1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی خودرو های هم قیمت پراید در بازار جهانی....

معرفی خودرو های هم قیمت پراید در بازار جهانی....

29 آبان 1395
  • 34

در کشورهای مختلف دنیا یا مستقیماً توسط خودروسازان معتبر جهانی یا به‌وسیلهٔ همکاری مشترک با خودروسازان معتبر و سازندگان محلی و یا توسط خودروسازان بومی هر کشور خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمتی جهت استفادهٔ قشر متوسط و ضعیف جامعه تولید می‌شوند که عمدتاً قیمت‌های بسیار پایینی دارند. در ادامهٔ این مطلب به معرفی تعدادی از این خودروها در کشورهای مختلف دنیا می‌پردازیم که قیمتی مشابه پراید دارند. برای انجام مقایسۀ عادلانه، قیمت پراید را هم به تومان در نظر گرفته‌ایم و هم معادل دلاری آن‌را. برای این مقایسه، قیمت پراید به تومان 20,500,000 تومان و به دلار 6000 دلار در نظر گرفته شده است؛ بنابراین خودروهایی که در این مطلب معرفی می‌شوند همگی حدوداً همین قیمت را دارند. همچنین جهت جلوگیری از اطالهٔ مطلب صرفاً به بیان قیمت، موتور و تجهیزات خودروها می‌پردازیم درحالی‌که مشخصات کامل تمامی آن‌ها موجود و قابل‌ارائه است.

کشور چین بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ خودرو در جهان است و شرکت‌های خودروسازی داخلی فراوانی هم دارد. خودروسازانی که خیل عظیمی از محصولات آن‌ها راهی کشورمان هم شده‌اند. در این کشور، عمدتاً سازندگان داخلی یا شرکت‌های جوینت ونچر، خودروهای ارزان‌قیمتی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که در اینجا یک نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

شرکت جنرال موتورز چند وقتی است با شرکت‌های چینی Wuling و SAIC از طریق سرمایه‌گذاری مشترک، برندی را با نام Baojun تأسیس کرده که به تولید خودرو در چین می‌پردازد. جدیدترین محصول این شرکت، یک هاچ‌بک متوسط بنام 310 است. این خودرو که در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود، قیمت بسیار پایینی دارد. برای مقایسه با پراید، تیپ دوم بااوجون 310 را انتخاب کرده‌ایم که 39,800 یوآن معادل حدوداً 19 میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری چهار سیلندر با 80 اسب بخار قدرت است که تنها 5.3 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. تیپ دوم بااوجون 310 دارای امکاناتی چون آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های هالوژن، ترمز ABS و EBD، ایربگ راننده، چهار پنجرهٔ برقی و تهویه مطبوع است. خودرویی به‌مراتب مدرن‌تر و ایمن‌تر از پراید که حتی قیمتی کمتر از آن دارد.

 با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟

کشور بعدی روسیه است که شرکت محلی لادا بیشترین سهم را از بازار خودروی آن دارد. شرکتی که به‌تازگی همکاری‌هایی را با شرکت رنو-نیسان آغاز کرده است. لادا چند وقتی است سدان کوچکی بنام گرانتا را به بازار عرضه می‌کند که قیمت بسیار مناسبی دارد. این خودرو در دو نمونهٔ سدان و لیفت‌بک تولید می‌شود که قیمت نمونهٔ سدان آن از 383,900 روبل معادل 19,100,000 تومان و مدل لیفت‌بک از 404,200 روبل معادل 20,100,000 تومان آغاز می‌شود. لادا گرانتا مجهز به یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر است که با سه سطح قدرت 87 اسب بخار، 98 اسب بخار و 106 اسب بخار عرضه می‌گردد.

 با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟

اما کشوری که مهد خودروهای ارزان‌قیمت بوده و بیشترین خودروهای ارزان‌قیمت در آن عرضه می‌شوند، هند است. در این کشور خودروسازان خارجی و داخلی خودروهای ارزان‌قیمت فراوانی را عرضه می‌کنند که تعدادی از آن‌ها را در اینجا معرفی می‌کنیم.

ابتدا از خودروساز بومی هند یعنی تاتا موتور شروع می‌کنیم که خودروی نانوی آن ارزان‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود؛ اما از نانو که بگذریم، تاتا به‌تازگی محصول جدیدی را بنام تیاگو معرفی کرده که با قیمت مناسبی به بازار عرضه شده است. تیپ پایهٔ تیاگو 394 هزار روپیه معادل 18,600,000 تومان قیمت دارد اما ما برای مقایسه با پراید تیپ دوم آن با قیمت 429 هزار روپیه یا 20,300,000 تومان را انتخاب کرده‌ایم. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 1 لیتری سه سیلندر دیزل است که 70 اسب بخار قدرت دارد. این هاچ‌بک هندی از تجهیزاتی چون فرمان برقی، تهویه مطبوع و ایموبلایزر برخوردار است.

 با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟

گروه خودروسازی رنو-نیسان چند وقتی است که برند داتسون را مجدداً احیا کرده و توسط آن خودروهای ارزان‌قیمتی را جهت عرضه در کشورهایی مثل هند تولید می‌کند. ارزان‌ترین محصول این شرکت، مدل جدید ردی‌گو است. یک هاچ‌بک کوچک شهری که قیمت آن از 239 هزار روپیه معادل تنها 11,300,000 میلیون تومان آغاز می‌شود. بالاترین تیپ این خودرو 319 هزار روپیه معادل 15,100,000 تومان قیمت دارد. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ 800 سی‌سی سه سیلندر با 53 اسب بخار قدرت است و از تجهیزاتی چون تهویه مطبوع با دریچه برای سرنشینان عقب، فرمان برقی، پنجره‌های برقی و دو ایربگ سود می‌برد.

 با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟

اما داتسون محصول بزرگ‌تری را هم برای کشورها درحال‌توسعه تدارک دیده که GO نام دارد. بالاترین تیپ بنزینی این خودرو، 414 هزار روپیه معادل 19,500,000 تومان قیمت دارد. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری سه سیلندر با 67 اسب بخار قدرت. از تجهیزات استاندارد این تیپ هم می‌توان به تهویه مطبوع، پنجره‌های برقی جلو، ایربگ راننده، قفل مرکزی و چراغ‌های مشایعت‌کننده اشاره کرد.

 با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟

اما یکی از خودروسازانی که در هند بیشترین خودروهای ارزان‌قیمت را تولید می‌کند، شرکت ماروتی است که در اصل زیرمجموعهٔ هندی شرکت سوزوکی محسوب می‌شود و محصولات خود را هم با برند سوزوکی در هند عرضه می‌کند. این شرکت طیف وسیعی از خودروهای ارزان‌قیمت را در هند عرضه می‌کند که در اینجا یکی از آن‌ها را که آلتو A10 نام دارد معرفی می‌کنیم. گران‌ترین و بالاترین تیپ بنزینی این خودرو 351 هزار روپیه معادل 16,600,000 تومان قیمت دارد. ماروتی-سوزوکی آلتو A10 از یک موتور 1 لیتری سه سیلندر با 67 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و تجهیزات فرمان هیدرولیک، ایربگ راننده، تهویه مطبوع و ایموبلایزر برای آن ارائه شده است.

 با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟

خودروساز بعدی مطلب ما هیوندای است که هاچ‌بک کوچک ائون را خاص بازار هند تولید می‌کند. این خودرو در بالاترین تیپ خود 368 هزار روپیه معادل 17,400,000 تومان قیمت دارد. در سینهٔ ائون یک پیشرانهٔ کوچک 800 سی‌سی سه سیلندر نصب شده که 55 اسب بخار قدرت دارد. تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیک، پنجره‌های برقی و قفل مرکزی از تجهیزات بالاترین تیپ هیوندای ائون هستند.

 با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟

و در نهایت آخرین خودرویی که در این مطلب قصد معرفی آن‌را داریم، هاچ‌بک کوچکی بنام بریو محصول شرکت هوندا است. البته این خودرو قیمت بیشتری نسبت به دیگر خودروهای این لیست دارد به‌گونه‌ای پایین‌ترین تیپ آن با قیمت 469 هزار روپیه معادل 22 میلیون تومان عرضه می‌شود؛ اما در عوض بریو مجهز به یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری چهار سیلندر است که 87 اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که به‌صورت استاندارد از تجهیزات پنجره‌های برقی جلو، فرمان برقی، تهویه مطبوع، قفل مرکزی و ایموبلایزر برخوردار است.

 با قیمت پراید چه خودروهایی را در خارج می‌توان خرید؟

بنابراین می‌بینیم که با قیمتی هم‌اندازهٔ پراید و یا حتی کمتر چه خودروهای جدیدتر، مجهزتر، ایمن‌تر و کم‌مصرف‌تری را در سطح دنیا می‌توان خریداری کرد. خودروهایی مانند بااوجون 310 که واقعاً با توجه به قیمتشان، خودروهای ارزنده‌ای هستند؛ اما مدیرعامل سایپا هنگام بیان آن اظهارنظر جنجالی گفته بود که «اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می‌کنیم»؛ بنابراین به ایشان پیشنهاد می‌کنیم اگر به گفتهٔ خود پایبند هستند، نگاهی به مطلب فوق انداخته تا هم تجدیدنظری در ادعای بی‌رقیب بودن پراید نموده و هم یکی از خودروهای معرفی‌شده، طبق حرف خودشان برای عرضه در بازار داخلی استقبال کنند. امری که البته تقریباً ناممکن به نظر می‌رسد.

منبع:پدال



نظرات

  • بازنده بازنده (2 آذر 1395 ساعت 23:04)

    تازگیا خوندم که ساخت پلت فرم جدید حدود یک و نیم میلیارد دلار هزینه داره که خودروسازهای ایرانی توان ورود به این موضوع رو ندارن ولی جالبتر اینکه حتی علاقه ای هم به تغییر چهره ی ظاهری همین خودروهای بنجل سی سال قبل فرانسه و کره جنوبی ندارن که خودروسازیش با ایران خودرو شروع به فعالیت کرده ولی الان جزو ده تا خودروساز برتره دنیاس فقط به خاطر اینکه عاقلانه عمل کردن و فقط به فکر جیب و منفعت خودشون نبودن

  • عبدالرضا از لاهیجان عبدالرضا از لاهیجان (2 آذر 1395 ساعت 12:36)

    سایتی به این ترسویی ندیدم مگه من چه نوشتم که نمایش نمیدین . بهتره جمع کنین بساط خودتونو که همیشه به به و چه چه باید بگیم و اگه نترسین پیام روز دوشنبه منو نمایش بدین تا مردم با پراید بیشتر آشنا بشن و چرا از سر اجبار پراید میخرن .

    میثم میر میثم میر (17 آذر 1395 ساعت 13:24)

    با سلام اگه میشه اون مطلب رو بر من بفرستین

  • نیما نیما (1 آذر 1395 ساعت 17:06)

    اگر در مقایسه با کشورهای پیشرفته این مقایسه انجام گرفته شده که بی خیال، چه قیاسی می توان با کشورهای بزرگ صنعتی داشته باشیم؟ و اصلاً کدام بخش از روابط و ضوابط کشورمان با آنها قابل قیاس است؟ لطفاً ذهن مردم را بیشتر از این درگیر مسائل ناممکن نفرمایید.

  • صابر انصاری صابر انصاری (1 آذر 1395 ساعت 17:04)

    فلفل نبین چه ریزه درشتاش را سوا کن.به تولید خودمون ایراد بگیریم بعد افسوس کشوری مثل هند را بخوریم.اینها فقط ظاهر دارن.بخدا کمی ایمنی پراید را بالا ببریم خیلی هم ماشین خوبیه بیائید قضاوت عادلانه داشته باشیم.

    جانی جانی (30 مرداد 1400 ساعت 13:33)

    بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

  • رضا رضا (1 آذر 1395 ساعت 12:50)

    عجیبه با این همه انتقاد و ایراد باز هم ملت میرن پراید میخرن!!!پول تاکسی و اتوبوس بدید بهتره تا پول پراید بدید

  • عبدالرضا عبدالرضا (1 آذر 1395 ساعت 10:15)

    پر اید فقط یک نام نیست ، پر اید یه تاریخ قتل و خونریزى پشتش داره ، بیاییم از این اسطوره اینجورى قدر دانى نکنیم .

  • نعمت نعمت (1 آذر 1395 ساعت 10:06)

    سلام دوستان اگه پراید رو با کیفیت تولید کره میزدن که پراید از همش سر تره
    اینها هم بیان ایران اگه با کیفیت تولید الان پراید عرضه بشه از پراید هم ضعیف ترن

  • ایرانی ایرانی (1 آذر 1395 ساعت 08:57)

    بهترین راه فهماندن کیفیت بد و ایمنی پایین پراید و امثال آن به مسئولین سایپا مقایسه است ولی آونا نه این مطلبو مب خونن و نه هم براشون مهمه. اونا هرگز دوست ندارن یه خودرو بسازن که که دیر خراب بشه چون ماشیناشون رو دستشون می مونن ماشین بی کیفیت می سازن تا زود خراب بشه و ماشین جدید رو بفروشن، بیاره مردم ایران که این فرصت یکبار زندگی کردنو هم پراید ازشون می گیره

  • مممم مممم (1 آذر 1395 ساعت 08:52)

    کی بوده که گفته پراید رقیب نداره

  • hasan hasan (1 آذر 1395 ساعت 08:28)

    این چیزا که این خودروها دارن همشون برای خودرو سازان داخلی آپشن محسوب میشوند و هرکدام از آپشن ها 1 میلیون به قیمت خودرو اضافه میکنند

  • محمد. محمد. (1 آذر 1395 ساعت 06:46)

    واقعا ما تا باید از دنیا عقب بمونیم نازکتر از بدنه پراید تو دنیا وجود نداره اینها همه اپشنهای خیلی بهتر از پراید دارن فقط باید گفت متاسفم.

  • شیرزاد شیرزاد (1 آذر 1395 ساعت 02:56)

    اگه جون آدما برای مسئولین ما ارزش داشت حداقل پراید بی امنیت رو با بالاترین قیمت ممکن تولید نمی کردیم ترو خدا یکم فقط یکم به جان عزیزان از دست رفته مان تو جاده ها ارزش بدیم

  • مهرداد مهرداد (30 آبان 1395 ساعت 23:03)

    اینم بگید که ی کارمند با حقوق اداره کار باید 2 سال هیچی نخوره و هیچ خرجی نکنه تا بتونه ی پراید بخره تازه اگه گرون نشه
    ولی تو کشورای دیگه با حقوق 2 یا 3 ماه میتونن اون ماشینا رو خریداری کنن

  •  رضا رضا (30 آبان 1395 ساعت 19:32)

    لایک داری بخدا

  • علیرضا علیرضا (30 آبان 1395 ساعت 19:13)

    اگر کشوری مثل ایران به توان داخلی توجه داشته باشه خودروهایی مثل اینا رو میتونه با قیمتی کمتر تولید کنه ولی چون ***********

  • امیر امیر (30 آبان 1395 ساعت 18:23)

    اونی که میگه این ماشینا فقط ظاهر دارن قطعا خودش یه کاره ای هست!

  • حمید حمید (30 آبان 1395 ساعت 15:44)

    شماببخش، مدیر عامل سایپا******** چنین حرفی زده،خودش ماکسیما سوار میشه******

  • فرهاد فرهاد (30 آبان 1395 ساعت 13:59)

    سلام قیمت واقعی پرایدروباید بادلار هزار تومان حساب کرد که دراین صورت خودروهای خیلی قوی ترولوکس تری قابل خریده

  • سارا سارا (30 آبان 1395 ساعت 12:40)

    متاسفم واسه مسئولان که تنها چیزی که براشون مهم نیست جون مردمه

  • پرایدوسوار پرایدوسوار (30 آبان 1395 ساعت 09:01)

    حیف نیس پرایدو بااینا مقایسه میکنید بزرگترین برتری پرایداینه که وقتی تصادف کنی هزینه بیمارستان نداری مستقیم میری بهشت ازخودروسازان کشورکمال تشکرروداریم