1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قایق سریع السیر بوگاتی

قایق سریع السیر بوگاتی

16 آذر 1394
  • 0

شکی نیست که بوگاتی سخت مشغول آماده سازی شیرون کبیر است، ابر خودرویی که می‌رود تا در نمایشگاه خودروی ژنو چرخ جای چرخ‌های برادر بزرگ‌تر خود بنهد. اما در این گیرودار ستاره‌ درخشان گروه فولکس‌واگن، اوقات فراغتش را با پالمر جانسون – شرکت قایق‌سازی ساکن ویسکانسین- می‌گذراند که نتیجه‌اش چیزی است که می‌بینید: ابر قایقی که تنها برای ثروتمندان آب را می‌شکافد.

شناور مورد بحث Niniette نام دارد؛ نامی زیبا که بنیان‌گذار بوگاتی، اتوره بوگاتی، برای دخترش برگزیده بود. سه مدل با طول متفاوت از این قایق تفریحی موجود خواهد بود که پیکره‌ی تمامی آن‌ها پوشیده از قشری فیبر کربنی است که طرحش را از مدل‌های کلاسیک کمپانی همچون تایپ ۴۱ رویال و تایپ ۵۷ سی آتلانته به عاریه گرفته. و اما رنگ‌آمیزی دو طیفی این قایق خوش‌منظر جدا از نشانه‌های فوق مدرنی چون طراحی یک تکه شیشه جلو و ستون‌های انتخابی C شکل برای سقف، یادآور تاریخچه برجسته این کمپانی است.

مگر می‌شود در سواحل خوش آب و هوا شناور بود و از الطاف نور خورشید لذت نبرد؟ در همین راستا روی عرشه Niniette فضایی مناسب چهار نفر تعبیه کرده‌اند تا شما خریدار محترم هیچ کمبودی حس نکنید. همچنین جهت اطلاع آن دسته از مرفهانی که شخصاً علاقه‌ای به کنترل شناور ندارند، پالمر جانسون فکر شما هم بوده و کابینی در قایق مختص خدمه در نظر گرفته است.

هنوز سخنی از پیشرانه ساخته آبی بوگاتی به میان نیامده اما بنا به گفته پالمر جانسون حداکثر سرعت کوچک‌ترین مدل ۳۸ نات (حدود ۴۵ مایل بر ساعت) است؛ به هر حال قرار نیست با هیولای درون پیکره‌ی ویرون که ۱۶ سیلندر و چهار توربو شارژر را به بردگی گرفته بود رو به رو شویم. به‌علاوه بد نیست بدانید که سال‌ها پیش و در دهه ۱۹۳۰ میلادی، بوگاتی به طور محدود درزمینه قایق‌ها و یات (yacht) های مسابقه‌ای دست داشت اما پیش از این هیچ‌گاه با پالمر جانسون همکاری نداشته است.

استفان برانگز، یکی از اعضای هیئت‌مدیره بوگاتی، در بیانیه‌ای مرتبط با این موضوع اذعان داشت: «این پروژه‌ی واقعاً مخصوص دو برند با بیش از صد سال تجربه در ساخت وسایل رده‌بالا در حوزه خود را به کنار یکدیگر می‌آورد»

قیمت پایه مدل ۴۲ فوتی تقریباً ۲٫۲ میلیون دلار است و در همین حین مدل میانی ۶۳ فوتی حدود ۳٫۵ میلیون دلار برای خریدار آب می‌خورد. البته هنوز خبری از قیمت بزرگ‌ترین مدل یعنی مدل ۸۸ فوتی نداریم. کار ساخت و ساز تا یک سال به طول خواهد انجامید و هیچ دو قایقی شبیه به هم نخواهند بود چراکه ذره به ذره این شناورها مطابق میل صاحب آینده‌شان تغییر خواهند کرد.

 قایق سریع السیر بوگاتی

 قایق سریع السیر بوگاتی

 قایق سریع السیر بوگاتی

 قایق سریع السیر بوگاتی

منبع پدال


نظرات