1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. bmw z5 هیبریدی خواهد بود؟

bmw z5 هیبریدی خواهد بود؟

23 تیر 1395
  • 0


ب‌ام‌و Z5 ممکن است هیبریدی باشد و سیستم چهارچرخ محرک به‌صورت یک آپشن برای آن ارائه شود

ب‌ام‌و Z4 عنوان جایگزین Z3 در سال 2002 به بازار عرضه شد. نسل دوم این خودرو در سال 2009 معرفی گردید که همچنان در حال تولید بوده و کم‌کم گرد پیری و کهنگی بر چهره‌اش نشسته است. به همین دلیل ب‌ام‌و در تدارک ساخت و عرضهٔ نسل جدید آن است که احتمالاً Z5 نام خواهد داشت. البته هنوز این نام تأیید نشده است. حال به‌تازگی اطلاعات جدیدی از Z5 منتشرشده که نشان می‌دهد این رودستر باواریایی ممکن است با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه گردد.

Autocar با استناد به منابعی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود گزارش داده است ب‌ام‌و قصد به‌کارگیری سیستم هیبریدی را در Z5 داشته و احتمالاً آن را در کنار پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر بکار خواهد گرفت درحالی‌که هیچ‌گونه اطلاعات و مشخصاتی از عملکرد آن اعلام‌نشده است. علاوه بر این به نظر می‌رسد در لیست آپشن‌های نسل آیندهٔ Z4 که باید با مرسدس بنز SLC، پورشه 718 باکستر و آئودی TT رقابت کند، ممکن است سیستم چهارچرخ محرک XDrive وجود داشته باشد.

نسل جدید Z4 بر روی پلت فرم جدیدی که با همکاری تویوتا توسعه‌یافته است ساخته خواهد شد. این پلت فرم برای خودروی اسپرت جدید تویوتا نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت که احتمالاً جانشین سوپرا خواهد بود. علاوه بر این گزارش‌هایی نشان می‌دهد که احتمالاً از نسخهٔ کوتاه شدهٔ این پلت فرم در ساخت نسل بعدی مدل GT86 نیز استفاده خواهد شد.

اطلاعاتی در مورد ب ام و z5



لاوه بر موارد مذکور، ب‌ام‌و به دو دلیل تصمیم گرفته است که نسل بعدی Z4 را با سقف نرم یا پارچه‌ای تولید کند. این دو دلیل عبارت‌اند از: 1-کاهش وزن 2-امکان ساخت یک نسخهٔ کوپه؛ انتظار می‌رود ب‌ام‌و اواخر سال آینده و یا اوایل سال 2018 از Z5 پرده‌برداری کند درحالی‌که خودروی اسپرت تویوتا نیز مدتی کوتاهی پس‌ازآن معرفی خواهد شد.

اطلاعاتی در مورد ب ام و z5



منبع:پدال



نظرات