1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. چرخ‌های فیبرکربنی برای موستانگ شلبی GT350R

چرخ‌های فیبرکربنی برای موستانگ شلبی GT350R

23 تیر 1394
  • 0

از همان دهه ۷۰ میلادی که Shelby American (بعدا به Shelby Automotive تغیر نام داد) با انجام تغییرات اساسی در فورد موستانگ، یک سری خودرو‌ی جدید بنام شلبی موستانگ را با همکاری فورد معرفی کرد، این خودروها بخاطر قدرت و ریزکاری‌های مهم و دوست‌داشتنی‌شان به یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های آمریکایی تبدیل شدند و از سال ۲۰۰۷ هم که خود فورد اقدام به طراحی و ساخت این سری کرده است، همچنان شلبی موستانگ بعنوان آرزوی خیلی از عاشقان ماشین‌های آمریکایی در جاده‌ها تاخت‌وتاز می‌کند!

مثل اینکه قرار است سری شلبی فورد موستانگ یک لقب و افتخار جدید را نیز برای خودش ثبت کند؛ اولین خودرویی که بصورت تولید انبوه از چرخ‌های فیبر کربنی استفاده می‌کند!

این چرخ‌ها که بطور مشترک توسط فورد و کمپانی استرالیایی Carbon Revolution طراحی و تولید می‌شوند با وزن حدودا ۸ کیلوگرمی خود (برای هر چرخ) بسیار از نمونه‌های قبلی آلومینیومی که حدود ۱۵ کیلوگرم وزن داشتند، سبک‌تر هستند که این مهم باعث پیشرفت چشم‌گیر در کارایی شاسی و اصول طراحی خودرو می‌شود.

در مورد امنیت و پایداری این چرخ‌های جدید نیز باید گفت که فورد و Carbon Revolution با انجام آزمایش‌ها و آزمون‌های برخورد به مانع و جدول، تاثیر نور خورشید، آغشته شدن به مواد شیمیایی مختلف و همینطور کارایی چرخ در دمای‌های بسیار بالا و پایین از کیفیت و سرسختی این چرخ‌ها اطمینان کسب کرده‌اند.

لایه‌ی محافظ سرامیکی که در این چرخ‌ها تعبیه شده است، توانایی مقاوت تا دمای ۹۰۰ درجه‌ی سلسیوس (۱۶۵۲ درجه‌ی فارنهایت) را در عین حفظ ظاهر مشکی کلاسیک آن‌ها به چرخ‌های فیبر‌کربنی فورد بخشیده است. ۶۱ آزمایش متفاوت روی این چرخ‌ها انجام شده که پس از بررسی بیش از ۲۴۶.۰۰۰ داده‌، کارایی و کیفیت این چرخ‌ها ثابت شده است.

به هر حال این چرخ‌ها علاوه بر کیفیت، سبکی و آثار مثبتی که روی دینامیک خودرو دارند، از زیبایی دو چندانی هم نسبت به چرخ‌های قبلی برخوردارند و این حتی در ۱۸.۰۰۰ عکس X-ray که برای اطمینان از آن‌ها ثبت شده، قابل مشاهده است!

نظر شما چیست؟ من تنها یک‌بار سوار شلبی موستانگ شده‌ام و واقعا تجربه‌ی رانندگی آن فوق‌العاده بود! به نظرتان چرخ‌های کربنی واقعا تاثیرات گفته شده را خواهند داشت؟

 چرخ‌های فیبرکربنی برای موستانگ شلبی GT350R

 چرخ‌های فیبرکربنی برای موستانگ شلبی GT350R

منبع پدال


نظرات