن تولید شد. کسانی که به دنبال وارد کردن این خودرو و نمایش آن را دارند با درهای بسته قوانین و مقرارت سخت‌گیرانه آمریکا مواجه خواهند بود و هیچ شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.

8- 1999 Nissan Skyline R34 GT-R

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

در آمریکا هر خودروی ممنوعی که عنوان ”گودزیلا" را با خود یدک بکشد گزینه‌ی مناسبی برای ساخت افسانه‌هاست. خودروی 1999 Nissan Skyline GT-R V-Spec و همچنین مدل GT-T دو نمونه از مدل‌های Skyline هستند که به خاطر تولید در بین سال‌های 1989 تا 2001، ممنوع شده‌اند. سرعت بسیار بالای این خودروها اصلا مناسب جاده‌های آمریکا نیست.

9- 1992 Mazda Cosmo

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

خودروی کوپه‌ای و زیبای Mazda Cosmo پاسخ اولیه‌ی این تولیدکننده به لکسوس در اوایل دهه‌ی 90 بود اما آن برنامه‌ها ادامه پیدا نکردند. به جای ساخت یک برند برتر و خاص (که قرار بود ”آماتی/Amati" نام بگیرد) مزدا ترجیح داد فعالیت‌هایش در آمریکا را پیگیری کند. این مدل تنها در ژاپن عرضه شد و جز لیست سیاه خودروهای ممنوع الورود به خاک آمریکاست.

10- 2008 Fiat 500 Abarth

 معرفی خودروهایی که تردد آنها ممنوع شده در آمریکا

امکان خرید خودروی Fiat 500 Abarth برای مشتریان آمریکایی در اوایل سال 2010 میسر شد. آن دسته از کسانی که برای خودنمایی میان دوستان علاقه‌مند به داشتن یک مدل اروپایی هستند متاسفانه با در بسته مواجه‌اند: این مدل 2008 هم اجازه ورود به آمریکا را ندارد.



نظرات