1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

4 خرداد 1394
  • 0

شاید واقعاً هیچ نقطه برتری چشمگیری بین این دو خودروی رقیب آمریکایی یعنی شورلت کامارو و فورد ماستانگ وجود نداشته باشد. سابقهٔ این رقابت به سال 1967 باز می‌گردد و به‌جز سال‌های 2002 تا 2010 که شورلت کامارو در این رقابت غایب بود ، همیشه این رقابت بین جوانان آمریکایی و حتی در دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی وجود داشته است.

در مدل جدید این غول‌های آمریکایی تغییرات مؤثری در طراحی و قسمت فنی مشاهده می‌کنیم که باعث قوی‌تر شدن موتور، هندلینگ قابل‌قبول‌تر و در کل بهبود عملکرد این مدل‌ها شده.

هرکدام از این خودروها با مشخصات متفاوتی ارائه می‌شوند؛ مثل مدل چهار سیلندر توربو شارژ، v6 و در بالاترین سطح، v8، که نسبت به قبل مصرف سوخت بهینه‌تری هم دارند.

طراحی بدنه

در طراحی جدید کامارو جلوپنجره و چراغ‌ها باریک‌تر شده که شاید در نظر برخی ابهت یک ماسل را زیر سؤال برده این در حالی است که طراحی ماستانگ توپُرتر جلوه می‌کند و بیشتر از کامارو طراحی عضلانی خود را به رخ می‌کشد. چراغ‌های جلوی فورد ماستانگ تا نزدیکی گلگیر کشیده شده که ظاهری آرام‌تر به اتومبیل می‌بخشد؛ در حالی که رخ کامارو خشن‌تر به نظر می‌رسد.

در طراحی قسمت عقب فورد ماستانگ همان سادگی همیشگی را می‌بینیم که ظاهری شیک‌تر به ماستانگ می‌دهد. قسمت عقب شورلت هم دستخوش تغییرات فراوانی شده که شاید باز هم چراغ‌ها بیشتر در آن خودنمایی می‌کنند و به سبک طراحی اروپا و شرق آسیا نزدیک‌تر شده‌اند.

طراحی داخلی

فورد در طراحی داخلی این مدل از داشبوردی قرینه استفاده کرده که در نوع خود جالب است. متریال به کار رفته و رنگ خاکستری-مشکی به کار رفته در این مدل باعث شیک‌تر به نظر رسیدن ماستانگ شده.

شورلت هم با ترکیب رنگ‌های قرمز و مشکی ظاهری جذاب به صندلی‌های کامارو داده است. فرمان اسپرت‌تر کامارو نسبت به ماستانگ باعث شده تا نمای داخل خودرو دل‌نشین‌تر شود.

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

شاید مقایسهٔ دو مدل 2 لیتری و 3700 سی‌سی مقایسه‌ای عادلانه نباشد ولی با کمی دقت و توجه به جدول مقایسه در می‌یابیم که کامارو با حجم موتوری کمتر (حدود 1700 سی‌سی که تقریباً به اندازه حجم موتور سمند است) می‌تواند به راحتی با فورد ماستانگ رقابت کند و گاهی هم از آن پیشی بگیرد؛ به علاوه اینکه موتور اکوبوست توربو شارژ شدهٔ جدید ماستانگ به عنوان یک موتور رده متوسط است در حالی که موتور توربوی کامارو به‌عنوان نسخهٔ پایهٔ آن در نظر گرفته شده. البته همان‌طور که می‌دانید حجم موتور را نمی‌توان معیاری برای قوی یا ضعیف‌تر بودن مشخصات یک خودرو در نظر گرفت ولی نمی‌توان از آن هم چشم‌پوشی کرد. لازم به ذکر است که مدل 2016 کامارو از مدل قبلی آن چیزی حدود 26 درصد مقاوم‌تر است که باز هم امتیاز مثبت دیگری برای شورلت به ارمغان می‌آورد.

در کل می‌توان گفت هردو اتومبیل پیشرفت خوبی نسبت به نسل قبلی دارند و نقش مؤثری در پیشرفت بیش از پیش صنعت اتومبیل دارند.

اگر بخواهیم از بین این دو خودرو یکی را برنده اعلام کنیم با کار دشواری روبروییم پس نتیجه‌گیری را به خواننده واگذار می‌کنیم.

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

 نبرد دیرینه کامارو و ماستنگ همچنان ادامه دارد

منبع پدال


نظرات