1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

9 دی 1394
  • 0

سال گذشته، آخرین سال برای مرسدس‌بنز کلاس M بود. همچنین دیگر خبری از GLK نخواهد بود. به همین‌ ترتیب، GL و SLK نیز به‌زودی از دنیای خودرو ناپدید می‌شوند. البته این خودروها هنوز هم در بازار حاضر هستند، ولی با نام و نشانی دیگر که مطابق سیستم جدید نامگذاری مرسدس‌بنز است. G-واگن را که کنار بگذاریم، شاسی‌بلندهای این کمپانی با عنوان GL شناخته می‌شوند که نشانه سایز آنها، حروف C، E و S است و کلاس‌های مختلف مرسدس‌بنز را تشکیل می‌دهند. GLK در سیستم جدید با عنوان GLC، M با نام GLE و GL نیز به‌زودی با نام GLS مشخص می‌شود. همچنین SLK نیز تبدیل به SLC می‌شود. کادیلاک نیز به دنبال برنامه‌ای مشابه برای مدل‌های تولیدی خودش است و این در حالی است که هنوز هم خیلی‌ها از سیستم‌ قدیم نامگذاری اینفینیتی برای شناسایی مدل‌های این کمپانی استفاده می‌کنند.

خودروسازان با استفاده از این برنامه‌های تغییر نام، قدرت برند هر یک از مدل‌های خود را به مخاطره می‌اندازند. اینکه چقدر خودروسازان به نام‌های قدیمی خود وفادار مانده‌اند، آن هم در شرایط امروز بازار، می‌تواند جالب‌توجه باشد؛ چیزی که در این مطلب به ‌آن پرداخته شده است. همچنین ارزش همراه با طول عمر یک عنوان برای یک خودرو بررسی شده است.

اسامی خودروها معمولاً قبل از ورود به بازار ایالات متحده، در آن سوی آب اقیانوس‌ها استفاده شده‌اند. مدل GT-R نیسان یکی از این نمونه‌های این موضوع است. این مسئله‌ای است که می‌تواند بررسی موردنظر در این مطلب را با چالش‌های زیادی روبرو کند. بر این اساس، تاریخ تولید نام‌های خودروها، از لحظه ورود آنها به بازار امریکا درنظر گرفته شده است. همچنین از فواصل زمانی کوتاهی که تولید برخی مدل‌ها متوقف شده، صرف‌نظر شده است. در جاهایی نیز که عنوان موردنظر ابتدا به صورت یک تریم ظاهر شده، مانند «رنگید» به عنوان یک پکیج آپشن برای جیپ CJ، اولین سال ظاهر شدن این نام به صورت یک مدل متمایز در خط تولید خودروساز درنظر گرفته شده است.

سیه‌را اولین بار در ادبیات جی‌ام‌سی به عنوان پکیج آپشن «سیه‌را گرنده» در سال ۱۹۷۲ ظاهر شد. در سال ۱۹۷۵، تریم پایه پیکاپ جی‌ام‌سی با نام «سیه‌را» عرضه شد و تریم بالاتر از آن با عنوان «سیه‌را گرنده» همراه بود. امّا «سیه‌را» رسماً‌ در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک مدل مستقل ارائه گردید.

معمولاً از مدل میانه‌ی سال "1964 ½" به عنوان اولین فورد موستانگ یاد می‌شود. ولی باید VIN یا شماره ثبت رسمی دیگری از خودرو را بررسی کنید. اولین موستانگ‌ها همگی به صورت رسمی مدل ۱۹۶۵ هستند.

سال‌ها پیش از اینکه «ادیسه» و «پایلوت» مدل‌های بزرگ خانوادگی هوندا باشند، به صورت دو نمونه گو-کارت آفرود سرسخت شناخته می‌شدند. ادیسه در سال ۱۹۷۷ با یک موتور دو زمانه ۲۵۰ سی‌سی معرفی شد، در سال ۱۹۸۵ به یک موتور ۳۵۰ سی‌سی ارتقا پیدا کرد و در سال ۱۹۸۹ نیز با پایلوت ۴۰۰ سی‌سی جایگزین شد. در سال ۱۹۹۵، ادیسه تبدیل به یک مینی‌ون و در سال ۲۰۰۳ نیز پایلوت تبدیل به کراس‌اور برای هوندا گردید.

نسل ششم تویوتا کرولا (۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲) هم با نام E90 شناخته می‌شد و این روند تا قبل از اینکه حدود یک دهه بعد E90 ب‌ام‌و سری 3 (بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳) از راه برسد، ادامه داشت.

 نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

 نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

 نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

 نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

 نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

 نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

 نام خودروها چقدر عمر می کنند؟

منبع پدال


نظرات