1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. صنایع خودروسازی آماده سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها

صنایع خودروسازی آماده سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها

4 مرداد 1393
  • 1

رییس سازمان توسعه تجارت در دیدار با هیات عالی‌رتبه تجاری و اقتصادی ایتالیا، با اشاره به قدمت روابط تجاری تهران و رم، ایتالیا را به سرمایه‌گذاری در ایران برای احیای جایگاه پیشین خود دعوت کرد.

ولی‌الله افخمی‌راد در این دیدار که روز پنجشنبه در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، قانون سرمایه‌گذاری در ایران به ویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را دارای مزایای بالا دانست و گفت: سرمایه‌گذاران در این مناطق از تسهیلات ویژه‌ای همچون معافیت‌ مالیاتی طولانی مدت و رفت‌وآمد بدون ویزا برخوردارند و می‌توانند به صورت کامل و هم مشارکت با ایرانی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی بر آمادگی صنایع خودروسازی ایران برای سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها تاکید کرد و افزود: زمینه همکاری ایران و ایتالیا در رشته خودروسازی فراهم است و بسیاری از خودروسازان ایرانی بعد از حذف تدریجی تحریم‌ها زمینه مناسبی را برای گسترش ارتباط با کشورهای مختلف فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت زمینه‌ همکاری ایران و ایتالیا را گسترده دانست و تصریح کرد: ارتباط با ایران فرصت مناسبی برای کشور ایتالیا است، چرا که ایران دروازه ورود به آسیای میانه محسوب می‌شود.

وی روی کار آمدن دولت یازدهم و تنش‌زدایی و ارتباط صمیمانه دولت با کشورهای مختلف را عامل موثری دانست که اشتیاق کشورهای مختلف برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران را تشدید کرده است، به طوری که این کشورها حتی منتظر نتایج مذاکرات هسته‌ای نشدند.

افخمی‌راد به صدور مجوز نمایشگاهی به نام «Made In Italy» اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که قرار است در دیماه ۹۳ (ژانویه 2015) در تهران برگزار شود، زمینه‌ساز گسترش روابط تهران و رم است.

وی با تاکید بر ارتباط موثر صنایع ایران و ایتالیا افزود: ایران در زمینه کشاورزی، بازرگانی و گردشگری آمادگی توسعه روابط با ایتالیا را دارد.

*ایتالیا برای توسعه روابط با ایران در همه عرصه‌ها آمادگی دارد

«آندره‌آ ملونی» رییس هیات بازرگانی ایتالیا در این دیدار از اشتیاق بالای ایتالیا برای سرمایه‌گذاری و گسترش تجارت با ایران در همه عرصه‌ها خبر داد و گفت: سه هدف اصلی سفر به ایران، تلاش برای جست‌وجوی فرصت‌های همکاری دو جانبه، آماده‌سازی زمینه برای همکاری‌های آینده و حل مشکلات و موانع گسترش تجارت ایران و ایتالیا بوده است.

رییس هیات بازرگانی ایتالیا با اشاره به اعزام هیات‌های تخصصی ایتالیا به ایران بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم افزود: تمایل ایتالیا برای توسعه روابط با تهران با توجه به سیاست‌های دولت روحانی مضاعف شد و برای افزایش زمینه‌های همکاری تجاری بسیاری از نمایندگان صنایع ایتالیا به تهران آمده‌اند.

وی با تاکید بر آمادگی این کشور برای توسعه روابط در همه عرصه‌ها با ایران گفت: صنایع ایتالیا به خصوص در دو حوزه فناوری زیستی و مواد نوین شاهد پیشرفت‌های بالایی بوده و امید است در این زمینه‌ها، همکاری موثری با ایران به وجود آید.

*تشکیل «میز تهران» در ایتالیا

«آندره کراوس» رییس آژانس توسعه صنایع ایتالیا نیز در این دیدار، بر تشکیل «میز تهران» در ایتالیا تاکید کرد و افزود: این تصمیم با هدف یافتن راه‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی تهران و رم تشکیل شده است.

وی اعزام متقابل هیات‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی مویرگی به همه بخش‌ها و واحدها را از عواملی دانست که در گسترش روابط تهران و رم موثر است.

کراوس از علاقه صنایع ایتالیا برای حضور در ایران خبر داد و گفت: برای پاسخگویی به این جریان که در ایتالیا رو به گسترش است، باید به صورت متقابل هدایت‌گر و یاری‌رسان باشیم.

وی دوستی و شناخت متقابل ایران و ایتالیا را در توسعه همکاری‌ها موثر دانست و افزود: با این دوستی راه برای گسترش روابط در همه حوزه‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ایتالیا زمانی اولین شریک ایران در اروپا محسوب می‌شد، اما به مرور زمان سایر کشورها جای آن را گرفتند.




نظرات

  • دیستور دیستور (5 مرداد 1393 ساعت 14:02)

    در حد حرفه
    چینیا سودشون بیشتره