1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کادیلاک در رقابت با کوپه‌های اسپرت

کادیلاک در رقابت با کوپه‌های اسپرت

24 آذر 1393
  • 1

پس از سال‌ها، مجدداً کادیلاک راهی به بازارهای کشورمان پیدا کرده است. اکنون در مناطق آزاد می‌توان مدل‌های مختلف از جمله CTS، ATS و اسکالید را مشاهده نمود. کادیلاک برای ما ایرانی‌ها، سمبلی از یک خودروی آمریکایی لوکس می‌باشد. خودرویی بزرگ با موتور 8 سیلندر و پیشرفته و امکانات فراوان. هنوز هم می‌توانید کادیلاک‌های مونتاژ ایران را با وضعیت بدنه و موتور خوب پیدا کنید که با قیمتی حدود 20 میلیون معامله می‌شوند.

اما بهتر است سری به فرزندان این خودروها بزنیم. زمانه عوض شده و موتور خودروها کوچک و کم مصرف شده است. اندازه و ابعاد خودروها نیز به نظر آب رفته‌اند.

کادیلاک اکنون سودای رقابت با خودروهای لوکس آلمانی را دارد. بنابراین تمرکز بیشتری روی دینامیک خودرو و لذت رانندگی صرف می‌کند. به همین دلیل است که مدل‌هایی چون کوپه ATS پا به میدان گذاشته‌اند. حتی مدل CTS کوپه به عنوان یکی از ده خودروی برگزیده سال نیز انتخاب شده‌اند. و این یعنی کادیلاک به عنوان یک مدعی جهانی، بازگشت باشکوهی را تجربه می‌کند.

 کادیلاک ATS-نمای کلی

 کادیلاک ATS-نمای کلی

 کادیلاک ATS-نمای کلی

کادیلاک هنوز نگاه و طراحی پر ابهت و اشرافی خود را حفظ کرده است. در اینجا به سراغ ATS کوپه رفته‌ایم. خودرویی که به نحوی، کوچک‌ترین خودروی کادیلاک محسوب می‌گردد. مدلی که برای این آزمون انتخاب شده، دارای یک موتور چهار سیلندر می‌باشد.

تیم بازاریابی کادیلاک، نشان خودرو را پیرایش کرده و دیگر از تاج برگ دور لوگوی کادیلاک، نشانی نیست. این گوشه کوچکی از یک استراتژی بلندپروازانه برای نشان دادن شخصیت جدید کادیلاک است. کادیلاک در نسل‌های جدید می‌خواهد یک خودروی متمدن و جوان پسندتر باشد.

در حالی که قیمت پایه ATS موپه از 38 هزار دلار شروع می‌شود، مدل پرمیوم آن سوار بر آسانسور قیمت شده و 10 هزار دلار گران‌تر است. در این مدل، شما حتی یک سیستم تعلیق مغناطیسی و سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود را در اختیار دارید که برای عملکرد عالی روی جاده فراهم آمده‌اند.

موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با کمک توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت، حجم اندک خود را جبران می‌کند و 272 اسب بخار نیرو تولید می‌نماید. گشتاور این مدل هم 295 پوند فوت در دور موتور 3000 می‌باشد. مدل مورد آزمون از گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌گیرد که حتماً موجب تعجب بیشتر شما شده است.

عملکرد چنین پیشرانه ای در شتاب گیری صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت تنها 5.7 ثانیه می‌باشد. این میزان تنها 0.3 ثانیه بیش از مدل شش سیلندر ATS با گیربکس خودکار است. شتاب گیری از سکون تا مسافت 400 متر نیز تنها به 14.1 ثانیه زمان نیاز دارد. این‌ها ارقامی مطلوب می‌باشند که این خودرو را در برابر رقیبی چون BMW 428i قرار می‌دهند. خط ترمز این خودرو از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل هم 47.5 متر است و ضریب درگ آن 0.92 می‌باشد که کوپه مونیخی را شکست می‌دهد.

 کادیلاک ATS-نمای کلی

 کادیلاک ATS-نمای کلی

 کادیلاک ATS-نمای کلی

مصرف سوخت این مدل در بزرگراه تنها 7.84 لیتر و در شهر 12.38 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. در طول تست این خودرو نیز مصرف سوخت معادل 11.2 لیتر اندازه‌گیری شد.

کادیلاک ATS، یک خودروی کوپه با ویژگی رانندگی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. در واقع تعادل خوبی بین این مدل و نسخه سدان آن برقرار گردیده است. شخصیتی پر جنب و جوش، جسور قوی، دقیق و عاری از هرگونه افراط و تفریط دارد و می‌توان گفت که یک ماشین کامل است. درست است که در یک آزمون پهلو به پهلو از ب ام و شکست می‌خورد و دینامیکی در حد این خودروی آلمانی ندارد، اما گشتاور بالاتر و چسبندگی به زمین بیشتری دارد. این خودرو با وجود کوپه بودن و حذف دو درب، 1 کیلوگرم از نسخه سدان خود سنگین‌تر است و البته 39 کیلوگرم از مدل V6 سبک‌تر می‌باشد.

هم اکنون رقبای سختی چون ب ام و سری 4، آئودی A5 و لکسس RC برای این خودرو خط و نشان می‌کشند. آیا کادیلاک پای در رقابتی گذاشته که فرصت پیروزی دارد؟

 کادیلاک ATS-نمای عقب

 کادیلاک ATS-نمای جلو

 کادیلاک ATS-نمای جلو

 کادیلاک ATS-نمای جلوپنجره

 کادیلاک ATS-نمای صندوق عقب

 کادیلاک ATS-نمای کلی

 کادیلاک ATS-نمای فرمان

 کادیلاک ATS-نمای فرمان

 کادیلاک ATS-نمای داخل

 کادیلاک ATS-نمای فرمان

 کادیلاک ATS-نمای داخل

 کادیلاک ATS-نمای داخل

 کادیلاک ATS-نمای داخل

 کادیلاک ATS-نمای دنده

 کادیلاک ATS-نمای داخل

 کادیلاک ATS-نمای داخل

 کادیلاک ATS-نمای داخل

 کادیلاک ATS-نمای چرخ

 کادیلاک ATS-نمای موتور



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (24 آذر 1393 ساعت 15:56)

    چرا ماشین های امریکایی نباید تو ایران باشه