1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سرانجام بی ام و i8 در ایران پلاک شد

سرانجام بی ام و i8 در ایران پلاک شد

20 بهمن 1394
  • 0

پس از گذشت یک سال از ورود ب ام و های i8 به ایران و عدم شماره گذاری آنها به دلیل برخی مشکلات، سرانجام امروز اولین دستگاه ب ام و i8 از سوی پلیس راهور ناجا پلاک شد.

i8 که حدودا تعداد 50 دستگاه از آن وارد کشور شده است، طی یک سال گذشته فقط به عنوان کالای تزئینی در نمایشگاه های اتومبیل تهران مورد استفاده قرار گرفته است. پلاک شدن ب ام و های i8 در حالی است که پرشیا خودرو نماینده ب ام و در ایران مدتی پیش اعلام کرده بود: بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران پیش از واردات خودرو، وارد کننده ملزم به کسب آموزش های فنی لازم، ایجاد زیرساخت ارائه خدمات و تامین قطعات یدکی مربوطه است تا پس از دریافت اسناد همولوگیشن و اخذ مجوزهای تایید از مراجع ذیصلاح نظیر سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

در ارتباط با خودروی ب ام و سوپرلوکس هیبریدی i8 که توسط برخی واردکنندگان به کمک امتیازات خاص ثبت سفارش و با حداقل تعرفه گمرکی به کشور وارد شدند، شاهد فروش این خودروها با قیمت 2 میلیارد تومان نیزهستیم. این درحالی است که قیمت تمام شده خودروبا تعرفه واردات 4%حدود 700 میلیون تومان است. ارائه خدمات به خودروی مزبور با توجه به تکنولوژی بسیار بالا، نیاز به کسب آموزش فنی و نصب تجهیزات تعمیرگاهی است. خودروی هیبریدی i8 به منظور به رخ کشیدن تکنولوژی پیشرو BMW و با تیراژ محدود تولید شده است و ورود آن به کشور بدون وجود زیرساخت های فنی و آموزشی لازم جهت ارائه سرویس و خدمات پس از فروش موجب خسارت به مصرف کننده نهایی و اتلاف سرمایه ملی است.

 سرانجام بی ام و i8 در ایران پلاک شد

 سرانجام بی ام و i8 در ایران پلاک شد

 سرانجام بی ام و i8 در ایران پلاک شد



نظرات