1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی بی ام و سری 2 و تست تصادف

بررسی بی ام و سری 2 و تست تصادف

11 مهر 1393
  • 11



بی ام و کوپه-نمای جلو

بدون تردید متوجه این موضوع شده اید که تعداد خودروهای کوچک و جمع وجور که مقرون به صرفه تر نیز هستند، و در سطح پایه خودرو های لوکس قرار دارند، در حال افزایش است. بی ام و سری 2 مدل 2014 که خودرویی کاملا جدید است و نیز کوچکترین کوپه در محصولات این کمپانی است، این روند کم و بیش در حال گسترش را به خوبی نشان می‌دهد.

البته مقرون به صرفه خواندن بی ام و سری 2 کمی اغراق آمیز است، خریدارانی که به دنبال یک تجربه اصیل از رانندگی با بی ام و هستندالبته با قیمتی ارزان تر ، در خواهند یافت که این کوپه جمع و جور دیفرانسیل عقب دقیقا همان چیزی است که دنبالش بودند، حتی بیشتر. بیشترین میزان جذابیت و علاقه به سری 2 مربوط به جمع وجور بودنش است. فقط چند سانتی متر از کوپه سری 1 که جایگزینش شده است پهن تر و دراز تر است، و این به معنی کوچک بودن، اما در عین حال بدست آوردن فضای بیشتر در داخل اتاق و صندوق بار است. در داخل، بی ام و سری 2 از هر جنبه به جذابی سری 4 از آب در آمده است که این را مدیون طراحی کاربردی و جذاب، و مواد باکیفت بالای استفاده شده در آن می‌باشد. نمایشگر الکترونیکی iDrive جزء تجهیزات استاندارد است، و قابلیت های کاربردی فراوانی را در صورتی که وقت کافی برای پی بردن به جزییاتش صرف کنید، در اختیارتان خواهد گذاشت. در واقع تنها نکته منفی در اینجا صندلی های غقب کوچکش هستند. به دلیل فضای سر و پای محدود در عقب سری 2 انتخاب مناسبی برای گشت وگذار های جمعی در آخر هفته نیست. در ابتدا، بی ام و، سری 2 را در دو تیپ کاملا متفاوت عرضه خواهد کرد. مدل پایه 228i کوپه که دارای موتوری 4 سیلندر با توربو شارژ است، و با مهارت تمام که تخصص بی ام و است، عملکرد و مصرف اقتصادی سوخت را با هم ترکیب کرده است. این مدل اکثر خریدارانش را راضی خواهد کرد. اما درصورتی که به دنبال یک کوپه با عملکرد بالا تری هستید، مدل M235i با موتور 6 سیلندر توربو شارژ 320 اسب بخاریش پیشنهادی وسوسه انگیز خواهد بود. همانطوری که امکان دارد از نامش حدس زده باشید، M235i برخی از امکانات و ویژگی های عملکردی اش را از بخش Motorsport بی ام و به اشتراک گرفته است، اما این بدین معنی نیست که انتظارات خودرا در حد یک M3 بالا ببریم.

بی ام و کوپه -نمای کلی

سیستم تعلیق با فنربندی قابل تطبیق، عامل اصلی بهترین بودن در هر دو شخصیتش است، طوری که M235i 2014 به خوبی می‌تواند شما را در آخر هفته ها سرگرم کند، در حالی که درطول هفته تبدیل به خودرویی راحت با رانندگی آسان شود. موجب خوشحالی ما است که بی ام و این ویژگی را به صورت آپشن در مدل 228i نیز ارائه می‌کند. در کل بی ام و سری 2 خودرویی فوق العاده دوست داشتنی است. این حس را ایجاد می‌کند که با یک سری1 کاملا ارتقا یافته هم در فضای داخلی و هم در کیفیت کلی طرف هستید، به علاوه مجموعه ای از تجهیزات سطح پایه خودروهای لوکس را نیز در خود گرد آورده است. نزدیکترین رقبایشمرسدس بنز CLA و آئودی A3 و S3 می باشند که برای ورود به بازار در سال 2015 برنامه ریزی شده اند. هردوی مرسدس و آئودی 4 درب هستند، اما به جز این تفاوت، ترکیب بسیار مشابهی از عملکرد، مصرف سوخت و تجهیزات رفاهی را عرضه می‌کنند. در عین حال، خریدارانی که بودجه محدود تری دارند می‌توانند سراغ آکورا ILX سدان بروند که علاوه بر امکانات فراوانش، رانندگی بسیار راحتی را نیز ارائه می‌کند. اما اگر عزمتان را برای خرید M235i جزم کرده اید، در واقع جایگزین های زیادی که بتوانند با آن مقایسه شوند را نخواهید یافت (البته به جز CLA45 وS3 سدان)، جون اکثر کوپه ها در این محدوده قیمت بزرگ و بدون قابلیت های اسپرتی هستند. اینفینیتی Q60 ارزش این را دارد که نگاهی به آن بیندازیم، با وجود موتور 6 سیلندر قوی و هندلینگ تند وتیزش. در آخر اگر دنبال خودرویی اسپرت و کوپه با رگه هایی از لوکسی هستید که خوب سواری بدهد و معمولی به نظر برسد، در فکر کردن سری 2 شک نکنید.

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بی ام و کوپه - نمای سمت چپ

بی ام و سری2 مدل 2014 کوپه ای دو درب و چهار نفره است. این خودرو در 2 تیپ عرضه می‌شود: 228i و M235i تجهیزات استاندارد مدل 228i شامل: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغهای جلو اتوماتیک، چراغ های مه شکن، برف پاکن های مجهز به سنسور باران، کروز کنترل، تهویه مطبوع 2 نقطه ای اتوماتیک، تودوزی چرم ( وینیل اعلا)، فرمان دور چرمی تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین و پدل شیفتر، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت به صورت دستی، و صندلی عقب تاشو با قابلیت تقسیم با نسبت 40/60. تجهیزات الکترونیکی استاندارد شامل، قابلیت اتصال تلفن با بلوتوث، نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم اطلاعاتی iDrive و سیستم صوتی با 10 بلندگو و CD خوان، رادیو HD و درگاه برای USB/iPOD و پورت اضافی برای سیستم صوتی است. درکنار موتور پرقدرت تر شش سیلندرش،M235i ، رینگ های 18 اینچی، تایر های تابستانی با قابلیت تحمل سرعت های بالاتر، سیستم تعلیق با فنربندی تطبیق پذیر، فرمان اسپرتی تر با نسبت فرمان پذیری متغیر، ترمز های ارتقا یافته، سیستم اگزوز اسپرتی، کیت آیرودینامیکی، اسپویلر عقب، چراغ های زنون تطبیق شونده جلو و سانروف. در داخل صندلیهای اسپرت برقی با قابلیت تنظیم در 10 جهت (به همراه حافظه برای راننده) تریم داخلی ارتقا یافته و فرمان اسپرتی تر شبیه مدل های M. برای مدل 228i، پکیج های Dynamic Handling و M Sport به صورت آپشن ارائه می‌شوند. پکیج M Sport شامل: رینگ های 18 اینچی، تایر های تابستانی، اسپویلر عقب، صندلی های جلوی اسپرتی و فرمان اسپرتی M می‌شود. پکیج Dynamic Handling (که باید همراه پکیج M Sport سفارش داده شود) مواردی مثل سیستم تعلیق با کمک فنر های تطبیق شونده و فرمان و ترمز ارتقا یافته را به خودرو اضافه می‌کند.

بی ام و کوپه -نمای فرمان

پکیج Premium که در هر دو تیپ قابل سفارش است، امکاناتی مانند سیستم ورود و استارت بدون کلید،آینه های الکترو کرومیک، تودوزی چرم، نورپردازی محیط داخلی و رادیو ماهواره ای را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین در مدل 228i سانروف و صندلی های برقی جزیی از این پکیج هستند. پکیج Sport Line (که فقط در مدل 228i) قابل سفارش است، در واقع تقلیدی از اکثر تجهیزات Premium پکیج است. رینگ های 18 اینچی متفاوت، انتخابی از چوب یا آلومینیوم برای تزئینات داخلی، تودوزی ویژه و سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر وبا تنظیم اسپرتی تر (که البته شامل فنر های تطبیق شونده نمی‌شود ). پکیج Technology برای همه تیپ های سری2 کوپه قابل سفارش است و یک نمایشگر 8.8 اینچی با وضوح بالاتر، کنترل کننده ارتقا یافته iDrive به همراه صفحه لمسی ( که وارد کردن اطلاعات به سیستم را راحت تر می‌کند)، سیستم مکانیابی، قابلیت اتصال بلوتوثی برای سیستم صوتی، اپلیکیشن های بی ام و (یک مجموعه از اپلیکیشن ها برایiphon ها و Android که شامل traffic,Pandora و facebook می‌شود) و سرویس راه دور بی ام و (که اجازه می‌دهد کاربران اپل و اندروید خودرو را از راه دور قفل کنند یا سیستم تهویه مطبوع را فعال کنند، که البته این خدمات محدود به این دو مورد نمی‌باشد).

پکیج Driver Assistance سنسور های پارک و دوربین دید عقب را شامل می‌شود. پکیج Driver Assistance Plus که باید همراه پکیج Technology و پکیج driver assistance سفارش داده شود، سیستم اخطار خروج از لاین حرکت،سیستم اخطار و کاهش احتمال برخورد با تشخیص عابر پیاده را همراه دارد. پکیجCold Weather شوینده های چراغ های جلو را به مدل 228i اضافه می‌کند( که در مدل M235i استاندارد است) و فرمان و صندلیهای جلو مجهز به گرم کن که برای هر دو مدل سری 2 کوپه جزء این پکیج می‌باشد. نهایتا، پکیج روشنایی برای مدل 228i به همراه چراغ های زنون تطبیقی جلو. برای مدل M235i سیستمدیفرانسیل با لغزش محدود یک سفارش فوق العاده خواهد بود.

قدرت موتور و عملکرد

بی ام و کوپه - نمای عقب

بی ام و سری 2 مدل 2014 یک کوپه دیفرانسیل عقب با 2 انتخاب برای موتور است. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک برای هر 2 تیپ استاندارد است، در حالی که انتخاب گیربکس 6 سرعته دستی یک آپشن بدون هزینه اضافی است. مدل پایه 228i یک موتور چهار سیلندر توربو شارژری 2 لیتری دارد که قدرتی برابر 240اسب بخار و گشتاوری معادل 345 نیوتن متر تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی مدل 228i با گیربکس اتوماتیک 10 لیتر در 100 کیلومتر و 12و8 به ترتیب برای شهر و بزرگراه است. برای قدرت بیشتر، مدل M235i یک موتور 6 سیلندر خطی 3لیتری دارد، که 320 اسب بخار قدرت و گشتاوری به میزان 447 نیوتن متر تولید می‌کند. بی ام و شتاب 0 تا 100این مدل با گیربکس اتوماتیک را حدود 4.8 ثانیه تخمین می‌زند. تمامی تیپ های سری 2 از سیستم stop-start اتوماتیک استفاده می‌کنند، که موتور را در هنگام توقف برای صرفه جویی در سوخت خاموش می‌کنند. مدل های مجهز به گیربکس اتوماتیک از ویژگی به نام لانچ کنترل استفاده می‌کنند.

ایمنی

تجهیزات استاندارد ایمنی در بی ام و سری 2 مدل 2014 شامل ترمزهای ضد قفل دیسکی در هر 4 چرخ (به همراه خشک کننده های دیسک و سیستم ( standby ، کنترل پایداری و کشش و Hill-start assist (که به شروع حرکت خودرو در سربالایی ها کمک می‌کند) برای مدل های با گیربکس دستی است. کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه های هوای پرده ای و کیسه هوای محافظ زانوی راننده و سرنشین جلو نیز جزء تجهیزات استاندارد ایمنی می‌باشند. تجهیزات ایمنی سفارشی شامل: سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم اخطار و جلوگیری از برخورد با مانع در جلو که به صورت خودکار در صورت تشخیص مانع در مسیر حرکت خودرو، ترمز ها را فعال می‌کند.

طراحی داخلی و امکانات خاص

در داخل، سری 2 طراحی ساده، کاربردی و به دلیل استفاده از مواد با کیفیت این ترکیب بسیار دوست داشتنی از آب درآمده است. داشبورد و کنسول میانی از وجود هرگونه دگمه اضافی و آشفتگی در چیدمان به دور است. به جای اینها سیستم iDrive بی ام و وجود دارد، که هر یک از سیستم های نمایشگر انتخابی را کنترل می‌کند. اگر خودرو مجهز به سیستم مکان یابی باشد، یک نمایشگر 8.8 اینچی با وضوح فوق العاده در اختیار خواهید داشت که دقیقا چیزی است که ما دنبالش هستیم. با اینکه سیستم iDrive بسیار خوب به نظر می‌آید و سریع به نیاز های شما پاسخ می‌دهد، کمی عادت کردن به استفاده از آن زمان بر به نظر می‌رسد. در مقایسه با نمایشگر های الکترونیکی رقبا، شما اغلب نیاز به انجام چند عمل اضافی برای رسیدن به مقصود نهایی تان خواهید داشت، بنابر این ارزش این رادارد که قبل از آنکه خودرویتان را به جاده ببرید با این سیستم آشنا شوید.

گرچه سری 2 درازتر،پهن تر و بلند تر از سری 1 است که جایگزین آن شده است، همچنان خودرویی جمع و جور است. صندلی عقب برای سرنشینان بزرگسال بسیار کوچک است و بهتر است برای کودکان یا بار اضافی تان استفاده شود. حجم صندوق بار 390 لیتر است که میزانی رضایت بخش برای این خودرو است، و صندلی های عقب برای ایجاد امکان حمل بارهای دراز قابلیت تاشدن دارند.

بی ام و کوپه - نمای داخل

حس رانندگی

حالت های رانندگی قابل انتخاب کوپه سری 2 مدل 2014، به همراه سیستم تعلیق تطبیق پذیرش، سواری بسیار نرمی را به ارمغان می‌آورد، چه شما در خیابان های شهری با بدترین کیفت، بزرگراه های طولانی با سطح صاف یا جاده های پیچ در پیچ کوهستانی رانندگی کنید. برپایه تجربه ما با بی ام و های دیگر با موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو، حدس ما این است که مدل 228i بسیار سریع باشد با اینکه هنوز با آن رانندگی نکرده ایم. ما وقت زیادی را با M235i گذراندیم،شتابگیریش بیش از آنکه نیاز باشد قوی و سریع است تا احساسی که از شتاب گیری سریع و پاسخ های فوری سری 1 M را داشته اید فراموش کنید. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سریعا به در خواست ها پاسخ می‌دهد، و رانندگی در ترافیک شهر و مانورهای لازم در رانندگی را آسان می‌کند.

بی ام و M235i خودرویی اسپرت با عملکرد حداکثری مانند M3 یا M5 نیست بنابر یان نباید در این حدود از آن انتظار داشته باشیم، اما خودرویی آسانتر برای رانندگی های روزمره است. یکی از مواردی که توجه بعضی از خریدارانش را جلب می‌کند دیفرانسیل با لغزش محدود آن است. زمانی که شما باسرعت در حال رانندگی در جاده هایی با پیچ های تند هستید، M235i از یک سیستم استاندارد بر پایه ترمز برای اعمال نیروی موتور به هریک از چرخ های در گیر استفاذه می‌کند، با سیستم سفارشی دیفرانسیل با لغزش محدود، قدرت موتور بدون دخالت ترمز بین چرخ های عقب مجددا توزیع می‌شود. اگرچه رانندگانی که از حداکثر توانایی های خودروی خود استفاده می‌کنند این سیستم را بیشتر ترجیح خواهند داد، حتی با سیستم بر پایه ترمز نیز m235i خودرویی با بالانس بالا و لذت بخش برای رانندگی در جاده ها است.

بی ام و کوپه -نمای صندلی



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 مهر 1393 ساعت 23:15)

    این خودرو اینقده زیبا هست که هیچ عکاسی نمی تواند زیبایی آن را منتقل نکند...

    توربو مدیا توربو مدیا (1 آبان 1393 ساعت 11:14)

    گیرایی تو پایینه چرا عکاس هارو زیر سوال می بری

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 آبان 1393 ساعت 14:06)

    من اتفاقا در مورد تصاویر نظری ننوشته ام که. در مورد زیبایی BMW نظر گذاشته اممم.دقتتو بیشتر کن. ببین جمله ای که من گفتم چی بوده بعدا نظر در کن. بچچچچ.

  • یوونتوس یوونتوس (13 مهر 1393 ساعت 13:54)

    به نظرم طراحی داخلیش خیلی هم فوق العاده نیست. میشه گفت خوبه.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 مهر 1393 ساعت 00:33)

    من پیشنهاد میکنم که مدل M235i با موتور 6 سیلندر توربو شارژ 320 اسب بخار را برای خرید انتخاب کنید.

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (12 مهر 1393 ساعت 17:28)

    کلا ماشین باقلواییه.زود خودشو تو دل آدم جا میکنه. تقریبا طراحی خارجیش کمی با بی ام دبلیو های دیگه فرق میکنه و ماشین کوچیکو کم مصرفی ام هست.یعنی خیلی کم مصرف.بی امه دیگه.

  • امیر ماشین باز امیر ماشین باز (12 مهر 1393 ساعت 16:15)

    بی ام و سری 2 نسل جدید بی ام و سری 1 محسوب میشود که از لحاظ طراحی نسبت به سری 1 بسیار زیباتر می باشد و موتور های پرفدرتی برروی ان قرار گرفته است طراحی داخلی ان هم شبیه به سری 4 می باشد که هم زیباست و هم کیفیت بالایی دارد و کاملا مشخص است که ارگونومی در این خودرو در سطح بالایی قرار دارد

  • میلادحسنی میلادحسنی (12 مهر 1393 ساعت 09:18)

    خودرو های آلمانی خیلی خوب هستن....مخصوصا بنز

  • تنبور تنبور (11 مهر 1393 ساعت 17:56)

    این ماشین از هر نظر خوبه فقط عکاسی غیر حرفه ای انجام شده که خوب ماشینو به نمایش نگذاشته

  • پسرتنها پسرتنها (11 مهر 1393 ساعت 09:06)

    ادم داخلشو نگاه می کنه کیف می کنه والااا

  • پسرتنها پسرتنها (11 مهر 1393 ساعت 09:05)

    واقعا ماشینن اینا_ جالب یادم پراید فرستاده بودن قبل هامر تست شد :)))) بعد می گفتن پراید تقویت شده تو تلویزون هم نشون می دادن