1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نقشه‌های بوگاتی برای جانشینی سریع‌ترین خودروی جهان

نقشه‌های بوگاتی برای جانشینی سریع‌ترین خودروی جهان

21 تیر 1393
  • 0

نقشه‌های بوگاتی برای جانشینی سریع‌ترین خودروی جهان

تولید بوگاتی ویرون به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان به پایان خود نزدیک می‌شود و این خودروی افتخارآفرین که نزدیک یک دهه با سرعتی حدود 431 کیلومتر بر ساعت برای مدل کوپه و 408 کیلومتر بر ساعت برای مدل با سقف باز آن در رده خودروهای خیابانی استاندارد، پیشتاز بود به بازنشستگی خواهد رسید.

اما آیا جانشینی هم برای این ابرخودروی سوپر اسپرت در کار خواهد بود؟ با وجود زیان فولکس‌واگن در ساخت بوگاتی ویرون، هنوز این احتمال وجود دارد. خبرگزاری رویترز، از طرحی جدید برای جایگزینی ویرون پرده برداشت. منابع ناشناس از پیشرانه هیبریدی برای این خودرو سخن می‌گویند. پیشرانه 16 سیلندر با نیروی 1500 اسب بخار در برابر 1200 اسب بخار موتور فعلی، این انتظار را تقویت می‌کند که سرعت نهایی خودرو از رقم 431 کیلومتر بر ساعت فعلی نیز فراتر رود.

پیش از این، مدیر قبلی بوگاتی، هیبریدی بودن آن را رد کرده بود. اما روندی که مدیریت جدید در پی گرفته، گیج‌کننده است. هایپرکارهای دیگری چون فراری لافراری، مک لارن P1 و پورشه 918 نیز به صورت هیبریدی طراحی شده‌اند. بدین ترتیب نیروی برق و باتری‌ها نیز به عنوان مکمل عمل کرده و می‌تواند برای عبور از قوانینی سخت‌گیرانه محیط‌زیست و آلایندگی کمک نماید. مخصوصاً در مسیرهای ترافیک شهری بدون نیاز به موتور بنزینی و با تکیه بر نیروی موتور برقی می‌توان بدون آلایندگی و مصرف سوخت حرکت نمود.

گفته می‌شوند تیراژ جانشین بوگاتی ویرون نیز به 450 دستگاه محدود و قاعدتاً قیمت آن نیز فراتر از 1.5 میلیون دلار خواهد بود.



نظرات