1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کراس اوورهای بورگوارد در ژنو

کراس اوورهای بورگوارد در ژنو

16 اسفند 1394
  • 0

شرکت بورگوارد در سال 1929 در آلمان تأسیس شد اما در دهه 60 میلادی و در پی مشکلات شدید مالی ورشکست شده و به کار خود پایان داد. این شرکت اخیراً با حمایت سرمایه‌گذاران چینی مجدداً احیاشده و با معرفی مدل BX7 در نمایشگاه فرانکفورت 2015، بازگشت رسمی خود را پس از حدود 50 سال اعلام کرد.

این آلمانی احیاشده امسال نیز با معرفی دو کراس‌اوور جدید در نمایشگاه ژنو حاضرشده و طیف محصولات خود را افزایش داده است. این دو کراس‌اوور که BX6 TS و BX5 نام دارند، کوچک‌تر از مدل BX7 بوده و به‌صورت نمونه‌های پیش‌تولید در ژنو بنمایش درآمده‌اند. این شرکت پس از بازگشت، بازار پررونق کراس‌اوور/ SUV ها را انتخاب کرده و سعی دارد باعرضه 3 محصول خود در این کلاس، قسمتی از این بازار پرسود را به دست گیرد. دو کراس‌اوور جدید بورگوارد هرچند به‌عنوان نمونه‌های پیش‌تولید معرفی‌شده‌اند اما بسیار نزدیک به مدل‌های تولید انبوه بوده و از تا حد زیادی از ویژگی‌ها و فناوری‌های خودروهای تولید انبوه برخوردارند.

BX5 کوچک‌ترین محصول بورگوارد است که به‌صورت «پلاگین هیبرید» طراحی‌شده و قوای محرکه آن شامل یک پیشرانه درون‌سوز و یک موتور الکتریکی است. این دو موتور مجموعاً توانایی تولید 258 اسب بخار قدرت را دارند. سبک و طراحی کلی این مدل که 4.48 متر طول، 1.87 متر عرض و 1.67 متر ارتفاع دارد، تا حدودی یادآور مزدا CX-5 است؛ اما بااین‌وجود از طراحی جالب و جذابی در این کلاس بهره می‌برد و بخش پررونق کراس‌اوورهای متوسط را مورد هدف قرار داده است.

مدل بزرگ‌تر BX6 طولی برابر با 4.51 متر داشته و از سوی سازنده با لقب «فوق‌العاده اسپرت» شناخته می‌شود که حالت طراحی کوپه و عضلانی آن نیز بر این لقب تأکید دارد. BX6 با طراحی جسورانه خود آمادگی بیشتری برای تولید نسبت به مدل BX5 دارد. قوای محرکه BX6 هم مانند BX5 به‌صورت «پلاگ این هیبرید» طراحی‌شده و با به‌کارگیری یک پیشرانه توربوشارژر به همراه یک موتور الکتریکی، مجموع قدرت آن به عدد چشمگیر 422 اسب بخار رسیده است. این قدرت توسط سیستم AWD الکترونیکی به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد که موجب ارائه عملکرد و سواری خوب در کنار مصرف سوخت اقتصادی می‌شود.

به‌طورکلی چینی‌ها قصد دارند با بورگوارد به بازار اروپا راه یابند و به نظر می‌رسد محصولات این شرکت با پشتوانه برندی معتبر و قدیمی، طراحی زیبا و قوای محرکه هیبریدی بتوانند به موفقیت دست یابند. بعلاوه بورگوارد با انتخاب کلاس خودروهای کراس‌اوور/ SUV برای محصولات خود، راهی درست در پیش‌گرفته چراکه در حال حاضر روز بروز محبوبیت و فروش این کلاس در حال افزایش است.

 کراس اوورهای بورگوارد در ژنو

 کراس اوورهای بورگوارد در ژنو

 کراس اوورهای بورگوارد در ژنو

 کراس اوورهای بورگوارد در ژنو

 کراس اوورهای بورگوارد در ژنو

 کراس اوورهای بورگوارد در ژنو

منبع پدال


نظرات