1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پرفروش‌ترین خودروی برقی در آمریکا معرفی شد

پرفروش‌ترین خودروی برقی در آمریکا معرفی شد

19 اسفند 1396
  • 0

خودروی تسلا مدل ۳ در مدت زمان یک ماهه آغاز سال جاری میلادی، به پرفروش‌ترین خودروی برقی و الکتریکی در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد.

 پرفروش‌ترین خودروی برقی در آمریکا معرفی شد

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های بدست آمده، خودروی تمام برقی و الکتریکی تسلا مدل ۳ در ایالات متحده آمریکا در حد فاصل ماه ژانویه تا فوریه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از سایر رقبای برقی خود بسیار بیشتر فروخته است و توانسته فراتر از حد انتظار خود و تحلیلگران در بازار این کشور ظاهر شود.

طبق این اطلاعات منتشر شده، تسلا موفق به فروش 4360 دستگاه خودروی برقی شده است که در این میزان فروش، تسلا ۳ از دو همتای دیگر خود یعنی تسلا اس و تسلا ایکس هم سبقت گرفته است.

دو خودروی تمام برقی و لوکس دیگری که از رقبای سرسخت و قدرتمند تسلا در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌روند، می‌توان به شورولت بولت و نیسان لیف اشاره کرد که طرفداران بسیاری را در جهان و بخصوص در آمریکا به خود جذب کرده‌اند.

هرچند که تسلا رقبای دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان از تویوتا پریوس پرایم، کیا سول (Kia Soul) الکتریکی، فیات ۵۰۰e، فولکس واگن ای گلف (e-Golf)، هیوندای آیونیک (IONIQ) الکتریکی و فورد Focus الکتریکی نیز نام برد.

این طور که به نظر می‌رسد شرکت خودروسازی و تکنولوژی تسلا که همواره طرح و برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای دارد، سال خوب و پرفروشی را آغاز کرده است بنابراین می‌توان انتظار داشت که این روند موفقیت‌آمیز رو به رشد و پیشرفت برای خودروهای الکتریکی و برقی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 پرفروش‌ترین خودروی برقی در آمریکا معرفی شد

 پرفروش‌ترین خودروی برقی در آمریکا معرفی شد

منبع ایسنا


نظرات