1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه های آینده BMW

برنامه های آینده BMW

10 دی 1394
  • 0

خودروسازی ب‌ام‌و درست در فضایی که شاید عدهٔ زیادی معتقدند جایی برای گسترش حوزه استحفاظی‌اش ندارد، خبر از آرایش نظام جدیدی می‌دهد!

مدل جایگزین سری 1 در سال 2018 با خروج از قالب دیفرانسیل عقب کنونی، ارزان‌تر و سبک‌تر شده و در پلتفرم جدید دیفرانسیلش را به محور جلو خواهد برد. همین پلتفرم وظیفه سنگین دیگری نیز دارد و آن پی‌ریزی فلسفه مدل کاملاً جدید X2 کراس‌اوور است! سری 2 کوپه و روباز کمی بزرگ‌تر می‌شوند و ساختار دیفرانسیل عقب خود را همچنان حفظ می‌کنند؛ در سال 2020 نیز گونهٔ گرن‌کوپه (به‌عنوان عضو جدید گروه دیفرانسیل جلوها) به جمعشان اضافه می‌شود.

در همان حوالی خودرویی خواهد آمد که جایش بین سری 7 و رولزرویس گوست است! اگرچه مدل‌های کوپه طبق سبک نام‌گذاری کنونی کد عددی زوج دارند، اما به نظر می‌رسد مدل موعود مستثنی بوده و بجای "8" یا حتی "10" با نام "سری 9" شناخته خواهد شد. نمونهٔ تولیدی دارای فرم بدنهٔ کوپه (بر پایهٔ پلتفرم نسخه LWB سری 7) با چهار درب و ظرفیت 4 سرنشین خواهد بود. پیشرانه‌های احتمالی هم در حال حاضر شامل 3 گزینه می‌شود: 6 سیلندر پلاگ-این هایبرید، 8 سیلندر V شکل توربو دوقلو، 12 سیلندر V شکل 650 اسب بخاری (برای M960i/M9) و قوای محرکهٔ تمام برقی (احتمالی) که رولزرویس برای نسل آینده فانتوم آماده‌اش می‌کند. البته معقول‌تر این است که ابتدا نسل کنونی سری 7 یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای انجام دهد و بعد نوبت به حضور برادر ارشد برسد!

هنوز هیچ تصویری از این خودرو وجود ندارد و فقط آخرین مفهومیِ ویژِن، یعنی فیوچِر لاکچِری (Future Luxury) که چندی پیش در نمایشگاه پکن رونمایی شد برای داشتن یک تصور ذهنی در دسترس است.

ب‌ام‌و همچنین در اندیشهٔ تولید خودروی تمام برقی تازه‌ای با نام i6 است که با ابعاد فیزیکی سری 3 در کنار سایر محصولات سبز سری i قرار می‌گیرد. گفته می‌شود این مدل در میانه دههٔ 2020 با یک به‌اصطلاح "flat-floor" جدید که اختصاصی EV ها بوده و به اجزای فیبر کربنی بسیاری مجهز است روی خط تولید خواهد رفت. برای قوای محرکه آن از 2 الی 4 موتور برقی استفاده می‌شود و احتمالاً مجموعه باتری کاملاً جدید لیتیوم-پلیمر نیز دارد که نصف باتری‌های کنونی هزینه داشته و ظرفیتش بیشتر از 3 برابر است.

در پایان با کمی دقت به این نکته می‌رسیم که فناوری‌های سبز (حداقل پاک‌تر از بنزین و گازوئیل) هر روز بیشتر از دیروز در افکار و برنامه‌های خودروسازان رسوخ می‌کنند و به‌تدریج راهشان را به قلمرو سدان‌های مجلل نیز پیدا خواهند کرد؛ با همین روند روزی خواهد رسید که سوخت‌های فسیلی فراموش‌شده و تنها در خاطرات باقی خواهند ماند.

 برنامه های آینده BMW

 برنامه های آینده BMW

 برنامه های آینده BMW

 برنامه های آینده BMW

 برنامه های آینده BMW

 برنامه های آینده BMW

 برنامه های آینده BMW

 برنامه های آینده BMW

منبع پدال


نظرات