1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قوت گرفتن احتمال خرید سهام بنز از سوی جیلی چین

قوت گرفتن احتمال خرید سهام بنز از سوی جیلی چین

27 آذر 1396
  • 0

گروه صنعتی و خودروسازی جیلی چین قصد دارد ۳ الی ۵ درصد از سهام شرکت دایملر – شرکت مادر مرسدس بنز – را خریداری کند.

 قوت گرفتن احتمال خرید سهام بنز از سوی جیلی چین

به نقل از وب سایت autocar، رسانه‌های ملی چین گزارش داده اند که احتمال خرید سهام دایملر توسط خودروساز بزرگ جیلی چین قوت گرفته است.

خودروساز چند ملیتی جیلی که در چین واقع شده است، یکی از بزرگترین سهامداران و دارندگان شرکت های وولو سوئد، تاکسی رانی لندن و لوتوس انگلستان است، هم اکنون تصمیم گرفته است که ۲ الی ۵ درصد از سهام دایملر آلمان – شرکت مادر مرسدس بنز – را که به ارزش ۳.۵۲ میلیارد پوند است خریداری کند و بدین ترتیب امپراطوری بزرگ خود را وسعت بیشتری ببخشد.

در اصل این شرکت چند ملیتی با استراتژی خرید برندهای برتر جهان از جمله شرکت های اروپایی قصد دارد از فناوری به روز آنها در محصولات آتی خود استفاده کند. همانطور که این استراتژی توسط غول های تکنولوژی همچون گوگل، اپل و مایکروسافت نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و نتیجه مثبتی نیز برای آنها به ارمغان آورده بود.

حالا این خودروساز چینی با خرید پنج درصد از سهام دایملر آلمانی سفره بسیار گسترده ای برای خود پهن می کند و پس از انجام این کار، جیلی به سومین سهامدار بزرگ دایملر تبدیل خواهد شد.

براساس گزارش های منتشر شده، این دومین باری است که جیلی برای خرید سهام دایملر آلمان تلاش می کند چرا که جیلی در ماه گذشته به این شرکت اروپایی پیشنهاد خرید سهام با تخفیف را داد اما دایملر این پیشنهاد و معامله را رد کرد و نپذیرفت و بجای آن به جیلی پیشنهاد داد سهام آن را در بازار آزاد تهیه و خریداری کند.

این خودروساز چینی پس از آن که سهام شرکت خودروسازی ولوو سوئد به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار را خریداری کرد رشد بسیار بالایی را تجریه کرد. جیلی همچنین در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) اقدام به خرید بالغ بر ۶۵ میلیون دلار از سهام شرکت لوتوس انگلستان کرد و پس از آن با تصاحب شرکت ترافوگیا به پیشرفت های خود ادامه داد.

بنظر می رسد شرکت جیلی با سیاست ها و استراتژی های جاه طلبانه ای که در پیش گرفته است در سالهای آینده به یکی از بزرگترین سهامداران و همچنین صاحبان فناوری و تکنولوژی در حوزه خودروسازی تبدیل شود.

منبع ایسنا


نظرات