1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرگ کادیلاک ELR

مرگ کادیلاک ELR

23 بهمن 1394
  • 0

کادیلاک ELR مرده است. این یک شوخی نیست. خودروهای الکتریکی متعلق به آینده اند و حمل و نقل فردا را می سازند. خودروهایی چون شورولت ولت و تسلا الگوهای بسیار خوبی برای این مورد هستند. اما نسل اول ELR آن قدر ناموفق بود که باعث تعجب همگان شد. به گفته مدیر ارشد بازاریابی کادیلاک، این خودرو یک ناامیدی بزرگ بود.

این کوپه الکتریکی روی زیربنای شورولت ولت ساخته شد. در عین حال طراحی شیک و لوکس آن نیز می توانست مورد توجه قرار گیرد. اما احتمالا کسانی که به برند کادیلاک توجه می کنند، بیشتر به دنبال قدرت پیشرانه هستند تا پاک بودن پیشرانه.

سیستم پیشرانه کادیلاک ELR از یک موتور الکتریکی 119 تا 135 کیلوواتی، یک موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری و باتری های لیتیوم یون 16.5 کیلووات ساعتی تشکیل شده بود. شارژ باتری ها 12.5 تا 18 ساعت طول می کشید. و در حالت تمام الکتریکی می شد 60 کیلومتر مسافت را طی نمود که بُرد نهایی آن را با توجه به موتور بنزینی به 550 کیلومتر بر ساعت می رساند.

کل فروش ELR در این دوره کوتاه ، تنها 2413 دستگاه بود که حتی از یک سوپراسپرت دست ساز گران قیمت نظیر لامبورگینی اوراکان نیز کمتر بود.

کادیلاک ELR علاوه بر تبلیغات بد، چوب قیمت گزاف خود را نیز خورد. خودرویی که تفاوت فنی خاصی با ولت ارزان قیمت نداشت اما قیمتی در حد تسلا مدل اس داشت. قیمت دو برابر نسبت به ولت قابل توجیه نبود. هرچند این خودرو از طراحی زیبایی برخوردار بود اما این دلیل کافی برای جذب مشتریان تسلا به سوی آن نبود. کادیلاک دو سال را با همین وضع طی کرد و زمانی که متوجه اشتباهات خود شد، دیگر دیر شده بود. فروش کادیلاک ELR آنقدر ناچیز و انگشت شمار بود که ناچار از خط تولید به کنار رفت.

منبع پدال


نظرات