1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بیوک لاکراس مدل 2017

بیوک لاکراس مدل 2017

1 آذر 1394
  • 0

لس‌آنجلس؛ آمریکا. تا چشم کار می‌کند جمعیت است و عکاس و چند مرد خوش‌پوش. زنی میانسال با لباسی رسمی روی یک استوانه بزرگ که چند سانتی‌متری از سطح زمین اطراف مرتفع‌تر است ساده و صمیمی ایستاده است. نفس در سینه حبس می‌شود. قرار است سه پرچم سرخ و سفید و لاجورد بالا روند و بیوک، خودروساز مشهور آمریکایی از مدل کاملا جدید سدان محبوب خود لاکراس رونمایی کند.

ماری بارا مدیر قدرتمند جنرال‌موتورز همراه با مدیر خندان بیوک مقابل دوربین عکاسان می‌آیند و در میان فلاش دوربین‌ها پرده از شی‌ء پوشیده برمی‌دارد. لاکراس 2017 چهره‌اش مشخص می‌شود و دوربین‌ها یک صدا غریو شادی برمی‌دارند.

بدنه لاکراس با همان فرم همیشگی بیوک در طراحی و منطبق بر سبک و سیاق خودروهای روز، به حضار معرفی می‌شود. این مدل به‌ویژه در بخش دماغه و جلوپنجره آبشارمانند آن به‌طور آشکار به مفهومی آوینیر شبیه است. ما در هنگام تماشای لاکراس 2017 بازی خطوط بر روی بدنه را به‌وضوح می‌بینیم. خطی که از جلوپنجره و چراغ‌ها آغاز می‌شود و تا میانه بدنه امتداد می‌یابد. خط دیگر که پایین‌تر از خط اول و به شکلی خفیف رسم شده از درب جلو تا روی گلگیر عقب امتداد می‌یابد و سپس با موجی نرم به روی چراغ‌های عقب می‌لغزد. خط دیگری نیز از تیزی انتهایی چراغ‌های عقب تا بالای گلگیر عقب کشیده شده و این‌گونه طرح بیوک کامل شود.

نسل سوم لاکراس درازتر، پهن‌تر و کوتاه‌تر از نسل قبلی است و در بخش وزن نیز با کاهشی به میزان 136 کیلوگرم مواجه شده است. یک نوار پهن کرومی و براق نیز پایین درب‌ها و در فاصله دو چرخ خودرو کشیده شده که به زیبایی کناره لاکراس افزوده است. البته در سپر جلو نیز ردی از این نوار کرومی دیده می‌شود. همچنین سپر عقب و مابین دو دریچه بیضی شکل و کرومی اگزوز را نواری از همین جنس به هم متصل نموده است. شکی نیست که بیوک با این طرح تنها به لوکس بودن لاکراس فکر کرده و این نگرش در جای‌جای خودرو قابل مشاهده است. بیوک با استفاده از مواد صداگیر و جذب‌کننده نویز برای این مدل کابینی بی‌صدا و آرام طراحی نموده و به مدد سیستم تعلیق 5 اتصاله در عقب و هایپراستروت‌ها در جلو توانسته سواری لذت‌بخشی برای سرنشینان لاکراس به ارمغان آورد. البته خریداران می‌توانند با انتخاب گزینه کنترل الکتریکی "کمک‌فنرهای بادی " خودروی خود را مابین دو حالت اسپرت یا مسافرتی تنظیم کنند.

لاکراس جدید که سدانی دیفرانسیل جلو است از یک موتور 3.6 لیتری و شش سیلندر کاملاً جدید و مشابه با کادیلاک XT5 بهره برده و با استفاده از سیستم حرکت/ توقف مصرف سوخت مناسبی خواهد داشت. جنرال‌موتورز اعلام نموده این پیشرانه قادر است 305 اسب بخار قدرت و 363 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. همچنین خریداران می‌توانند لاکراس را به صورت سفارشی به سیستم 4 چرخ متحرک مجهز نمایند.

داخل خودرو به‌طور کامل بازطراحی شده و با استفاده از چرم، چوب و مواد باکیفیت، به شکل زیبایی پذیرای شماست. این را نیک ریچاردز مدیر روابط عمومی برند بیوک می‌گوید و اعلام می‌کند: نسخه 2017 بیوک لاکراس سبک‌تر، زیباتر و قدرتمندتر از نمونه‌های پیشین است. لاکراس به مدد پیشرانه کم سروصدا و استفاده از مواد عایق در درب‌ها، شیشه‌ها و درزهای 4 گوشه بدنه، کابین بسیار راحت و جالبی دارد و سرنشینان می‌توانند زمان مفرحی را در این کابین بگذرانند. داشبورد به‌صورتی آبشارگون به سمت پایین کشیده شده و در جای جای آن مکان‌هایی برای قراردادن اشیا تعبیه شده است. برای تزئینات داخلی، سه تریم مختلف تدارک دیده شده و همه آنها از سیستم روشنایی محیط با نام "ماه روشن" برخوردارند. همچنین لاکراس از سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دو منطقه‌ای، سیستم صوتی پیشرفته بوس، فرمان گرم شونده و سانروف بهره می‌برد.

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

 بیوک لاکراس مدل 2017

منبع پدال


نظرات