1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی کادیلاک اسکالید 2016 مدل پلاتینیوم

بررسی کادیلاک اسکالید 2016 مدل پلاتینیوم

1 تیر 1395
  • 0

کادیلاک اسکالید همواره به عنوان یک شاسی بلند فول سایز با مقادیر زیادی کروم و چهره‌ای مغرور شناخته می‌شود. این خودرو در زمان ورود در سال 2002، قیمتی زیر 50 هزار دلار داشت ولی اکنون قیمت آن تا 74 هزار دلار صعود کرده است. این رقمی است که قابل مقایسه با خودروهای دیگر جنرال موتورز در رده SUV و پیک آپ نیست. حال اگر قیمت چنین خودرویی به نزدیک 100 هزار دلار برسد، چه اتفاقی می‌افتد؟

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

در واقع نسخه پلاتینیوم اسکالید با قیمت 90 هزار دلار برای نسخه تک دیفرانسیل و 92945 دلار برای نسخه دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. افزودن کمی آپشن قیمت این خودرو را باز هم بالاتر خواهد برد. در مقایسه باید قیمت SUV لوکس GLS مرسدس و لندروور رنجروور را که به ترتیب قیمت پایه‌ای 68 هزار دلاری و 86 هزار دلاری دارند یادآوری کنیم. پس چرا باید چنین رقمی برای کادیلاکی پرداخت که بسیاری از قطعات آن با وانت شورولت سیلورادو و SUV شورولت تاهو مشترک است و البته می‌توان آنها را با نصف این هزینه خریداری نمود؟

کادیلاک ممکن است از این استراتژی دچار شکست شود زیرا در پروژه‌های مشابهی چون ELR نیز به واسطه قیمت بالا شکست خورده بود. فارغ از موضوع قیمت، اسکالید پلاتینیوم مجهز به ویژگی‌های جالبی شده است. یک نمایشگر 8.5 اینچی لمسی و کشویی برای سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده و دو صفحه نمایشگر نیز برای سرنشینان عقب منظور شده است. عبارت پلاتینیوم روی پادری حک شده و جلوپنجره کرومی ویژه و چرخ‌های آلیاژی 22 اینچی و روکش چرم ناپای صندلی‌ها همراه با روکش چرمی داشبورد و پنل‌های درب‌ها جلب توجه می‌کنند. به نظر می‌رسد بسیاری از این امکانات تنها توجیهی برای افزایش قیمت باشند. حتی مواد با کیفیت مورد استفاده به گونه‌ای به نظر می‌رسند که روی متریال بی کیفیت‌تری تنها کشیده شده‌اند.

در زیر پوسته پرطمطراق اسکالید، هنوز ساختاری قدیمی و کامیونی شکل با محور عقب صلب قرار گرفته است. موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری آن می‌تواند 420 اسب بخار نیرو تولید کند. این نیرو برای بکسل نمودن بیش از 4 تن یدک، کفایت می‌کند. برخلاف مرسدس GLS و رنجروور، که از تعلیق پیشرفته مستقل و کمک فنرهای گازی اختیاری سود می‌برند، تنها ویژگی مدرن کادیلاک در سیستم تعلیق، سیستم دامپرهای مغناطیسی است که تا حد زیادی باعث خنثی نمودن ناهمواری‌ها و تکان‌های بدنه می‌شود. با این وجود به واسطه چرخ‌های بزرگ، عیوب جاده همچنان به کابین منتقل می‌شود.

ابعاد بزرگ و شالوده تراکی این خودرو به مفهوم فضای وسیع داخلیان است. صندلی‌های ردیف دوم به صورت استاندارد به شکل کاپیتانی و با قدار زیادی فضا همراه‌اند. در عوض ردیف سوم صندلی نیمکتی داشته و فضای آن تنگ است. در پشت این ردیف از صندلی‌ها نیز تنها فضا برای چند پاکت خرید روزانه وجود دارد و برای دریافت فضای بار بیشتر باید قید ردیف سوم را زد. فضای بار در حالت معمولی صندلی‌ها تنها 15 فوت مکعب است که با فضای صندوق یک هوندا سیویک سدان امروزی برابری می‌کند.

با وجود وزن 2668 کیلوگرمی این خودرو، حتی موتور V8 نیز نمی‌تواند دینامیکی فوق‌العاده برای آن ایجاد کند. اما شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن دور از انتظار و تنها 5.8 ثانیه است. برای توقف از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت نیز، خط ترمزی 61.6 متری نیاز است که بیشتر به علت وزن بالای خودرو است.

کادیلاک در این مدل اسکالید از گیربکس هشت سرعته خودکار با امکان شیفت دستی بهره برده است. البته در کنار سیستم غیر فعال سازی سیلندرها که برای کاهش مصرف سوخت این موتور 8 سیلندر را تبدیل به یک 4 سیلندر واقعی می‌کند، هنوز نمی‌توان لقب کم مصرف را به این خودرو بخشید زیرا مصرف سوخت آن در شهر 19.6 لیتر و در جاده و بزرگراه 11.2 لیتر گزارش شده است.

بسیاری از معایب این مدل در نسخه‌های معمولی اسکالید به واسطه قیمت 20 هزار دلار کمتر آنها قابل اغماض خواهند بود. اما برای خودرویی در این رده قیمتی که رقبای بسیار سرسختی دارد، نیاز به تحولاتی بسیار احساس می‌شود. شاید نسل بعدی این خودرو با یک شاسی اصلاح شده و وزن پایین‌تر بتواند تا حدودی به این انتظار جامه عمل بپوشاند.

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

کادیلاک اسکالید پلاتینیوم 2016

منبع: caranddriver



نظرات