1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به ب ام و X4 M40i

نگاهی به ب ام و X4 M40i

9 مهر 1394
  • 0

ب ام و در سری جدید شاسی بلند کوپه X4 بیش از آن که به عملگرایی بیاندیشد، به دنبال خلق لذت رانندگی و جذابیت بصری از طریق ایجاد یک مُد جدید بوده است. برای بسیاری توجیه این موضوع که یک شاسی بلند با سقفی کوتاه و منحنی و البته غیر کاربردی خریداری نمایند، مشکل است اما خریدارانی که تنها از خرید و انتخاب یک SUV به دنبال ویژگی های کاربردی آن نیستند نیز فراوان اند.

در مورد X4 که یکی از پیشروان این سبک از خودروهای شاسی بلند است، نیز همین دیدگاه وجود دارد. مدل اسپرت M40i این خودرو می تواند با افزودن قابلیتهای حرکتی و سرعت و شتاب هیجان انگیز، طعم متفاوتی از بلندمرتبه سواری را به سرنشینان بچشاند.

این خودرو در ماه نوامبر به احتمال زیاد و در نمایشگاه خودروی لس انجلس رونمایی خواهد شد. در واقع این یک خودروی با نشان M اما بدون قابلیتهای حیت انگیز آن است. ب ام و می خواسته تا X4 را با این مدل برای یک M واقعی در آینده نزدیک آماده سازد. بنابراین در این خودرو، ارتقاهایی نظیر ترمزهای بهتر، سیستم تعلیق اسپرتی و قدرت بیشتر را شاهد خواهیم بود اما نه به اندازه ای که انتظار داریم. به احتمال زیاد این خودرو هم چیزی در حد X3 M40i خواهد بود.

در زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه شش سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر جای گرفته که نیروی آن به واسطه توبوشارژر دوقلو تا 360 اسب بخار و گشتاور آن تا 343 پوند فوت افزایش یافته است. در یک مقایسه، نزدیک ترین مدل به این خودرو، مدل X4 xDrive35i است که قدرتی 300 اسبی و گشتاور 300 پوند فوتی دارد.

انتقال نیرو توسط همان گیربکس استاندارد 8 سرعته خودکار به هر چهار چرخ صورت می گیرد. شتاب صفر تا صد این مدل تنها 4.9 ثانیه و بیشینه سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

با این حال اگر هنوز مشتاق یک M واقعی از سری X4 هستید باید همچنان صبر کنید.

 نگاهی به ب ام و X4 M40i

 نگاهی به ب ام و X4 M40i

 نگاهی به ب ام و X4 M40i

منبع پدال


نظرات