1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. یک طراحی دلپذیر برای کابین ب ام و Z4

یک طراحی دلپذیر برای کابین ب ام و Z4

28 مرداد 1393
  • 8

کارلکس دیزاین، استودیوی جالبی است که با مواد طبیعی و گران‌قیمت، فضای داخل کابین خودروها را به نحو شگفت‌انگیزی، جذاب و دلپذیر می‌سازد. آخرین محصول تفکرات این استودیو، روی رودستر Z4 ب ام و پیاده شده است.

استیم پانک، نوعی تفکر و طراحی است که حال و هوایی مربوط به قرون گذشته دارد. شاید در ابتدا محصول افکار دیوانه به نظر برسد اما استفاده صحیح از المان‌های آن باعث می‌شود تا درخشش عناصر قدیمی در جلد امروزی آن‌ها نمایان گردد. اولین ب ام و با طراحی استیم پانک در سال 1987 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد که یک Z1 رودستر بود. حالا کارلکس برای Z4 طراحی شده خود نیز نام استیم پانک را برگزیده است.

در داخل اتاق از پرچ‌های آشکار فلزی برای اتصال قطعات استفاده شده است. البته این پرچ‌ها بیشتر زینتی به حساب می‌آیند و یکی از الگوهای ثابت طراحی‌های استیم پانک محسوب می‌شوند. چرم، چوب گران‌بها و آلکانترا، اجزای اصلی فضای داخلی Z4 کارلکس می‌باشند.

قسمت اصلی داشبورد، روی دری‌ها، اسپیکرها، غربیلک فرمان، کنسول وسط و محافظ رول بار، از جنس مس ساخته شده‌اند. رنگ‌آمیزی داخلی نیز بر همین مبنا صورت گرفته و رنگ کمربندهای ایمنی، کوک دوخت چرم صندلی‌ها و داشبورد نیز از همین رنگ مسی استفاده شده است.

نگاهی از بیرون خودرو نیز حاکی از رنگ مات گرافیتی برای بدنه و رنگ مسی برای سقف و چرخ‌های آلیاژی آن است.

با وجود حال و هوای قدیمی، طراحی کارلکس به‌گونه‌ای است که از دیدن و راندن این خودرو خسته نخواهید شد. تغییری در قوای فنی این خودرو توسط این استودیو صورت نمی‌گیرد. قیمت و هزینه این تغییرات نیز هنوز اعلام شده است.

 کابین ب ام و Z4

 کابین ب ام و Z4

 کابین ب ام و Z4

 کابین ب ام و Z4

 کابین ب ام و Z4

 کابین ب ام و Z4

 کابین ب ام و Z4

منبع carscoops.com


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (14 شهریور 1393 ساعت 06:48)

    wooow---این محشره . چقدر باحاله ، عاشق رنگ مسیشم. وای داشبردشو نگاااااا. زبونم از گفتن زیباییش قاصره. فقط OHHH MY GODDDDDD

  • هایپر هایپر (3 شهریور 1393 ساعت 10:49)

    خیلی خشن شده

  • مونک مونک (28 مرداد 1393 ساعت 19:35)

    زیاد حال نکردم

  • حامد ج حامد ج (28 مرداد 1393 ساعت 18:54)

    از کودکی عاشق بی ام و بودم . کلی درس و زحمت تا پزشک شدم. گفتند با پزشک عمومی نمیتونی پولدار بشی باید یه تخصص خوب بگیری .سالها درس خوندم تا قبول شم تخصص و 4 سال شبانه روز بیمارستان و کشیک و درس تا تخصص جراحی گرفتم .الان میگند تعرفه یه عمل مثل اپاندیس 40 تومن بیشتر نیست و آرزوی بی ام و رو باید با خودت به گور ببری
    .

  • کاوه رضاییان کاوه رضاییان (28 مرداد 1393 ساعت 17:32)

    قشنگه ولی انگار رو صندلی ها گرد و خاک نشسته

  • طراح صنعتی نوجوان طراح صنعتی نوجوان (28 مرداد 1393 ساعت 17:14)

    واقعا خاص و فوق العادست و شدیدا مخصوص آدمای مشکل پسند
    وقتی میبینیش یه حس خاصی بهت دست میده...

  • محمد سعیدی محمد سعیدی (28 مرداد 1393 ساعت 16:56)

    fantastic...
    به این میگن هنر طراحی.

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (28 مرداد 1393 ساعت 12:54)

    واقعا قشنگ شده! البته هنر عکاسی هم تاثیر داره