1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جانشین بوگاتی ویرون با تایم 2 ثانیه ای

جانشین بوگاتی ویرون با تایم 2 ثانیه ای

8 اردیبهشت 1394
  • 2

طبق گزارش مجله انگلیسی CAR، جایگزین بوگاتی ویرون تنها در 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این گزارش نشان می‌دهد که بوگاتی خودرویی به نام شیرون را جانشین ویرون می‌کند. اگرچه از طرفی مهندسان موتور این خودرو را 14 سیلندر در نظر گرفته‌اند اما این خودرو از موتوری 8 لیتری و 16 سیلندر با آرایشی W شکل بهره خواهد برد. این ابرخودرو با قدرتی بیش از 1478 اسب بخار و عملکردی استثنایی حتی تعدادی از خودروهای فرمول یک را نیز به سخره می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که گشتاور این خودرو مثل مدل سوپراسپرت ویرون روی 1500 نیوتن متر باقی بماند. البته این دو خودرو قرار نیست شبیه هم باشند به طوری که ادعا شده 92 درصد از قطعات شیرون، جدید یا تغییر یافته هستند. همچنین ادعا شده که موتور این خودرو با تزریقی مستقیم به همراه توربویی الکتریکی ارائه خواهد شد که با در نظر گرفتن ویژگی غیرفعال کردن سیلندرها، این خودرو در کارهای روزانه کاربردی‌تر خواهد بود.

از لحاظ عملکرد، شیرون نیم ثانیه زودتر از بوگاتی ویرون SS و تنها در 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت از 415 کیلومتر بر ساعت به 463 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است که شیرون با این سرعت هیچ رقیبی در کنار خود نمی‌بیند.

بوگاتی ویرون SS یا سوپراسپرت با مصرف 23.1 لیتر در 100 کیلومتر همیشه تشنه به نظر می‌رسد. بوگاتی برای کم کردن عطش خودروهایش، قصد دارد با تغییراتی مصرف ترکیبی شیرون را به 20 لیتر در 100 کیلومتر برساند.

بوگاتی در اصل قرار بود که شیرون جدید را امسال رونمایی کند اما فردیناند پِچ رئیس فولکس واگن بیان کرد که ساخت این خودرو به زمان بیشتری نیاز دارد و باید تا سال 2016 منتظر آن بمانیم.

 جانشین بوگاتی ویرون با تایم 2 ثانیه ای

 جانشین بوگاتی ویرون با تایم 2 ثانیه ای

 جانشین بوگاتی ویرون با تایم 2 ثانیه ای

 جانشین بوگاتی ویرون با تایم 2 ثانیه ای

منبع پدال


نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (8 اردیبهشت 1394 ساعت 09:22)

    این همون ویرونه؟

    پریسان پریسان (18 خرداد 1394 ساعت 19:05)

    نه خوب.کامل مطالعه کن.نوشته بوگاتی شیرون.با ویرون فرق میکنه