1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی ب‌ام‌و M235i مدل 2014

بررسی ب‌ام‌و M235i مدل 2014

5 آبان 1393
  • 2

کوپه‌های سری 2 ب‌ام‌و توانسته‌اند زیبایی از دست رفته مدل‌های کوپه سری 1 را جبران کنند. برای علاقه‌مندان به رانندگی که توانایی پرداخت ارقامی بالا برای تملک یک خودروی اسپرت کوپه را ندارند، انتخاب‌های جایگزین خوبی نیز وجود دارد. نسخه‌های M از مدل‌های ب‌ام‌و از بهترین این انتخاب‌ها هستند.

ب‌ام‌و M235i یک رانندگی سرگرم‌کننده و فرح‌بخش را با عملکردی عالی در اختیار شما می‌گذارد. این کوپه 4 نفره دیفرانسیل عقب اسپرت قادر است 320 اسب بخار را به چرخ‌های عقب خود ارسال نماید. شاید انتظار ارقام بیشتری از یک کوپه اسپرت را داشته باشید اما برای این اتومبیل همین ارقام کافی به نظر می‌رسند.

ب‌ام‌و M235i-نمای کلی

موارد جدید

در مدل 2014 ب‌ام‌و M235i شما یک کوپه لوکس را حتی در سطح پایه آن مشاهده خواهید نمود. این خودرو به اندازه کافی جدید است و نمی‌توان آن را با نسل قبلی آن که سری 1 کوپه است مقایسه نمود. طراحی بهتر، امکانات بیشتر و جذابیت رانندگی بالاتر را در این خودرو تجربه می‌کنید. یک نیروگاه شش سیلندر 3.0 لیتری توربو و تعلیق اسپرت تیون شده توسط بخش M ب‌ام‌و از نکات بارز این خودرو هستند.

در نسخه تست شده با رنگ قرمزمتالیک، روکش چرم داخلی نیز به عنوان آپشن افزوده شده بود. قیمت پایه این خودرو 43100 دلار و روکش چرم 1450 دلار است.

ویژگیهای ب‌ام‌و M235i


در این خودرو از صندلی‌های اسپرت قابل تنظیم ده جهته، فرمان منحصر به فرد اسپرت سری M، نمایشگرهای اسپرت، کیت آئرودینامیکی بدنه، چراغ‌های جلوی تطبیقی زنون، چراغهای راهنمای LED، اسپویلر عقب و تریم داخلی ویژه استفاده شده است.

چرخهای 18 اینچی آلیاژی با تایرهای میشلن پایلوت سوپراسپرت برای بهترین عملکرد در تابستان و جاده‌های خشک، دربر گرفته شده‌اند.

داخل کابین

چرم داکوتای مشکی، جلوه ای کلاسیک و باوقار به داخل اتاق بخشیده است. صندلی‌های جلو راحت هستند و دارای قسمتهای حمایتی کافی در پهلوها می‌باشند. دسترسی به کنترل‌ها آسان است. همچنین دکمه‌های سیستم iDrive در سمت راست قرار گرفته‌اند. کابین از ویژگی‌های سری M بهره می‌گیرد که تریمی اسپرت و با کیفیت را شامل می‌شود. سقف سانروف دار و فضای داخلی کافی بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. فضای عقب برای نشستن دو بزرگسال در مسافت‌های کوتاه نیز کفایت می‌کند.

ب‌ام‌و M235i-نمای داخل

ب‌ام‌و M235i-نمای داخل

ب‌ام‌و M235i-نمای داخل

ب‌ام‌و M235i-نمای داخل

روی جاده

شکوه یک ب‌ام‌و سری M را باید در هنگام رانندگی با ان دریافت. موتور شش سیلندر خطی توربو با حجم 3.0 لیتر و قدرت 320 اسب بخار و گشتاور 330 پوند فوت به یک گیربکس هشت سرعته خودکار با امکان شیفت دستی و تعویض سریع و اسپرت متصل می‌شود. البته امکان خرید با گیربکس شش سرعته دستی نیز وجود دارد. نسبت تقسیم وزن 50/50 روی محورهای جلو و عقب باعث تعادل فوق‌العاده این خودرو می‌شوند. موتور سرزنده است و به فشار روی پدال پاسخی شایسته می‌دهد. پایداری خودرو در سرعتهای بالا نیز مناسب است. رانندگی با این خودرو همراه با سرزندگی است و تعلیق اسپرت M نیز کمک می‌کند تا در پیچ‌های جاده به راحتی تعادل خود را حفظ کند. عملاً تأخیری در سیستم توربو مشاهده نمی‌شود. باید گفت که رانندگی لذت بخشی را در این خودرو تجربه می‌کنید.

شتاب صفر تا صد 4.7 ثانیه و صفر تا 96 در 11.6 ثانیه عملکردی بسیار چشمگیر برای این خودروی 1610 کیلویی می‌باشند. نهایت سرعت البته طبق معمول به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است. مصرف سوخت نیز در جاده معادل 7.35 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

ب‌ام‌و M235i-نمای جلو

ب‌ام‌و M235i-نمای کلی

نتیجه‌گیری

ب‌ام‌و M235i با طراحی زیبا، ابعاد نسبتاً بزرگ بدنه و کابین، عملکرد کم‌نظیر در بخش خودروهای لوکس ارزان، یک انتخاب ویژه برای عاشقان هیجان و لذت خواهد بود. مخصوصاً اینکه به عنوان یک خودرو برای مصارف روزانه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این خودرو با قیمتی در محدوده 40 هزار دلار، واقعاً مقرون‌به‌صرفه نیز می‌باشد. البته نمی‌توان آن را واقعاً ارزان دانست. مخصوصاً برای کسانی که می‌خواهند رانندگی اسپرت و سریع را تجربه کنند‌ انتخاب‌های ارزان‌تری نیز وجود دارد. اگر صندلی‌های عقب نیز فضای بیشتری برای بزرگسالان داشت، می‌شد حتی آن را بجای سدان های سری 3 نیز پیشنهاد کرد.

ب‌ام‌و M235i-نمای کلی

ب‌ام‌و M235i-نمای کلی

ب‌ام‌و M235i-نمای کلی

ب‌ام‌و M235i-نمای صندوق عقب

ب‌ام‌و M235i-نمای موتور



نظرات

  • ادزیو ادزیو (5 آبان 1393 ساعت 12:06)

    برای خوده آلمانی های که فقیرا عالیه

  • یوونتوس یوونتوس (5 آبان 1393 ساعت 00:16)

    فکر کنم چراغ جلوشو از وانت جدید ایرانخودرو کپی کرده!!!